Od Draca Scorpius zamířil rovnou k Rose. Navštěvoval ji rád. Znali se tak dobře, vždycky si báječně popovídali. Vlastně si při těch setkáních skoro neuvědomoval, že Rose je oficiálně jeho dívkou; byla prostě jeho nejlepší kamarádka.
Rose ovšem byla odvážnější. Ráda by se vyvázala ze vztahu, který byl v současnosti prost jakékoliv vášně i romantiky. Scorpius byl pro ni něco jako bratranec, rozhodně si neuměla představit, že by s ním měla trávit celý další život. Nechtěla ho zranit, vážila si toho, že kvůli ní zůstal na Malfoy Manor, ale během své hospitalizace měla opravdu dost času přemýšlet. Patrik ji navštěvoval několikrát týdně, a byť spolu samozřejmě oficiálně nechodili, jiskření mezi nimi bylo daleko větší, než kdy bylo mezi ní a Scorpiusem.
„Víš, napadlo mě, jestli bychom si neměli dát pauzu v našem vztahu. Myslím, že fungujeme líp jako přátelé. Nevykládej si to špatně, Scorpe, ale možná by i pro tebe bylo lepší, kdyby ses mohl vrátit do Cortexville a neměl bys výčitky, že mě tady necháváš."
Scorpius se ošil. Okamžitě pocítil osten viny, že Rose neposkytoval ani zdaleka to, co si jako jeho přítelkyně zasloužila.
„Udělal jsem něco špatně?"
Přesně takovou reakci očekávala. Hodný, obětavý Scorpius.
„Neudělal jsi špatně vůbec nic. Jsi ten nejlepší přítel, jakého si můžu přát. Jen – možná by ve vztahu mělo být i něco jiného než přátelství? Buď ke mně úplně upřímný – nelíbil se ti nikdo jiný, nenapadlo tě nikdy, jaké by to bylo líbat se s někým jiným? Nechtěl jsi to ani vyzkoušet?"
„Nebyl jsem ti nevěrný," vyhrkl Scorpius.
„Na to jsem se neptala. Chtěla jsem vědět, jestli ti to nikdy nešlo hlavou."
Scorpius se tvářil zoufale. Rose to zarazilo. Možná si ten chudáček myslí, že ona touží po tom, líbat se s někým jiným, a právě mu zlomila srdce. Třeba je pro něj jejich vztah naprosto ideální a on žádné větší romantiky není schopen. Najednou si připadala svázaná. U Merlina, leží tady přikovaná na nemocničním lůžku, a ještě je připoutaná k tomuhle nerdovi? Dostala na něj prachobyčejný vztek.
„Sakra, Scorpe, vrať mi svobodu. Copak to nechápeš? Dusíš mě, nenecháš mě volně dýchat."
Scorpius nebyl nechápavý. „Máš někoho jiného, Rose?"
„Nepodvedla jsem tě, jestli myslíš tohle. Ale chtěla bych potkávat i jiné lidi. Vždyť jsem nikoho jiného kromě tebe neměla, nevím ani, jak by správný vztah měl vypadat."
„Dáváš mi kopačky?" zeptal se Scorpius opatrně.
Rose vzdychla. „Nechci tě ztratit. Pokud by to znamenalo, že přestaneme být přáteli, necháme všechno, jak to je. Napadlo mě, že by ti to mohlo taky vyhovovat, kdybychom si dali pauzu. Možná je někdo, na kom ti záleží. Nebo jsem se spletla?"
Scorpius zavrtěl hlavou. „Nespletla." Připadal si velmi provinile, ale zároveň pociťoval něco jako osvobození.
„Prozradíš mi, kdo to je?" řekla Rose laškovně.
„Myslím, že to tušíš," hlesl Scorpius.
„No vzhledem k tomu, že veškerý svůj čas věnuješ a vždycky jsi věnoval jen jedné osobě, tak bych se moc divila, kdyby to byl někdo jiný než náš drahý přítel Albus Potter."
Scorpius se pousmál.
„Jsem idiot, viď?"
„Nejsi, nikdy jsi nebyl a nikdy jsem si to o tobě nemyslela. Vážím si toho, že jsi tady se mnou zůstal, i když bys byl raději s Albusem. Když jsme si to teď vyjasnili, vrátíš se do Cortexville?"
„Nemůžu, je tu ještě můj táta. Potřebuje transfuze. Zůstanu tady, a když budeš chtít, budu tě navštěvovat jako tvůj nejlepší kamarád, souhlasíš?"
„Co je s tvým tátou?" zeptala se Rose polekaně.
„Neříkal jsem ti to? Potřebuje moji krev." Scorpius začal vysvětlovat situaci. Viděl, jak se Rosein obličej zachmuřil.
„To je mi líto."
„Mám o něj hrozný strach. Možná bych mohl Albuse aspoň na chviličku navštívit," řekl s nadějí v hlase.
„Utíkej za ním. Teda – přemísti se za ním. Aspoň na jeden den, nebo na pár hodin. A pozdravuj ho ode mě."
---
Scorpius si vybral k přemístění pozdní večer, doufal, že Albus bude mít už po přednáškách. Vylekalo ho, že Albuse v jejich pokoji nenašel. Pokoj vůbec vypadal nějak divně, všude byly rozházené knihy. Na to, jak krátce tu Albus bydlel sám, tu byl solidní nepořádek. S nelibostí prohlížel koš přetékající lahvičkami od energetických lektvarů – kolik toho Albus konzumuje? Copak neví, že mu to v takovém množství škodí? Nejspíš je nevyspalý, když v noci není ve svém pokoji. Kde tráví noci? Zlobil se na sebe, že ho bodl osten žárlivosti – přece by mu Abus nebyl nevěrný. Nebo ano? Co když se ve skrytu duše hněvá, že se Scorpius není schopný rozejít s Rose? Bylo by to pochopitelné. Čekal do pozdní noci. Marně. Přemístil se zpátky domů, hlavu plnou otázek. Celý den chodil jak tělo bez duše. Potřeboval se někomu svěřit, ale připadalo mu to hloupé. Zachoval se jako pravý Malfoy – uzavřel své emoce v sobě a nikomu nic neřekl.
Rose jsem ani nemusela zabít :-) My víme, že Albus nic špatného v noci nedělá, ale chudáček Scorpius si není úplně jistý
ČTEŠ
Cortexville
FanfictionAlbus a Scorpius spolu odcházejí studovat na lékouzelnickou akademii v Cortexville. Albus má ovšem plnou hlavu starostí. Je zamilovaný do Scorpiuse, na toho však doma čeká jeho dívka Rose. Obává se, že nezvládne studium, a navíc si dělá obavy o svéh...