24. Bölüm "Eylül Ayının Biri"

406 25 43
                                    

"Keskin," diyen abimle ona döndüm.

Elini omzuma koydu.

"Doğum günün kutlu olsun."

Dudaklarıma ince bir gülümseme yayılırken gülümseyerek askeriyenin içine doğru ilerledi.

Unutmamıştı. Unutmazdı...

Doğum günümü 1 Eylül olarak belirleyen de lakabımı Keskin koyan da abimdi.

Kutlamazdım doğum günlerimi.

Kimlikte yazardı rastgele bir gün ben ise umursamazdım.

Abimle tanıştığımızda 19 yaşında falandım. O yaşıma kadar kimse kutlamamıştı doğum günümü, bende umursamamıştım zaten.

İlk kez birisi içten bir şekilde 'Doğum günün kutlu olsun.' demişti.

O günden her 1 Eylül'de kutlamıştı doğum günlerimi. Bana doğum günlerini sevdirmişti.

Güneş yavaştan ortaya çıkarken askeriyeye adımladım. Yüzüm gözüm yeşil boya ve toz toprakla karışmış olsada dudaklarımda ki minik tebessümle.


***


Görevden sonra eve gitmeye üşendiğim için askeriyede uyumuştum.

Timin koğuşundaki ranzamda mışıl mışıl uyurken "Koğuş kalk!" sesiyle beraber metal dolaba vurulmasıyla gözlerimi araladım.

Ve ranzanın üst katından yerede bir güzel çakıldım.

Anında ayağa kalktım.

Karşımda dikilen canım abim komutanımla tekmil verdim.

"Komando Üsteğmen Eylül Kaptan! Ankara! Emret komutanım!"

"Niye evine gitmedin lan?" diye sordu.

"Üşendim komutanım."

Kafasını sallayarak gitti.

Yüzümü sıvazlayarak telefonumu elime aldım.

09.12

İki üç saat bir şey uyumuşum.

Üstümü başımı düzeltip sakin adımlarla koğuştan çıkıp yemekhaneye yürüdüm.


***


Boşboş sokaklarda dolanırken kulaklığımda Teoman - Bir Kış Sabahı çalıyordu.

Hafif yağmur yağarken sakin adımlarım hızlanmadı.

Rahatça eve yürürken telefonumun çalmasıyla durdum.

Meto arıyor...

"Abla," diyen sesle "Noldu?" dedim.

"Salim abideyiz," dediğinde gerisini anladığımdan "Tamam," dedim. "Gelirim birazdan."

"Görüşürüz abla." dediğinde "Görüşürüz." diye mırıldanarak telefonu kapattım.

Telefonumu cebime attığımda sakin adımlarla Salim abimin evine doğru yürüdüm.

Yağmur ıslattı, ben ezberimdeki yolu adımladım.

En sonunda apartmanın önüne geldiğimde zile bastım.

En sonunda zile bastıklarında apartmandan içeri girip asansöre bindim.

1...

2...

ŞampiyonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin