- Gyerünk öcsi megyünk nevet változtatni. Rángat ki a bátyám az ágyból, én pedig izgatottan ugrok is ki, lezuhanyzok, felveszek egy farmert és egy batikolt pólót, rá egy bőrkabátot majd megfésülködök, bekenem az arcom és a kezem krémmel és fogat mosok. Mindezt 25 perc alatt. Szerintem a zuhanyzás miatt nem vészes anélkül 10 perc lenne. A bátyám 2 hónapja beadta a kérelmet a bíróságra és ma jött meg a határozat, hogy mától 8 napunk van elmenni az anyakönyvvezetőhöz véglegesíteni az új neveinket. Mi már most rögtön megyünk.
- Először is el kell mondanom valamit. Sajnos a Nyíregyházi ingatlanos visszamondta a lakás eladást és Székesfehérváron találtunk egy házat ami megtetszett nekünk így ott lesz az új lakhelyünk. Ez a hír kicsit megbélyegzi a mai hangulatomat, de szerintem Daniel a holdra is eljönne hozzám és én is hozzá így nem lesz nagy gond belőle. Az úgyintézés előtt elmegyünk a boltba, mert szerintem egész nap nem érünk vissza.
Másfél óra múlva mát a váróba ülünk és lapozgatjuk a magazinokat.
- Jó napot Dr. Dobó Kata vagyok a helyi anyakönyv vezető és én fogom véglegesíteni az új nevüket önöknek. Ráz kezet mindkettőnkel a bemutatkozás után.
- Én Kellner Noah vagyok ő pedig itt az öcsém Kellner Johannes
- Kérem fáradjanak beljebb, alá kell írniuk néhány papírt. Néhány aláírás után a ,,hivatalnok" így szól:
- Gratulálok mától az új nevük Kőhalmi Jocó Johannes és Kőhalmi Dominik Noah. E mondat után boldogan lépünk ki az anyakönyvvezetőtől. Csak most már az okmányainkat is újra kell csináltatnunk hisz. már nem az a nevünk ami rajtuk szerepel. A váróba érve kiválasztjuk a kormányhivatal paneljén az ,,új okmányok" menüpontot és várjuk a sorszámunkat.
- Jónapot miben segíthetek?
- Nos szeretnénk szémélyi igazolványt, lakcímkártyát, Taj kártyát és Hatósági igazolványt csináltatni mindkettőnknek.
- Húha hívok egy másik kollégát és átveszi az egyikőtöket tőlem, mert így is nagyon sokáig fog tartani 1 embernek az összes nemhogy kettőnek. Nemsokára meg is jelenik egy másik ügyintéző aki elviszi a bátyámat.
- Oké kezdjük a személyivel. Az arcképmás- és aláírás-felvételezés
során a kérelmezőnek egy digitális fényképezőgép elé kell állnia, és csak mosolyogjon. Miután megvan az ügyintézô újra megszólal.
- Jól van most válasza ki a képet.
- A 3. lesz az. Kicsit meglep, hogy a magyar igazság lett a legjobb.
- Jólvan egy aláírás-felvételező készülékre kell aláírnia a nevét, ez a kártyán is rajta lesz.
Okmány kiállítása:
Az okmány kiállítása általában 5 munkanapot vesz igénybe most adok önnek egy ideiglenes
személyazonosító igazolványt a másik majd postázva lesz és ezzel meg is vagyunk. Jöhet a lakcímkártya csak alá kell írnia pár dolgot. Tol elém 3db lapot és elkezd nagyba gépelni.
- Kész
- Rendben kinyomtattam a tajkártyája papírját írja alá itt és itt mutat 2 pontra. Miután ezzel is megvoltam egy zöld színű hatósági igazolvány papírját töltöttem ki. Az egész folyamat másfélórát vett igénybe.
- El se hiszem, hogy végeztünk sóhalyt fel drámaian a bátyám. És ez még csak a közepe, zárásképp megyünk bankkártyát csináltatni. Mondja vigyorogva, hogy szivathasson.
