𝟎𝟑

2.2K 91 16
                                    

       GUBAHAN bunga yang telah siap dihulurkan kepada Hariz yang setia menunggu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

GUBAHAN bunga yang telah siap dihulurkan kepada Hariz yang setia menunggu. Dah macam tak ada kerja lain lelaki ni.

"Awak memang tak ada kerja lain ke?" soal Shasha bersama keningnya yang bertaut.

"Eh siapa cakap tak ada? Kerja saya sekarang jadi abang delivery kepada awak." Senyum lebar Hariz. Sehingga giginya yang tersusun cantik jelas kelihatan, bersama lekuk di pipi kanannya. Manis!

"2 kali dah awak tenung saya macam nak telan, Sha. Apa kata kita kahwin? Lepastu awak nak tenung saya 24 jam pun saya tak kisah." Tawa kecil terlepas dari bibirnya.

"Ada mata, saya renunglah. And no, tak kuasa saya nak kahwin dengan awak. Dah pergi cepat. Jaga bunga tu baik-baik eh? Kalau Kayla cakap rosak, siap awak." Pinggang dicekakkan menghadapnya.

"Are you okay?"

"Hah? Kenapa pula saya tak okay?" Hairan Shasha. Tiba-tiba terima soalan macamtu.

"I saw you cry, and it concerns me." Riak wajah Hariz bertukar serius.

Anak mata Shasha dilarikan dari memandang Hariz. "Saya okay. Sekalipun saya tak okay, does it bother you?"

"Of course it does. Seeing you cry makes me feel useless," balas Hariz.

"But why?"

"I can't do anything to calm you down. I can't hug you, or even wipe your tears sweety. So please, do whatever that makes you happy. Saya tak tahu apa yang awak hadap, tapi tolong jangan bersedih terlalu lama."

Terus berubah detak jantung Shasha. Apa yang Hariz cuba maksudkan? Takkanlah....ah! Mustahil!

"Hariz, awak dah lewat. Pergi cepat." Topik ditukar.

"Yelah, kita jumpa lagi eh? Assalamualaikum Cik Shasha Rayana!" Sengihan dihadiahkan kepada Shasha.

"Waalaikumsalam..." Berkerut dahinya melihat betapa lajunya emosi Hariz berubah.

"Jangan lupa ambil gambar!" laung Shasha.

"Okay sweety!"

Terlepas tawa kecil dari celahan bibir Shasha. Pelik-pelik lah lelaki ni.

"Ehem! Sweety eh?" Bahu Shasha dikuis Zara.

"Ah jangan mula. Akak dengan dia takda apa-apa eh? Dia tu tak betul sebenarnya. Wayar otak terputus sikit," bidas Shasha.

Zara bantai ketawa besar. Shasha yang rasa pelik. Dah kenapa budak ni?

"Comel lah akak dengan abang tu. Cute sangat! Semoga berjodoh eh?" usik Zara lalu terus melarikan diri.

"Zara!! Geram betullah aku budak ni," keluh Shasha.

Langkah kembali diatur ke kaunter, melabuhkan duduk sambil menongkat dagu. Termenung jauh. Berputar-putar kejadian pagi tadi dalam kepala. Setiap bait kata dari bibir Idham menyesakkan sekeping hati miliknya.

SEADANYA KAMU (C)Where stories live. Discover now