Harry strávil u Draca opět příjemnou polední pauzu. Navykl si chodit za ním místo oběda, přinesl Dracovi vždycky něco lepšího než nemocniční stravu a najedli se spolu. Draco vypadal daleko lépe. Od té doby, co dostával Scorpiusovu krev, byl jeho stav stabilizovaný.
„Díky, Harry, že jsi zajistil ty transfuze. Bál jsem se, že nikdo nebude ochotný dávat krev Malfoyovi. Je vidět, že tvoje jméno má stále ještě velký vliv."
Harry byl v rozpacích. Co když se Draco dozví, jak to ve skutečnosti je? Nechtěl na to ani pomyslet. Byl tak vděčný za počínající přátelství, které mezi nimi panovalo. Při rozloučení pevně stiskl zdravou Dracovu ruku. Draco mu stiskl opětoval. Harry se tázavě podíval do jeho očí. Vůbec nerozuměl tomu, co v nich četl. Byly zvláštně zastřené. Ten pohled mu způsoboval mrazení v páteři. Vpíjel se do Dracových očí a viděl v nich touhu. Neodvažoval se doufat, že on sám by mohl být předmětem Dracovy náklonnosti. Byl to jen okamžik a možná se mu to všechno jen zdálo...
Vyšel na chodbu, zvláštně zadýchaný, cítil srdce až v krku. Rychlým krokem se vydal k východu. Proti sobě spatřil vysokou štíhlou postavu. Zářivé světlé vlasy. Scorpius! Všiml si zvláštního kroku toho chlapce. Jako by měl potíže s rovnováhou. Opřel se o stěnu a držel se oběma rukama za hlavu. Scorpius určitě není tak nezodpovědný, aby se potácel v pravé poledne opilý po nemocnici, kde leží jeho otec a přítelkyně. To znamená, že je mu nejspíš hodně špatně. Harry si o něj ihned začal dělat starost. Zrychlil, aby ho mohl podepřít. Mladík se mu svezl přímo do náruče.
Zvedl ho a donesl na lehátko, ihned zavolal lékouzelníky. Po celou dobu, co mu byla poskytována první pomoc, čekal na chodbě. Cítil výčitky svědomí. On donutil Scorpiuse, aby dával Dracovi krev. Nebyl schopen zajistit dárce, nebyl schopen Dracovi pomoci, jen využíval jeho syna. Kdyby to Draco zjistil, nejspíš by bylo ihned po přátelství. Jenže kdyby nebylo Scorpiusovy krve, Draco by už přišel o magii a pomalu by umíral.
Konečně Harryho pustili k mladému Malfoyovi.
Scorpius zmateně otevřel oči.
„Pane Pottere, neříkejte to tátovi, ano?"
„Copak jsi provedl?" Harry na okamžik zadoufal, že Scorpiusův stav zapříčinilo něco jiného než ty zatracené odběry.
„Neříkejte mu, že je mi po odběrech krve špatně, on by nám to pak zakázal."
Harrymu se sevřelo srdce.
„Neboj se, Draco nic neví. Tohle musíme vyřešit, nemůžeš se takhle vyčerpávat."
„Ale táta umře, když nebude dostávat moji krev."
„Scorpiusi, oba dva budete v pořádku. Udělám všechno pro to, abyste se uzdravili."
„Nejste lékouzelník, jak můžete tátovi pomoct?"
„Pomůžu mu."
„Já vám věřím. Ale stejně by mě zajímalo, jak to chcete udělat."
„To ti nemůžu prozradit."
Harry to popravdě nemohl prozradit vůbec nikomu. Nebyl si ani jistý, zda je jeho plán proveditelný. Vzpomněl si na jeden starý rituál, kdy se kouzelníci spojí svou magií a svou krví, aby byli silnější. Kdyby se takto spojil s Dracem, on by přijal jeho krev a jeho sílu. Na druhou stranu by pak byl možná i Harry zasažený kletbou, která by mu odčerpávala energii. Získali by ovšem čas... Dojalo ho, jak mu malý Scorpius důvěřuje. Nesmí je znovu zklamat. Tolik lidí už kvůli němu umřelo. Draca smrti nevydá, jeho ne.
---
Scorpius ihned po mírném zotavení zašel za Dracem. Všiml si, že jeho táta vypadá daleko líp, a potěšilo ho to.
Draco naopak viděl, že Scorpius vypadá stále hůř.
„Spíš dostatečně? Nevynecháváš jídlo? Nepřeháníš to s učením?"
„Tati, jsem v pořádku. Jen jsem trochu unavený."
„Byl bych raději, kdyby ses vrátil do Cortexville. Albus by na tebe dohlédl."
„Tati, o tomhle už jsme mluvili. Budu tady s tebou a s Rose, dokud se neuzdravíte. Neboj se, školu nezanedbávám. Na některé zkoušky se můžu naučit z knih, to ostatní pak zvládnu."
„Nikdy jsem nepochyboval o tom, že jsi šikovný a všechno zvládneš. Měl bys trávit aspoň nějaký čas s Albusem."
Scorpius vzdychl. Každý kontakt s jeho nejdražším byl pro něj požehnáním a utrpením zároveň. Doufal, že se Draco a Rose uzdraví a on se bude moci vrátit za Albusem nastálo. Zatím to tak nevypadalo.
„Uvidíme," řekl Scorpius a Draco v jeho očích vyčetl smutek.
„Občas jsem za mnou chodí Harry."
„Vážně? To by bylo skvělé, kdybyste se stali přáteli."
„Myslím, že už jsme něco jako přátelé."
Scorpius zaboha nemohl dešifrovat ten zvláštní výraz v očích svého otce, když o Harrym mluvil.
Harry se konečně chystá udělat něco pro Draca a Scorpiuse. Určitě to bude riskantní, tak snad bude mít štěstí.
ČTEŠ
Cortexville
FanfictionAlbus a Scorpius spolu odcházejí studovat na lékouzelnickou akademii v Cortexville. Albus má ovšem plnou hlavu starostí. Je zamilovaný do Scorpiuse, na toho však doma čeká jeho dívka Rose. Obává se, že nezvládne studium, a navíc si dělá obavy o svéh...