3.14

11 2 0
                                    

Техьон досяг чого хотів, а тепер не впевнений: а чи хотів?

Начебто відбив свою свободу з потом і кров'ю, нарешті може пересуватися куди захоче, а тепер здається, що нікуди пересуватися і нема до кого. Спогади підкидають той фатальний день, коли на лікаря тицяв пальцем шинкар, а потім і зовсім виявилося, що він зрадник і шукає його все місто, вважаючи південним втікачем. Чи коштувала гра свічок? Хто прийматиме допомогу від опального коханця? Та й Техьон не впевнений, чи хоче тепер він віддаватися своїй справі з тією самовіддачею, як раніше, не шкодуючи сил і часу.

Внутрішній голос протестує.

Навіщо рятувати тих, хто начхав на тебе? – навіть побіжно звучить марно. Висновок напрошується сам собою. «Я не знаю всіх цих людей, то чому я не гідний їх?» - Тепер гідний і навіть вище. Техьон більше не заблукавший лікар з південної долини, що стелиться під чарівністю їхнього улюбленого правителя. Він має чин, місце у суспільстві, своє слово.

Його Величність наділив його своєю прихильністю.

Однак лікар все одно наважується поїхати до міста. Гріх не скористатися вирваним моментом, і не має значення, що він там робитиме. Начепить свою мантель, закриє світлу верхівку і просто погуляє по торгових наметах, поїсть варені яйця на продажі, послухає веселі пісні і танці, і може бути відволікається від дурних думок або просто подихає свіжим повітрям (хоча на території замку куди чистіше). І яйця, приготовані кухаркою смачніші, а пісні... Менестрілі, запрошені Королем, були поза всякою конкуренцією місцевим пройдисвітам. Тепер Техьон дивився на весь народ не так само добродушно, як тільки переїхав.

Тепер і він зовсім інша людина.

Насправді виходить навпаки. Техьон їде у супроводі двох гвардійців, що до нього приставив Король, а на центральній площі міста катається перекоти-поле і ні душі, і жодних йому пісень, розваг – пус-то. Суцільне розчарування. Натомість народ цікаво кидає погляди на їхню трійцю, особливо задивляючись на королівську карету, яка начебто без Короля, а Королева померла... Ось які пристрасті існують: може бути й не своєю смертю.

Померла... Техьон не хоче думати про неї. Він не питав жодних подробиць у небалакучих служок, які й не знали нічого, так само його не мучила совість чи інтерес – перекотиполе в перенесення на душу. Він відключив у собі цей важіль і одного разу відмолив її дух, вважаючи, що цього цілком достатньо, щоб жити далі. Зрештою, люди вмирають повсюдно, щодня, в муках і сльозах, а тут лише якась чужорідна йому жінка, яка колись спала з Чонгуком, та й годі. Але ж вона не свята і не безсмертна, тому з її передчасною загибеллю не варто дивуватися.

ЦугцвангWhere stories live. Discover now