You're more helpful than you realize- Tengku Rizqie
"Next week you free?" tanya Effa sebelum membiarkan Tengku Rizqie bergerak pulang ke KL.
"For you, always free, little girl. Why? Miss me?"
"Gedik. I nak ajak you teman I pergi wedding cousin I. Nak teman tak?"
"Of course. I want to show your other family members my handsome face," kata Tengku Rizqie menjongketkan keningnya.
"Poyo. You ambil I one day before wedding boleh? I kena tolong cousin I sikit."
"Boleh, sayang."
"Thanks. Bye. Take care."
Effa ingin berlalu pergi ke dalam pagar rumah.
"No I love you?"
"Werkkk..."
Effa menjelir lidah ke arah Tengku Rizqie dan berlalu meninggalkan lelaki itu keseorangan.
Tengku Rizqie senyum melihat gelagat bakal tunangnya. Less than 2 weeks she will be my fiance. Already a year since the day he propose her. Now she will be mine soon.
Ting!
Liana
"Assalamualaikum, Effa.""Yes?" balas Effa pendek. Walaupun Liana bukan kawan rapatnya lagi, namun, dia masih membenarkan gadis itu menghubunginya jika mempunyai sebarang masalah.
"Boleh tak saya nak jumpa awak?"
"Kenapa? Bila? Dekat mana?" soal Effa bertubi-tubi.
"Ada benda saya nak cakap. Saya dengar awak dah pindah Negeri Sembilan. Boleh tak saya nak jumpa awak dekat Pahang? Saya takda transport nak pergi dekat awak. Secepat mungkin."
"Lusa."
"Kalau Azy ada sekali pun boleh juga."
"K."
Mengenangkan dia minta cara baik. Jadi Effa layankan sahaja pemintaan Liana. Dia terus menghubungi Azy. Kaki melangkah ke bilik tidurnya.
"Babe, Liana mesej aku. Ajak jumpa. Dia ajak kau sekali. Kau nak pergi tak?" soal Effa melalui panggilan telefon.
"Dia nak apa?" marah Azy.
"Aku tak pasti. Kau nak pergi tak? Kalau tak nak, aku boleh pergi sorang," jelas Effa. Dia tidak mahu memaksa sahabatnya itu.
"Bila?"
"Lusa. Dekat kawasan rumah dia."
"Boleh la. Aku dari KL esok pergi rumah kau naik train. Ambil aku tau."
"Beres, boss."
Azy juga terpaksa ikut Effa. Dia tidak mahu Effa keseorangan. Gaduh besar boleh berperang agaknya jika Effa tidak dikawal olehnya. Mulut Effa agak berbisa bila berkata-kata tetapi semua yang dia katakan ada benarnya. Nak terima atau tidak terletak pada individu itu.
"Nak bagitau Rizq ke tak eh?" gumamnya sendirian.
"Bagitau apa?" tanya Puan Enjelina.
"Eh, ibu. Takda apa."
Effa memandang Puan Enjelina dengan penuh senyuman yang duduk di tepi katilnya.
"Kakak lusa nak pergi jumpa Liana dekat rumah dia dengan Azy. Boleh kan?"
YOU ARE READING
C || Rizq's Sugar
Romance𝓣𝓗𝓔 𝓖𝓗𝓞𝓢𝓣 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓘 [TENGKU RIZQIE ADRIAL || EFFA NADIA] "Now I have met a beast in person, he looks perfect" - Effa Nadia "And you always be my sugar, love" - Tengku Rizqie Effa Nadia seorang perempuan yang kuat dan tabah menghadapi d...