Chapter 16 - I Love you

304 14 0
                                    

Aku biarkan Laila dalam bilik. Aku keluar dari bilik untuk jawab panggilan dari Ms. Annoyed a.k.a Syazana.

"Assalamualaikum madam." Aku beri salam.

"Walaikumsalam. Madam kepala kau." Terus dia smash aku.

"Haih panggil madam pun kena marah. Bukan kau kata aku tak pernah nice dengan kau. Bila nice marah pula" Aku saja je guna perkataan madam sebab aku tahu dia mesti naik angin. Bila lagi nak skaitkan hati dia kalau tak sekarang.

"Malas aku nak dengar kau cakap." Selesai dia cakap macam tu aku terus matikan panggilan. Sekali lagi telefon aku berbunyi. Ms. Annoyed telefon lagi. Aku angkat telefon.

"Assalamualaikum." Sekali lagi aku beri salam.

"Kenapa kau letak telefon??" Nampaknya aku berjaya buat dia marah.

"Aku tak letak pun. Tak sempat nak letak, kau dah call lagi. Masih pegang lagi ni. Btw kalau nak jawab salam tu kita kata walaikumsalam." Aku dah bagi salam tapi dia tak jawab.

"Eh bongok lah dia ni. Kenapa putuskan panggilan????" Hahahahaha bestnya buat dia marah. Menyeronokkan bila buat orang yang cepat naik angin ni marah. Rasa macam dapat makan cheezy wedges denagn cheese meleleh.

"Lor....aku juga yang salah? Kau kata malas. Jadi aku putuskan lah. Ingatkan kau akan call lepas kau jadi rajin. Cepatnya kau jadi rajin. Berapa saat je. Ajar aku trick nak jadi rajin." Aku dah nak ketawa sebab boleh bayangkan hidung dia yang jadi merah. Rasa nak tarik je hidung tu.

"Mangkuklah dia ni. Aku nak jumpa kau petang nanti. Aku ada hal nak cakap dengan kau. Pukul 5.30 dekat taman. Aku tunggu kau. Jangan lambat." Terus dia putuskan panggilan. Kurang ajar minah ni. Dia tak tanya pun aku free ke tak. Main order je. Tapi aku tetap akan pergi. Kalau dulu aku paling tak suka tengok muka dia. Sekarang aku rasa macam 8 jam untuk tidur, 8 jam untuk sekolah and latihan hoki, 4 jam untuk Syazana. Kenapa 4 jam je untuk dia? Sebab lagi 4 jam untu Laila....if you know what i mean. Tetiba rasa nak gelak jahat. Aku masuk semula dalam bilik.

Laila tengah tengok gambar aku masa kecil. Aku memang letak gambar aku atas meja study. Gambar tu masa umur aku setahun. Aku rasa aku cute masa tu. Sekarang pun aku cute tapi masa umur setahun aku terlebih cute. Aku rasa akulah baby paling cute masa tu. Bila lagi nak puji diri sendiri.

"Ini awak ke?" Laila angkat gambar tu. Muka dia macam exited bila tengok gamba tu. Aku memang cute tapi itu untuk tatapan aku je. Bukan untuk orang tengok. Aku rasa malu pula dia yang tengok gambar aku.

"Ye. Dah janganlah tengok lama-lama." Aku nak ambil tapi dia tak bagi.

"Cutenya!!!!" Dia keluarakn telefon dan snap gambar tu. Dia ni melampau sangat. Gambar tu pun dia nak snap. Malunya saya......... Doraemon minta pintu ajaib. Saya nak lari ke palnet pluto..Aku terus ambil gamabr tu masukkan dalam drawer. Bahaya betul awek ni. Semua gambar dia nak snap.

"Awak dah makan belum?" Aku cuba tukar topik.

"Dah tadi. Sebelum keluara rumah dah makan. Tadi kan tak sekolah. Pagi tadi terlewat bangun sebab malam tadi ada order besar untuk ibu. Jadi tidur lewat. Sekali terlajak." Patut dia tak datang sekolah. Aku ingatkan demam terkejut sebab cium aku.

"Saya lapar." Aku duduk kat katil sambil gosok perut.

"Eh awak makanlah." Macam lah aku tak tahu makan bila lapar. Masalahnya makanan takde. Tadi minum teh o je.

"Makanan takde." Aku beri alasan lagi.

"Masaklah. Bahan ada kan?" Laila pandang muka aku.

"Tak pandai masak. Awak masakkan boleh?" Aku buat muka kesian sambil mata aku terkebil-kebil.

Dua PenjuruWhere stories live. Discover now