- Milyen kedves vagy csapok egy nagyot vállára.
Bemegyünk az OTPbe evés után ahol egy panelen kiválasztjuk a lakossági számla létrehozását, ami kinyomtat egy kis papírt amin egy számla van.
Kemény 20 perc múlva sorra kerülünk. Odamegyünk a kiírás szerinti 6os asztalhoz ahol egy férfi fogad.
- Jónapot Béla vagyok miben segíthetek. Mosolyodik el kedvesen. Én úgy látom ez egy őszinte mosoly nem a megjátszott, de ki tudja. Az elmélkedésemből Dominik vállon veregetése ébreszt fel.
- Elnézést kicsit fáradt vagyok, egész nap okmányokat csináltattunk mondom ki az igazat.
- Semmi baj szóval már csak ön van hátra írja alá ezt az 5 db nyomtatványt. Miután megvolt egy panelen alá kellett írjam a nevem a téglalapon belül maradva.
- Rendben töltse le a telefonjára az Otp smartbank alkalmazást és ott is bejelentkezünk így könnyebb lesz ügyet intézni.
Ezzel 10 perc alatt megvoltunk.
- Ha nem kapok kávét nem tudom mit csinálok veled. Lázadok fel Dominik ellen. Nem szoktam gyakran dühös vagy agresszív lenni, de most nagyon elfáradtam.
- Nyugi nézd ott egy pizzázó. Viszünk haza a kedvenc margarétás pizzából 2 egészet és ott tudunk is kávét venni, ami nekem is jól fog esni.
Bemegyünk az étterembe és leülünk egy üres asztalhoz. Azért örülök, hogy ez ma már a 4. Kajálásunk egy ilyen nap után.
- Jónapot uraim mit hozhatok?
- 2 egész margarétás pizzát szeretnénk és egy tejes kávét 2 cukorral és tejszínhabbal meg egy lattet. darálja le a bátyám a rendelésünket.
- Rendben a pizzák egy óra múlva elkészülnek a kávékat meg hozom.
- Bocsi, hogy telefonozni fogok, de otthon rögtön elalszok viszont nem akarom levél nélkül hanyi Danit.
- Nyugodtan és az arcán látom, hogy tényleg nem bánja. Feloldom a telefonom képernyőjét, megnyitom a gmail appot és rányomok a levélírásra.Feladó: Johannesy253@gmail.com
Címzett: Daniel98@gmail.com
Levél:Kedves Daniel ma egy fárasztó napon vagyok túl. Sajnos a batyám közölte, hogy a Nyíregyházi ingatlanos elállt az eladástól és Székesfehérváron találtak egy olyan házat ami annyira megtetszett nekik, hogy meg is vették. Kb. 5 órányira van tőled 😪 A hír után megváltoztattuk hiavatalosan a nevünket. Nekem Kőhalmi Jocó János lett a bátyámnak pedig Kőhalmi Dominik. Ezután elmentünk személyit, hatósági igazolvanyt, lakcímkártyát és tajkártyát csináltatni, majd elmentünk az OTPben külön számlát nyitni. Azután nagyon nyavajogtam a bátyámnak egy kávéért így eljöttünk egy pizzázóba. Megkapom a kedvenc tejeskávémat tejszínhabbal és a kedvenc margaréta pizzámat ami tele van paradicsommal.
Neked mi a kedvenc kávéd és pizzád?
A.i.: Jocó.A levél elküldése után 40 percel megkaptuk a pizzánkat, visszamentünk a táborba és azonnal elaludtunk mindketten.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Találkozásunk
Любовные романыA 2 főszereplőnk toll ès papír helyett email levelet kezd el írni, hogy megismerhessèk egymást egy program keretein belül. Figyelem ‼️ -18+ -16+ - Trágár szavak ès káromkodás (minimálisan) Ez a könyv a ,,Klisés karácsony" című sztorim folytatása...