Pukull 4.30 peteang aku keluar rumah berjumpa dengan Aira dan Tasha. Dorang ajak aku main hoki. Aku tunggu kat padang yang dorang bagitahu. Aku orang pertama rupanya. Lepas lebih kurang 20minit Nadia muncul.
"Awalnya kau. Pukul berapa kau sampai?" Nadia duduk sebelah aku.
"Aira kata pukul 5petang. Aku ingatkan semua dah ada." Aku betulkan tali kasut aku.
"Kau ingat ini olimpik ke apa, kena ontime bagai. Datang je pukul berapa pun. Asalkan cukup orang kita main je." Sementara Nadia terangkan yang lain-lain pun sampai.
"Naz kau biasa main tengah kan... kau main tengah jelah." Aira tetapkan posisi. Aku pernah main dengan dorang ni. Jadi aku faham sikit corak dorang. Cuma aku tak pasti sama ada aku boleh ikut rentak dorang. Pemainan bermula. Nadia buat hantaran kat aku, aku tolak ke tepi kepada Aira. Aira bergerak pantas ke depan, Nadia ikut rentak Aira, semua mata tertumpu ke arah Nadia dengan Aira. Aira buat hantaran kepada Crystal ke kiri. Aku sendiri tak jangkaan hantaran macam tu. Lain betul cara dorang main. Crystal hantar kepada Nadia. Nadia buat fake shot tanpa sentuh bola. Lawan tertipu dengan fake shot Nadia. Boleh menuju ke arah aku. Aku flick sikit bola terus masuk ke gawang. Gol! Yes, gol pertama aku dengan team ni. Nadia high five dengan aku.
Corak permainan macam ni lebih mudah. Walau baru 2 kali aku main dengan budak-budak ni, aku rasa serasi. Kami menang 5 berbalas 2. Lepas main semua lepak tepi padang sambal makan kuaci.
"Si Syazana cari gaduh dengan kau kenapa?" Thivyah bertanya.
"Entah, aku pun tak tahu. Tiba-tiba je datang serang aku." Sampai sekarang aku tak tahu kenapa dia cari gaduh dengan aku.
"Takkan lah dia nak serang kau tanpa sebab?" Tasha sengih je pandang aku.
"Apa maksud kau?" Ini memang nak cari pasal.
"Kau ada buat something yang buat dia marah atau dia jeles kot" Pula dah. Jeles?
"Jeles kenapa pula?" Aku pandang muka Tasha.
"Mana tahu dia minat kau. Then dia jeles sebab kau rapat dengan perempuan lain...hahahahaha" Semua ketawakan aku.
"Ish jauhkan lah. Jangan buat cerita kartun lah" Janganlah aku terminat kat Syazana yang berlagak tu.
"Eleh cerita kartun konon. Tadi bukan main manja gomol kat kantin" Nadia pula cari pasal ni. Sekali lagi aku jadi mangsa buli dorang. Aku pandang ke arah padang. Syazana?? Ish tak nak aku. Kalau nak kena couple dengan dia better aku terjun bangunan.
POV Syazana
Apa nasib aku dua tiga hari ni. Helmi putus dengan aku. Belum pun ok lagi, betina bodoh tu kecohkan hal aku satu sekolah. Ni video gaduh pula viral. Apa nak jadi dengan aku. Aku dah penat hidup macam ni. Ni semua gara-gara kau Nazrin. Aku benci kau!!! Aku baling telefon aku ke dinding. Aku akan pastikan kau merana Nazrin. Aku akan pastikan kau lalui semua yang aku lalui!!!
"Zana, bunyi apa tu?" Mama bertanya kat aku dari bawah.
"Telefon terjatuh mama" Aku baring kat katil. Dah penat aku menangis seharian. Badan aku masih sakit. Tengkuk aku pun sakit, gara-gara bergaduh dengan Nazrin. Kenapa perempuan tu tak habis-habis muncul dalam hidup aku. Aku tutup mata. Baru nak tidur telefon aku berbunyi.
Aku bangun dari katil. Aku cari telefon aku. Aku angkat dari lantai. Nasib tak pecah skrin dia. 'HUDA'. Aku jawab telefon.
"Weyh kau tengok tak video kau dengan betina tu?" Itu soalan pertama yang keluar dari mulut dia.
"Ye aku dah tengok." Aku menjawab dengan lemah.
"Alah takpelah video gaduh je pun bukan video beromen. Tapi aku pelik lah macam mana boleh kecoh eh kau putus dengan Helmi?" Huda tanya aku.
YOU ARE READING
Dua Penjuru
Roman pour AdolescentsAku tak nak pindah sekolah. Tapi aku terpaksa ikut orang tua aku. Impian aku untuk mewakili negara mungkin tak tercapai. Syazana...Dialah punca aku bergelut. Kenapa nak dengki sangat dengan aku.-Nazrin- Aku tak suka betul dengan perempuan ni. Kenap...