Omegaverse" Nedir?
Omegaverse, temelinde bundan yıllar yılı öncesinde bir mangakanın/yazarın ortaya attığı 5 temel cinsiyetli bir alternatif evrendir.
Cinsiyetler: Alfa, Beta, Omega temel türler, Delta ve Vita üstün türler
Dominat (Baskın) ve Çekinik olmak üzere alfa omega ve betalar iki farklı türlere ayrılır.
Delta
En üstün ırk olarak bilinirler. Her dönemde ortaya çıkmazlar. Her yüzyılda bir tane delta ortaya çıkar cok nadiren ikinci bir delta ortaya çıkar. Baskın alfalarda dahil tüm türlere hükmedeler. Diğer türlerden hem insan halleri hemde kurt halleri oldukça iri ve güçlüdür. Feromonları güçlüdür rut (kızgınlık) dönemleri ayda bir defa olur. Diğer türlere göre o dönemlerde daha dayanıklı ve iradelilerdir. Genelde vitalarla eşleşirler. Vitalarda nadir bir tür olduğu için deltalarla aynı dönemde en fazla iki tane vita olur. Deltalar her zaman vitalarla eşlemez. Deltaların ruh eşleri farklı bir türde olabilir. Vitalar ilk tercihleri olur fakat ruh eşleri farklı bir tür olursa onunla eşleşip çocuk sahibi olabilirler.
Vita
Pasif türlerin en güçlüsüdür. Deltalar için varoldukları düşünülür. Doğurgan tür oldukları için omegalarla benzer özellik taşırlar fakat onlardan farklı olarak beta ve omegalara hükmedebilirler. Pasif türler arasında sadece çekinik omegalara feromonlari ve güçleri etki etmez.
Alfa
Lider özelliklere sahip olan alfaların her ay rut (kızgınlık) dönemleri olur. O dönemlerde alfalar saldırganlık özellikleri gösterebilir. Bu yüzden alfaların o durumlarda omegalarla aynı ortamda bulunmaması gerekir. Çünkü alfalarda bu dönemde anlamsız bir işaretleme, üreme ve sürekli şehvet hali söz konusudur. Feromonlarıyla etkiledikleri gibi etkilendikleri de olur. Eğer alfa kızışmada ise partnerine işaretlememek için ve sakinleşmek için bir bastırıcı alması gerekir
Beta
Betalar kızışma feromonlardan çok az etkilenir ve ya hiç etkilenmezler. Daha çok toplumlarda zanaat gerektiren teknik işlerden betalar sorumludur. Zekaları ve iş kabiliyetleri yüksektir. Betalarda feromon durumu gibi işaret olayları da farklıdır. İşaretlenirler fakat işaretleme yapamazlar. Rut veya kızışma dönemleri olmaz, bastırıcı veya inhibitör almaları gerekmez. İçlerinde nadir olarak hafif feromon salgılayanları vardır. Bunlar ise pasif betalardır ama feromonları eşlenene kadar ortaya çıkmaz. Pasif betalar diğer aktif türlerle eşleşebilir ve çocuk doğurabilirler. Fakat bu türler çok nadirdir. O yüzden beta olsalar da auraları farklıdır, daha dikkat çekicidilerler.
Omega
Türler arasında sadece omega erkekleri hamile kalabilir. Kızışmaları olduğu dönemde eğer işaretlenmedi veya bağlanmadıysa evden çıkmamalılar çünkü; bu dönemde alfaları üstlerine çekebilir. Omega erkekleri nadir türlerdendir. Hey ay 1 hafta kızışma dönemleri olur ve bazen yıllarca kimliklerini beta zannedip ilk kızışmasıyla omega olduğunu farkedenler bile olmuştu.
Feromon
Bu türlerin kendilerine özgü kokularıdır. Her kurtun kendine özgü bir feromonu vardır. Türler özellikle bu feromonlari çeşitli zamanlarda salgılarlar. Fakat kızgınlık dönemlerinde istekleri dışında feromon salgılarlar. Bu kızgınlık feromonları çiftleşme sinyalleri taşır. Bunlarda kızgınlık döneminde kullanılan bastırıcalar ile engellenebilir.
Açıklamalarda kızışma, rut dönemi kısımlarını atladım. Ficin adından da belli olduğu üzere ana karakterimizin biri beta ve betalarda bu gibi şeyler yok. Deltanın da zaten rut dönemleri oluyor. Rut dönemleri baskın türlerin kızışma dönemlerine deniyor.
top/dominant; baskın, kontrolcü taraf.
bottom/submissive; itaatkar, edilgen taraf.Deltam ve Betam💞
meineruhe etiketledim☺️ 15.bölüme gelince attım. Bitirip atacaktım ama bu şekilde atınca yazma motivasyonum yükseliyor diye bu şekilde attım.
Bir süre omegaverse yazmayacağım dedikten bir ay sonra yeniden omegaverse yazmam nasıl bir tutarsızlık?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beta/Minsung
FanfictionBeta olan Jisung üniversiteyi okumak için, Busan'dan Seul'e gelir. Fakat bir sorun vardır. Ailesi yakın aile dostlarının delta oğlu ile kalmasını ister. Jisung yıllar önce tüm bağını kopardığı delta ile kalmak isteme de ailesine karşı gelemez. Ev h...