Thank you for existing- Effa Nadia
Fikiran melayang. Mata memandang. Jiwanya kosong.
"Cik?" panggil Puan Najwa apabila tiada sahutan daripada Effa.
"Ya?"
"Kalau takda apa-apa, saya pulang dahulu, ya," kata Puan Najwa untuk meminta diri daripada rumah agama tersebut. Tangan ralit mengemas barang-barangnya di atas meja.
"Baik. Terima kasih, ya," balas Effa bersama senyuman manis diberikan kepada Puan Najwa.
"Sama-sama," jawab Puan Najwa. Dia berjalan melepasi Effa.
"Cantik bakal isteri Tengku," bisik Puan Najwa kepada Tengku Rizqie.
"Thank you, Najwa."
"No problem, Tengku.
Puan Najwa sudah bertahun menjadi design planner keluarga Tengku Geffery. Rumah agam ini pun darinya juga. Tengku Rizqie hanya mengatakan citarasanya, and... it's done.
"You suka ke design yang I pilih tadi?" tanya Effa untuk kepastian. Tidak mahu hanya mengikut kehendaknya.
"I love it. Kalau semua bahagian rumah ni you redesign pun mesti lagi cantik. Your taste same like mine," jujur Tengku Rizqie. Senyuman manis diberikan oleh Effa.
"No, need. Kalau I dah bosan, baru kita tukar. Boleh?"
Effa menjengketkan sedikit kakinya kerana ketinggian mereka yang agak jauh.
"Boleh, sayang."
Senyuman diberikan bersama kenyitan mata.
Sungguh dia gembira melihat Effa yang sekarang. More positive. More happy. More cute.
...
Pandangan yang ditumpukan ke arah televisyen sejak tadi dialihkan memandang Tengku Rizqie yang sibuk bersama ipadnya.
"Bila I boleh balik?" tanya Effa apabila jam sudah menunjukkan pukul1 petang.
"Mummy ajak lunch sama-sama sekejap lagi dekat rumah dia. Lepas zohor kita pergi dengan Lana sekali."
"Haah, kak. Akak pergi eh. Keluarga kita orang nak kenal dengan akak. Ramai datang dekat rumah tu," pujuk Tengku Revallina.
Ramai? Takut.
"Erkkk... tak nak la. Segan la. Baju pun kakak takda."
"Takpa, Lana ada banyak baju. Kan along?"
Tengku Revallina cuba menyakinkan Effa dengan bertanya Tengku Rizqie.
"Hurmmm..." balas Tengku Rizqie pendek.
"Boleh tak lepas lunch hantar I dekat rumah abah?"
"Buat apa pergi sana?" tanya Tengku Rizqie hairan. Majlis sanding sepupu sudah selesai, apa lagi yang ada di rumah itu?
"Nenek ada dekat rumah sana. Ibu suruh singgah melawat. Nanti I ikut Haziq balik rumah keluarga I sebab nenek nak stay rumah I pula."
"I can bring your beloved grandmother to you, sayang."
Cemburu ke mamat ni?
"Takpa, I tak nak susahkan you. Lagipun I bukan berdua dengan Haziq. Ada nenek dengan atok sekali. Safeera kerja sebab tu tak dapat ikut."
"Go with my plan or no," kata Tengku Rizqie dingin. Beku wajahnya. Susah jika berlembut dengan Effa. Makin degil.
"FINE!"
YOU ARE READING
C || Rizq's Sugar
Storie d'amore𝓣𝓗𝓔 𝓖𝓗𝓞𝓢𝓣 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓘 [TENGKU RIZQIE ADRIAL || EFFA NADIA] "Now I have met a beast in person, he looks perfect" - Effa Nadia "And you always be my sugar, love" - Tengku Rizqie Effa Nadia seorang perempuan yang kuat dan tabah menghadapi d...