Somehow I just can't say enough how much I appreciate you being in Tengku Rizqie Adrial x Effa Nadia world
|Author|Thank you for waiting guys❤️love you guys yang support saya🫶🏻😭 maaf atas kelewatan update chapter baru. Saya mohon u guys sabar menanti ya. Sesiapa yang juga author newbie macam saya, boleh drop your link/username here!
#kitasupportkita🤩
Di sini saya serta sedikit spoiler for next chapter ya. Nanti spoiler ini akan ada semula di chapter akan datang. Jadi akan jadi dua kali anda membaca benda yang sama. Kalau tak nak baca pun takpa. Tiada paksaan sebab dia akan berulang pada chapter next.
...
"I..."
Effa memandang jari-jemarinya. Dia bermain jarinya untuk menenangkan diri.
"I takkan pernah kuat untuk semua ni. I just... pretend to be. I tak nak orang tengok I lemah," terang Effa. Jatuh air mata Effa membasahi pipi gebunya itu. Tidak dapat dia tahan.
"I tak pernah sangka hidup I akan jadi macam ni. I think everything will goes as planned, but... look at me now? I'm here. Sick. Useless. Helpsless," sambungnya lagi.
Tengku Rizqie memandang raut wajah itu. Dia membiarkan sahaja Effa sebegitu. Dia ingin mendengar semua luahan hati gadis itu.
"I never expecting you. I will never expecting my life will ruin like this. I tak bermaksud I tak bersyukur you terima I but I want my old life back. I want myself. My happy life. My healthy life."
...
"Sayang?" tegur seorang lelaki.
Effa tidak mengangkat mukanya. Hanya dibiarkan.
"Effa Nadia!" kata lelaki itu agak kuat.
"Ya?"
Effa berdiri kerana terkejut. Gila ke apa panggil nama penuh orang macam tu.
"A-abang? Eh, awak buat apa dekat sini?" tanya Effa.
"Sayang tu buat apa dekat sini? Ni kan kedai pengantin."
"Be-beli barang sikit," kata Effa. Dia menyimpan telefonnya di dalam beg.
"Ooo... sayang sihat?"
"Sihat. Jangan panggil sayang boleh tak? Tak selesa," jelas kekok Effa.
"Abang dah terbiasa. Sayang masih single kan. Why not biar abang panggil sayang macam biasa kan?"
...
"Mak nak makan ke?" tanya Tengku Geffery apabila semua ahli keluarganya yang lain sudah mula beransur pulang ke rumah masing-masing.
"Boleh juga."
Tengku Aileen menyediakan pinggan di hadapan Tengku Rosalina. Tengku Geffery hanya memerhati. Penat tengok makanan yang masih banyak kuantitinya.
"Mak nak tak kek pisang ni?" soal Tengku Aileen.
"Mak kan suka kek pisang. Yang ni tak terlalu manis. Boleh mak makan."
"Boleh juga. Siapa beli ni?" soal Tengku Rosalina.
"Rizq dengan Effa bawa tadi. Effa kata dia beli dekat stesen minyak masa nak datang sini."
"Beli? Tak boleh buat sendiri ke? Ikhlas ke tak ni?" soal Tengku Rosalina dingin. Walau mulut menyoal, tangan ralit menyuap sedikit kek pisang itu.
...
Okay itu sahaja ya😭❤️tapi jangan risau, konflik tak berat sangat. Kalau ada salah silap mohon tegur ya. Saya terima dengan hati terbuka. Saya akan betulkan mana yang kurang🦋No hate🥰Saya tak sarankan high expectation untuk story ni ya, sebab saya pun newbie sahaja🥹tapi saya hargai semua yang sudi membaca. Saya tak mampu membalas, tetapi saya harap anda berpuas hati dengan love story ini🧡
p/s: Enjoy!💗
YOU ARE READING
C || Rizq's Sugar
Romance𝓣𝓗𝓔 𝓖𝓗𝓞𝓢𝓣 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓘 [TENGKU RIZQIE ADRIAL || EFFA NADIA] "Now I have met a beast in person, he looks perfect" - Effa Nadia "And you always be my sugar, love" - Tengku Rizqie Effa Nadia seorang perempuan yang kuat dan tabah menghadapi d...