Chapter 41 - Tidur Terganggu

241 18 4
                                    

Kami balik ke bilik. Keadaan agak riuh. Masing-masing masih bercerita pasal perlawanan tadi. Aku duduk kat katil aku. Syaz duduk kat katil dia. Kami sekadar perhatikan keadaan keliling. Fikiran aku sudah melayang ke perlawanan esok.

"B....kau rasa Pahang kuat tak? Masa MSSM tak jumpa dorang kan?" Aku bertanya kat Syaz. Syaz yang sibuk tengok phone dia alihkan pandangan ke arah aku.

"Pahang yang main kat MSSM tak sama dengan ni. Ini sekolah sukan. Mungkin kuat mungkin tak. Tak semua sekolah sukan hebat dalam hoki. Ada yang main hoki masa tournament je. Kau dah kenapa baby? Kita dah menang pun first game. Kau yang cakap menang kalah perkara biasa." Syaz teruskan skrol phone dia.

"Memanglah biasa. Tapi esok aku main first eleven buat pertama kali. Biasa time friendly je coach bagi aku main frist eleven. Rasa nervous pula. Macam mana kalau aku tak main betul-betul? Atau terbuat silap." Syaz letak telefon dia atas katil. Dia datang duduk sebelah aku.

"Siapa je yang tak buat silap masa game? Tadi pun Tasha buat silap. Tapi kita semua dapat balas balik kan. Esok kau jadi kapten. Kalau kau goyang satu team ikut goyang. Lagipun kau tengok tak cara dorang tengok kau tadi? Masing-masing melopong tengok kau main. Jauh beza dari dulu. Makin seksi cara kau main. Kalau tak pasal tournament ni dah lama aku kerjakan kau" Syaz usap lembut peha aku.

"Gatal.... Lain aku tanya benda lain yang kau menyimpang. Tumbuk juga kang." Ini yang malas dengan minah ni. Benda serius dia tak pernah serius. Dulu dia tak macam ni. Dia serius memanjang tapi sejak dengan aku perangai dia berubah terus.

"Eleh gatal tak gatal biarkan je aku meraba. Kalau tak suka boleh je tepis. Ini makin bagi ruang dan-dan cakap aku gatal. Duduk diam-diam. Aku nak meraba pun tak senang. Jangan gerak-gerak" Bengong jua dia ni. Tergelak aku dibuatnya.

"Jom mandi. Bau kau dah macam belacan dah b. Jom..." Aku bangun dari katil dan tarik tangan dia. Syaz senyum nakal kat aku.

"Mandi sama eh......." Dia sengetkan kepala dan pejam-pejam mata. Alah buat ,muka cute pula dia. Rasa nak gigit pun ada.

"Yolah....... Copeklah. Nanti lambek. Den dah lapar ni..." Aku tarik tangan dia. Kami berdua berjalan ke arah bilik air untuk mandi. Duduk kat asrama jadi tempat mandi pun luas. (Babak mandi kita skip ya...... )

Selesai mandi kami duduk kat katil. Aku ikat rambut aku dengan towel. Kalau tak baju pun basah nanti. Dah pukul 7.30 makanan takde lagi. Perut aku dah berbunyi. Orang lain masih ok tapi aku dah terbiasa makan awal. Macam tak senang duduk dibuatnya.

"Dengar semua..... Makanan lewat sikit. Pukul 9pm baru sampai. Jadi jangan tidur dulu. Dah makan baru tidur." Cikgu Adira buat pengumuman. Hah tidak, aku tak boleh tahan lapar. Nanti mood aku berubah. Aku pandang muka Syaz. Syaz faham sangat dengan perangai aku. Aku mencebik bibir. Syaz bangun dari katil dia. Dia mendekati aku, dan peluk aku. Kepala aku terlentok kat perut dia.

"Jom kita keluar beli makanan. Depan tu ada kedai. Boleh makan kat sana." Syaz ajak aku keluar makan. Tapi cikgu mesti tak bagi. Dia takkan benarkan sebab sekali je aku keluar dari biulik dah bergaduh dengan SSBJ. Syaz mendekati cikgu Adira. Dari katil aku, aku perhatikan Syaz bercakap dengan cikgu Adira. Dekat 5 minit juga. Akhirnya Syaz angguk-angguk dan pandang aku dengan senyuman kat mulut dia. Dia dah dapat kebenaran lah tu. Syaz mendekati aku.

"Cikgu bagi keluar tak b?" Aku bertanya kat Syaz.

"Bagi tapi kena balik dalam 15minit. Tak boleh lebih 15minit. Jom kita pergi sekarang. Cepat." Syaz diri depan aku. Ajak aku keluar.

"Alah 15 minit nak makan apa je. Malas lah nak keluar. Biarlah kita tunggu je sampai pukul 9." 15 minit nak makan apa. Baik tak payah keluar. Berjalan pun dah 5, 10 minit. Tahan lapar jelah.

Dua PenjuruWhere stories live. Discover now