Partea a doua din carte: Epoca Luminii
Capitolul 33: Un nou inceput
Cinci ani mai tarziu...
Erling poveste
M—am trezit cu sufletul bucuros si dupa ce am colaborat din pat mi—am lasat pasii sa alunece spre est. Spre fereastra deschisa de la casa mare, in stil doriasan cu influente sendoziene, discrete, incadrata de razele soarelui.
Mi—am scos din buzunarul redingotei un lantisor cu cruce din lemn. Si o mica icoana pictata de la una din bisericile recent clădite in Sytor.
Lantisor daruit in urma cu multi ani de sora mea, Eira.
Lantisor pe care l—am folosit in seara cand am crezut ca il vom pierde pe Soren.
Reprezinta o intreaga comoara de amintiri din trecut.
La care nu eram dispus sa renunte vreodata.
Am îngenuncheat si am inceput sa ma rog. Cum facem in fiecare zi din viata mea. Părintele Vee nu mi s—a mai aratat in vreun vis. Nu ca ar mai avea de ce acum.
Multe se schimbaseră din momentul in care regina Evandra s—a îmbolnăvit in urma cu trei ani. Si a murit din pricina unei puternice raceli la plămâni.
Amir a devenit rege si i—a luat locul.
Toti ne—am temut ca va urma o noua domnie sângeroasă.
Dar am fost surprinși cand Amir a inceput cu diferite reforme. Care ajutau populatia. In orice aspect al vietii lor. Nu a mai crescut taxele, a sustinut cu bani diverse afaceri din orase, a permis redeschiderea multor mine si prelucrarea diferitelor metale. A sustinut si vechea religie oferind iar ajutor financiar pentru construirea unor noi lacasuri de cult. Si a promovat educarea in masa, nu doar a analistilor, ci si a fetelor. A introdus un sistem de invatamant obligatoriu de 12 clase. Si a reusit cumva sa ii multumesc si pe nobilii de la putere.
Pe unii i—a crescut in ranguri, pe altii i—a tinut in loc si s—a asigurat ca nu le mai permite sa înflorească asa cum ar dori. Si—a luat—o de sotie chiar pe unica fiica a nobilului Marcello, Maya.
Cu care are acum o fata de doar patru ani, Nara.
A promovat si recunoasterea artei, a olaritului si a cresterii animalelor.
Inca mai erau multe de facut. Mai ales in privinta tiranilor.
Multi aveau pământuri ale lor. Dar tot munceau pe pamanturile altor nobili. Din lipsa de materiale, de boi, de lopeti...
Pentru a se intretine si cu ce castigau din palaturile cultivate de ei plateau taxele destul de mari catre stat. Altii o duceau bine. Si altii in a se chinuia in saracie
Ca pretutindeni de altfel.
Dragonii erau tot sub controlul celor trei. Dar cele mai mari alegeri facute de el nu au fost,acestea. Ci faptul ca a eliberat Ronania, cat si Sendozia de sub domnia sa. Si a recunoscut la nivel national, ca Doriasa e responsabila pentru atacurile asupra celor doua state.
Hontaria si Nortentia alaturi de alte state i—au impus sanctiuni grele. Si au restricționat accesul Doriasei in diferite puncte zonale, cu deschidere la mare.
Dar nici macar acestea nu au putut stirbi din puterea acestui stat.
Care se mentiunea in continuare sus si înfloritor pe continent.
Noi ne—am reîntors in Romania, unde am dat de Egor si noua lui sotie, Mara. Asta inseamna in mod clar incheierea oricăror relatii intre el si Thena ia. Care la ordinele stricte ale parintelui Vee a divortat in mod stiut de toata lumea de aceasta. Pe atunci primele divorturi erau in sfarsit permise. Iar el a ramas cu Mara. Cu care avea o fiica, Daria. Dar ne—am decis sa ne întoarcem in Doriasa. Cu permisiunea părintelui Vene.
CITEȘTI
Epoca întunericului
FantasíaUn stat care dăinuie de secole. Nu unul fantastic, ci doar plin de oameni. Imperfecți. O epocă a întunericului care bate la porți. Patru tineri cu destine diferite. Care vor schimba vietile celor din jurul lor definitiv.