TSB | 40

11.7K 535 9
                                    

DEBARAN kian terasa apabila detak jantung makin laju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

DEBARAN kian terasa apabila detak jantung makin laju. Sesekali dia menjilat bibir bagi mengurangkan rasa gugup. Tangan isterinya digenggam erat menyebabkan Raudhah tidak mampu bergerak seinci pun.

"Okey je tu. Kenapa awak takut ni?" Soal Raudhah. Bila duduk lama-lama dengan Zayran, sedar atau tidak lelaki itu sebenarnya memiliki sikap manja.

"Takutlah. Mata kut..."

"Awak kata awak nak tengok saya."

"Nak tapi..." Jeda seketika. Air liur diteguk kelat. Bila membayangkan apa yang jadi dengannya, tidak habis-habis semua itu meninggalkan debaran.

"Insya Allah, semuanya dipermudahkan. Kita percaya dengan Dia..." Itulah isterinya. Setiap masa, setiap saat, tentu fikiran positif yang bermain dalam minda Raudhah hingga wanita itu tidak kelihatan terganggu sama sekali dengan keadaannya.

"Sini..." Zayran mula mendepakan tangannya. Dan saat melihat suaminya membuka tangan itu, laju Raudhah memasukkan tubuh kecilnya dalam dakapan.

"Thanks..." Bisikan lembut hinggap di hujung telinga mengundang senyuman manis di wajah jelita si isteri.

"My pleasure. Kan saya dah janji, saya tetap dengan awak."

"Nak hadiah apa nanti?" Soal lelaki itu tiba-tiba. Tak semena-mena Raudhah terpaku sejenak sebelum dia melontarkan pandangan semula ke arah Zayran.

"Hadiah apa?"

"Anything you want."

Raudhah kemam bibir. Mata diangkat ke atas sambil memikirkan hadiah apa yang diinginkan.

"Hm..." Dagunya disentuh.

"Lamanya, sayang. Nak kereta ke?"

"Eh taklah." Laju Raudhah menepis. Kepala digeleng lebih pantas.

"Habistu? Kenapa lama sangat. Macam susah je," balas Zayran. Adakalanya dia rasa gugup bila lama sangat Raudhah berfikir. Mana tahu benda bukan-bukan. Jenuh nanti dia nak cari.

"Nanti jelah. Tunggu awak sembuh, dah sihat apa semua. Baru saya bagitahu."

"Macam tu pula?"

Wanita itu mengangguk. Lebih baik berahsia dulu, biar seronok sikit.

"Ya, biar awak boleh pandang saya. Senyum dekat saya. Baru seronok saya nak bagitahu kat awak." Senyumannya makin melebar. Meskipun ada terselit rasa sedih, namun kebahagiaannya tetap ada. Kalau bukan disebabkan arwah papanya, mungkin Zayran takkan sembuh.

Disaat-saat jauh Raudhah termenung, tiba-tiba tangannya diraba lalu diraih oleh Zayran. Tak semena-mena dia terpinga-pinga sambil memerhati tindakan lelaki itu.

"Kenapa?" Soal Raudhah. Tangannya masih digenggam erat. Perlahan-lahan bibir lelaki itu mengucup hangat kekura tangannya.

"Nak cari berkat isteri. Mana tahu lepas operation, abang dah boleh tengok dia."

𝐓𝐚𝐤𝐡𝐭𝐚 𝐒𝐞𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐁𝐢𝐝𝐚𝐝𝐚𝐫𝐢Where stories live. Discover now