You're so precious to me- Tengku Rizqie
5 tahun kemudian...
"Daddy!" jerit Tengku Elaila Rhea dan Tengku Eiran Rian serentak apabila melihat bapanya yang baru pulang dari bekerja. Mereka berdua memeluk Tengku Rizqie yang menunduk sedikit.
Tengku Rizqie mencium kedua pipi anak-anaknya. Tengku Elaila dan Tengku Eiran merupakan kembar seiras yang hanya lewat 8minit.
Tengku Rizqie mendukung kedua anaknya untuk mencari isterinya pula. "Where's mummy?" soal Tengku Rizqie kepada anak-anaknya.
"Mummy crying. There," jawab Tengku Elaila sambil menunjuk ke arah bilik air di dalam bilik Tengku Rizqie.
Mak Long mengambil tugas untuk menjaga anak-anaknya. Kaki dilangkah menuju ke bilik tidur mereka. Kata laluan dimasukkan. Wajah isterinya terlihat jelas di sofa empuk itu.
"Sayang," panggil Tengku Rizqie. Dia melabuhkan punggung di sisi isterinya.
"Rhea kata sayang menangis. Kenapa ni?" soal Tengku Rizqie tanpa berselindung.
"Abang..."
Effa masih teresak-esak di dalam tangisnya. Dia membaringkan kepalanya di dada Tengku Rizqie. Tengku Rizqie mengusap lembut rambut panjang isterinya.
"Tell me," pujuk Tengku Rizqie.
Effa menghulurkan pregnancy test kepada suaminya. Tengku Rizqie memandangnya berkali-kali. "Sayang mengandung?!" soal Tengku Rizqie teruja.
Effa menjatuhkan kepala beberapa kali.
"Alhamdulilah," ucap Tengku Rizqie tidak dapat menyimpan rasa terujanya. Dia mengucup beberapa kali dahi isterinya. Namun, tangisan isterinya masih kedengaran.
"Kenapa sayang nangis? Sayang tak nak anak ni ke?" soal Tengku Rizqie mula curiga.
Effa menggeleng. "Habistu?" soal Tengku Rizqie lagi.
"Dea takut."
"Takut?"
"Dea takut orang ingat Dea goda abang lagi," kata Effa jujur. Dia mengalirkan air mata lagi.
Tengku Rizqie tergelak kecil mendengar kata Effa. Dia memeluk erat tubuh isterinya. "You never changed sayang. That's make me love you more."
Effa mencubit kecil peha suaminya. "Suka kena kan Dea," kata Effa menjeling suaminya.
Tengku Rizqie mengelap air mata isterinya yang semakin reda. Mata mereka bertembung membuatkan Tengku Rizqie tersenyum. "Looks like we are gonna be parents of three? Or... four?"
Pak!
Effa memukul lengan sasa suaminya. Mereka tidak mempunyai keturunan kembar. Namun, takdir Allah membuatkan terlahirnya Tengku Elaila Rhea Binti Tengku Rizqie Adrial dan Tengku Edwin Rian Bin Tengku Rizqie Adrial sebagai kembar seiras.
"Kali ni jangan paksa Dea minum susu. Dea tak nak!"
"Mana boleh, sayang."
"Betul tak boleh?" soal Effa. Dia menjongketkan keningnya seperti mencabar suaminya.
"Tak boleh."
Effa tersenyum nakal. Dia menolak tubuh Tengku Rizqie sedikit membuatkan Tengku Rizqie tersandar di sofa itu. Effa mendekatkan wajah mereka. Tangan dilarikan di halkum Tengku Rizqie yang bergerak-gerak. "Masih tak boleh?" cabar Effa.
"T-tak."
Effa menjauhkan wajahnya daripada Tengku Rizqie.
"Takpa. Malam ni sampai bersalin jangan tidur dengan De-"
YOU ARE READING
C || Rizq's Sugar
Roman d'amour𝓣𝓗𝓔 𝓖𝓗𝓞𝓢𝓣 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓘 [TENGKU RIZQIE ADRIAL || EFFA NADIA] "Now I have met a beast in person, he looks perfect" - Effa Nadia "And you always be my sugar, love" - Tengku Rizqie Effa Nadia seorang perempuan yang kuat dan tabah menghadapi d...