Heyyo!
Resmen ikinci kitabın da sonuna geldik ha...
Bunu şu an yazabiliyorum ancak... 3. kitabı yazmaya başladığım için neredeyse bütün zamanımı orada geçiriyorum ve ilk bölümün ilk kısmı anca bitebildi...
Umarım mart ayına kadar yetiştirebilirim :').
Evet, yine sorularım var dfdnfsdf (Cevaplamak zorunda değilsiniz elbette)
1. Scintilla'da unutamadığınız Stazel, Hazandall ve Scazel anı var mı?
2. Scintilla'yı toplam kaç kere okudunuz? Yani tekrar tekrar bölümleri veya kitabı baştan okudunuz mu?
3. Üçüncü kitapta (genel seri değil, üçüncü kitap sadece) görmek istediğiniz sahneler var mı? Diziye bağlantılı veya bağlantısız fark etmez.
4. En sevdiğiniz bölüm, en sevdiğiniz sahne, en sevdiğiniz replik?
5. Hazel'ın ilişki gidişatından mutlu musunuz? Stiles'ı seçmesi sizce mantıklı mıydı yoksa mantıksız mı? İleride nasıl bir ilişkileri olacağını düşünüyorsunuz? Veya Hazel'ın ilişki gidişatı hakkında ne düşünüyorsunuz, sizce ileride neler olacak bu konu hakkında?
Gelelim kitap hakkında düşüncelerimi yazdığım kısma...
Scintilla... maalesef ki benim fenalaştığım döneme denk geldiğinden tam olarak potansiyelini gösterememiş bir kitaptır.
İçerisinde aniden değişen ve bu değişimlerin serinin diğer kitaplarını etkilemesine de sebep olan bir çok değişiklik, bir çok sahne ekleme ve bir çok sahne çıkarma işlemi var. Tabii bunlar ani gelişen planlar yüzünden olduğundan ilk bölümlerle ve Remember ile doğru bir yolda gitmedi.
Aslında bu kitapta en çok eleştiri alan şeylerden biri, hatta neredeyse tek şey, Hazel'ın ilişki gidişatı oldu.
Serinin orijinalinde aslında planladığım şey, -bu versiyon komple iptal olduğu için rahatça söyleyebilirim şu an- Stazel'in asla olmaması, Hazel'ın ikinci kitaptan sekizinci kitaba kadar Randall'dan hoşlanması ve 8. kitabın sonunda bundan vazgeçmesi, ardından yeni ilişkilere bakmasıydı. Ama ilk önce Hazel Randall'dan hoşlanmaya devam ederken Stiles'ın aniden Hazel'dan etkilenmeye başlamasına, daha sonra hazandall'ın bir dönem çıkıp, ayrıldıktan sonra Hazel'ın Stiles ile çıkmaya başlamasına, oradan da Stazel'in serinin ortasında çıkmaya başlamasına derken bu son halini aldı.
Karakterlerin arasındaki ilişkiler oldukça garip ve yüzeysel oldu, çünkü inanın bana bölüm yazmak için bile dikkatimi zar zor toplayabiliyordum, dolayısıyla konuşmalarına karar verirken üstünde çok düşünemedim. Normalde karakterlerin çok daha mantıklı ve duygusal açıdan sağlıklı tepkiler verebileceği konuşmaları öylesine geçiştirmiş, elimdeki hazır bölümlerin bitmesi ve sizlere yetiştirmek için yaşadığım telaşın da etkisiyle öylece bırakmış, fazla üstünde durmamıştım. Ki, bunun bir hata olabileceğini o zaman da biliyordum.
Bu yüzden lütfen ileride Hazel'ın vereceği kararları veya tepkileri o zamanlardaki halleri ile çok fazla karşılaştırma yapmayın. Zira çoğu zaman onlar arasında çok ters ilişkiler ortaya çıkabilir.
Bu sefer yazarken sürekli dizide geçen gerekli gereksiz her sahneyi yazarak bölümleri mantıksız bir şekilde boşu boşuna uzattığımı, dolayısıyla aslında 30-35 bölümde bitecek olan kitabın bu bölüm de dahil olmak üzere 50 bölümde anca bitebilmesi gibi bir sıkıntı oluştuğunu fark ettim. Bu yüzden bundan sonra yazacağım kitaplarda bazı sahneleri atlayarak onları yazmayacağım.
Ayrıca normalde kitapların kendilerine ait çalma listeleri varken, şu anda her bir karaktere ve her bir çifte -ister abi/kardeş olsun, ister iki arkadaş olsun ister sevgililer olsun- tek tek çalma listeleri oluşturmaya başladım. Yeterince geliştiğini düşündüğümde hepsini paylaşacağım ama o zamana kadar destek olmak, yardım etmek isteyen varsa bana gerek bu paragrafa satır arası yorum atarak, gerek burada özelden, gerek instagram üzerinden, gerek beni Spotify'da kendi oluşturduğunuz çalma listelerine ekleyerek sizce hangi karakter hangi çift, hangi şarkıyı anımsatıyor söyleyebilirsiniz. Bu konuda katkınız olabilir çünkü sizin de düşüncelerinizi önemsiyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Scintilla 1.1
FanficScintilla ((is.) küçük, parlak bir parlama veya kıvılcım; küçük bir şey; zar zor görünen bir iz) ~ Beacon Hills'de olanlardan sonra, Hazel her şeyi unutarak sadece eyalet yarışmasına odaklanmaya karar vermişti. Yarışmanın yapılacağı yere tam 3 hafta...