You make my heart smile- Tengku Rizqie
"Promise me you wouldn't hurt yourself?" tanya Tengku Rizqie lebih kepada permintaan.
"I janji. I masuk dulu. Hati-hati balik," pesan Effa. Dia mengukirkan senyum tipis. She getting better now. Maybe he is the comfort person for her.
"Okay, little girl. Anything call me. I always... always here for you."
'I don't need a knight in shining armour because I've got you. You protect me... and always have my back! I love that about you, Rizq' kata hati seorang perempuan yang rasa diri tidak berguna. 'I'm blessed that you came into my life.'
"Happy kau kak," tegur Elvina.
"Getting better."
"Good. He's the right person for you," kata Elvina. Dia gembira hatinya apabila melihat kakaknya sudah ceria semula. Ideanya bernas.
"Kakak ada beli kek ni tadi. Makan la. Favourite ibu ni," kata Effa. Walau kemana dia pergi, dia tidak lupa akan keluarganya, itulah Effa Nadia.
...
"Uncle!" jerit Keyla.
"Hai, sayang," balas Tengku Rizqie. Dia mendukung Keyla. Berat juga.
"Hehe... rindu Uncle Qie."
"Eh, bro. Tak cakap nak datang," tegur Tengku Arvin.
"Aku singgah sekejap je. Alang-alang dekat sini."
"Kau datang sini buat apa? Bukan ke projek tu dah setel?"
"Aku jumpa bakal tunang aku."
"Bakal tunang? Uishhh... tak bagitau aku."
"Nak bagitahu la ni. Tapi belum comfirm lagi. Aku bagi dia masa fikir. Aku dapat rasa dia akan setuju," kata Tengku Rizqie bersama wajah penuh keyakinan.
"Of course! Tengku Rizqie Adrial siapa sahaja tak nak, kan?"
"Uncle... kakak tak datang ke?" tanya Keisha.
"Kakak?" tanya Tengku Rizqie.
"Dia orang ni tak habis-habis kata nak jumpa kakak," jelas Diandra.
"Ooo... kakak ada. Nak jumpa ke?"
"Haah. Rindu nak main dengan kakak. Kakak baik," puji Keyla. Dia menepuk-nepuk tangannya tanda gembira.
"Nanti kita jumpa, ya."
"Oceii,"jawab Keisha dan Keyla serentak lalu menunjukkan tanda O.K.
"Suka dia orang," kata Diandra. Dia membawa anak-anaknya bermain ke tempat lain. Membiarkan lelaki-lelaki itu berdua di ruang tamu.
"So, who is she?"
"Her name, Effa Nadia."
"Pretty name. Unique."
"Yeah... I really want her so bad."
"Uishhh... kau jangan macam-macam. Bunyi dah lain tu."
"Kau tak payah nak otak kuning sangat. Aku cuma takut dia jadi milik orang lain."
'You came into my life and made it colourful. I want you to be mine, and mine alone,' kata hati Tengku Rizqie.
...
"Hai Effa," sapa Kak Tasha yang merupakan nurse di hospital itu
"Hai akak."
"Makan dah?"
YOU ARE READING
C || Rizq's Sugar
Romance𝓣𝓗𝓔 𝓖𝓗𝓞𝓢𝓣 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓘 [TENGKU RIZQIE ADRIAL || EFFA NADIA] "Now I have met a beast in person, he looks perfect" - Effa Nadia "And you always be my sugar, love" - Tengku Rizqie Effa Nadia seorang perempuan yang kuat dan tabah menghadapi d...