"Tenangnya." Gumam Zayyan sambil memejamkan kedua mata dia. Menikmati suasana petang di atas bukit seperti biasanya.
Sebelum ini dia selalu datang seorang diri tapi kali ini ada Darisya yang menemani.
Darisya hanya diam merenung Zayyan yang masih memejamkan mata dia. Walaupun lelaki itu berkata seperti itu tapi Darisya tahu Zayyan tak baik-baik saja saat ini.
Siapa saja tak merasa sedih di halau keluar dari rumah oleh keluarga sendiri? Apalagi Darisya adalah orang pertama yang Zayyan cari.
Untung saja Zayyan masih mempunyai apartment sendiri yang di tinggalkan oleh atuk Zayyan.
Darisya pula tanpa fikir panjang langsung bertemu dengan Zayyan. Dia tahu Zayyan sangat memerlukan dia dan dia sampai saja di tempat pertemuan mereka untuk pertama kalinya Darisya melihat Zayyan tewas dengan air mata dia.
Darisya hanya diam sehingga Zayyan bersedia untuk bercerita. Kini sudah dua minggu berlalu semenjak lelaki itu di halau oleh keluarga sendiri.
Zayyan terlihat sangat...tenang? Entah kenapa itu membuat Darisya merasa risau kerana pada hari lelaki itu di halau Zayyan sangat hancur.
Darisya mengeluh kecil sehingga membuat Zayyan membuka kedua mata dia lalu menoleh menatap Darisya.
"Kenapa ni?" Tanya Zayyan dengan dahi berkerut.
"Awak." Jawab Darisya yang membuat Zayyan pelik. Dia? Kenapa dengan dia?
Melihat Zayyan sudah keliru Darisya sambung kembali berkata. "Awak nampak sangat tenang. Are you really okay Zayyan?"
Zayyan tersenyum kecil. Sebab tu rupanya.
"Saya okey je Darisya. Don't worry about me okay?" Zayyan menghulurkan senyuman kecil pada Darisya.
"I don't believe you." Gumam Darisya.
"Trust me. I really fine my angel." Balas Zayyan masih dengan senyuman.
Akhirnya Darisya tersenyun. Tak mengapalah kalau itu yang di katakan oleh Zayyan. Dia tak mahu memaksa.
"She asked me about you." Kata Darisya yang membuat Zayyan menoleh menatap Darisya.
"What?" Bisik Zayyan.
"I'm sorry. I have to, she looked so sad." Gumam Darisya dengan wajah serba salah.
Zayyan mengeluh. Cepat atau lambat sudah pasti Aurora akan tahu hal sebenar.
"How is she?"
"She's stronger than you know Zayyan and Qayl never leave her alone. Don't worry, okay?" Ujar Darisya lembut bersama dengan senyuman manisnya.
Merasa cemburu dengan Aurora? Tidak. Dia sangat faham apalagi Aurora dan Zayyan sudah kenal dari kecil lagi.
Sudah tentu mereka ada ikatan istimewa yang tak mampu di gapai oleh Darisya begitu juga Qayl.
"What about Eden?" Tanya Zayyan lagi. Dia tahu sangat adik dia itu macam mana.
"Aurora can handle him. She isn't alone. Masih ada Farel, Gibran dan Iyad yang membantu and of course Qayl." Balas Darisya yang akhirnya membuat Zayyan menghela nafas lega.
"Saya tahu Aurora sangat penting untuk awak Zayyan tapi awak kena ingat dia dah ada Qayl yang sanggup buat apa saja untuk Aurora. Awak dah boleh tenang Zayyan." Kata Darisya lagi.
"I'm sorry, Darisya. I'm not doing this because I still have feelings for her. I've already let her go. It's just that I have been her protector since she was a little girl. Yes, I used to love her, but that was before I knew you. Now she has already found her protector, and that person is Qayl." Begitu panjang lebar Zayyan berkata.
YOU ARE READING
Qayl Noah: Lover of Mine
RomanceQayl Noah x Aurora Nelly 1ST THE DEMENTORS SERIES Known as (Qayl Noah: His Obsession) ----------------- "Let's make a bet." - EDEN FAEQ "Why not?" - QAYL NOAH Merasa tercabar dengan Eden. Qayl si playboy membuat pertaruhan dengan rakan-rakannya ya...