You were unexpected suprise- Effa Nadia
Effa membuka satu per satu pin tudung yang mencengkam kepalanya. Sehingga yang terakhir, dia melepaskan tudungnya. "Lega!"
Dia mengibas-ngibas rambutnya yang padat ke kepala itu supaya memasuki sedikit angin. Dia menarik lembut hujung rambut untuk menghidu. "Nasib baik wangi lagi," puji diri sendiri.
Effa membuang mekapnya yang mahal itu menggunakan makeup remover yang disediakan oleh Azy di salam bagasi. "Omaigod, you are so pretty, gurl," katanya di hadapan cermin sendirian apabila selesai menghilang segala warna dimukanya itu. Dia sudah terbiasa untuk memuji atau bercakap sendirian apabila dihadapan cermin. Itu merupakan salah satu caranya untuk menghilangkan rasa rendah diri dalam diri.
"Now let's get a shower. You are so stingy," Effa mengipaskan beberapa kali dihidungnya tanda busuk.
Effa terduduk semula sambil mengurut dada apabila melihat tubuh tegap suaminya berada tidak jauh darinya sedang merenung ke arahnya. "Bila masa you dekat situ?" soal Effa.
Tengku Rizqie menjongketkan bahunya tanda tidak tahu. Effa hanya menjeling.
"Dah mandi?" soal Effa apabila lelaki itu masih berpakaian baju putih melayu itu.
"Belum. Tunggu sayang la," kata Tengku Rizqie.
"Tunggu I untuk apa?" soal Effa. Tengku Rizqie melangkah ke arahnya. Dia mengunci pergerakkan Effa di meja mekap itu. Effa menjauhkan sedikit mukanya apabila suaminya itu sudah berada di hadapan mukanya.
"Stop using I and you. Call me abang and call yourself, love? sayang? honey? baby? okay?" Effa hanya menggeleng.
"Why?"
Effa menutup matanya apabila wajah mereka begitu dekat. Cup! Dia terasa pipi kananya yang terbentuk lesung pipit itu dicium. Dia membuka matanya. Tengku Rizqie sudah berdiri agak jauh darinya sambil mengukirkan senyuman tidak bersalah. Effa hanya menjeling. "Sengaja nak kenakan aku!" gumamnya di dalam hati.
"Pergi mandi. Abang nak jumpa kawan sekejap," kata Tengku Rizqie.
"Okay, Dea sayang?"
Effa hanya mengangguk.
Effa menghantar tubuh tegap itu dengan padangan mata sahaja. Dia mencapai tuala yang tersedia untuk membersihkan badannya. Jam sudah menunjukkan pukul12.30 malam. Dia perlu segera untuk mendapatkan tidur yang lebih lama.
...
Tengku Rizqie merenung tajam ke arah dua orang lelaki di hadapannya. Sudah dibelasah teruk masih juga hidup. "Kau nak buat apa dengan dia orang, bro?" soal Raja Darel.
"Survive or death. You choose," kata Tengku Rizqie.
Diam.
Buk! Buk!
"Jawab la orang tanya!" tempik Alvaro.
"Survive!" jawab mereka serentak. Ryan dan Alvaro yang mendapat signal dari Tengku Rizqie mengheret tubuh itu ke ruang yang disediakan. Ruang untuk manusia yang ditangkap oleh mereka yang memilih untuk terus hidup.
"Aku ingatkan kau lagi sekali. Kau sentuh isteri aku, kau mati," jelas Tengku Rizqie tenang.
"Tak! Aku minta maaf. Aku takkan ganggu Effa lagi," jawab Refry. Jujur ini kali terakhir dia menggangu hidup bekas kekasihnya itu. Aidan pula hanya setuju dengan kata-kata Refry.
Manakan tidak dia mengamuk apabila melihat bayang dua manusia yang sering menggangu Effa ini ketika di majlis sandingnya siang tadi. Mereka memasuki ruang dewan itu atas kad jemputan Puan Naura, Mama Aidan yang diberi oleh Effa tempoh hari. Tidak manis jika tidak menjemput keluarga angkat tidak berdaftar itu ke majlis mereka. Hanya disebabkan Aidan, tidak perlu untuk mereka memutuskan silaturahim.
YOU ARE READING
C || Rizq's Sugar
Romance𝓣𝓗𝓔 𝓖𝓗𝓞𝓢𝓣 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓘 [TENGKU RIZQIE ADRIAL || EFFA NADIA] "Now I have met a beast in person, he looks perfect" - Effa Nadia "And you always be my sugar, love" - Tengku Rizqie Effa Nadia seorang perempuan yang kuat dan tabah menghadapi d...