TSB | 52

9.3K 430 11
                                    

MELIHAT gambar ultrasound di atas tapak tangannya, dia termenung dengan pandangan hangat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MELIHAT gambar ultrasound di atas tapak tangannya, dia termenung dengan pandangan hangat. Sesekali air matanya jatuh bila menatap janin yang belum terbentuk dengan baik. Walau kecil, tapi cukup membuatkannya melafaz niat syukur.

Siapa sangka jika Allah berkehendak, maka Kun Faya Kun pasti akan terjadi. Dan walaupun ini bukan kehendak dia, tetapi kehendak Nya itu pasti. Dia redha dan dia bersedia untuk menerima cahaya mata lagi.

"Mama pandang apa?" Haqqim mendekati ibunya. Selesai saja melukis, kaki kecil itu diatur mendekati tubuh si ibu yang sedang duduk di atas bangku.

"Tak ada." Raudhah menggelengkan kepala. Gambar ultrasound tadi diletakkan ke belakang. Lebih baik dia diamkan diri.

"Mama, tengok ni..." Anak kecil itu mempamerkan beberapa lukisan yang dilakar olehnya. Melalui lukisan itu, jelas terpapar beberapa lukisan orang lidi.

"Apa ni?" Soalnya.

"Mama dengan papa. Kan selalu ada dengan Aqqim... Cikgu suruh Aqqim lukis orang yang selalu ada dengan Aqqim," jelas anak lelaki itu membuatkan Raudhah terdiam. Tanpa sedar, perasaan sebak menyinggah dalam kalbu.

Nasib baiklah Haqqim tak tanya apa-apa pasal Zayran. Sudah satu hari lelaki itu tidak menunjukkan muka. Telefon tidak, mesej pun tidak. Masih marahkah dia?

 Masih marahkah dia?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

SAYA tunggu awak...

Ringkas namun membekas dalam hati. Entah kali keberapa mesej itu muncul di hadapan layar skrin telefon bimbit. Berkali-kali cuba diabaikan, satu malam pun dia tidak dapat melelapkan mata itu. Nafas pantas dihembus panjang. Kejam sangatkah dia?

"Tuan..." Langkah terhenti. Kepala langsung ditoleh ke belakang. Wajah seorang gadis terpapar di hadapan wajahnya membuatkan lelaki itu terpaku.

Syifa?

"Sorry, saya nak tanya. Tuan ada tinggalkan jam tangan dekat hotel awal pagi tadi?" Tanya Syifa dengan pakaian seragam restoran itu, rambut panjangnya pula diikat sanggul.

Mendengarkan itu, serta-merta Zayran memandang pergelangan tangannya. Kosong.

"Oh nah, ni cleaner jumpa kat atas meja tadi. Kebetulan Tuan tak pergi lagi, jadi sempatlah saya nak bagi." Bibirnya mengukirkan senyuman. Kelopak mata yang besar kini memandang wajah tampan di hadapannya.

𝐓𝐚𝐤𝐡𝐭𝐚 𝐒𝐞𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐁𝐢𝐝𝐚𝐝𝐚𝐫𝐢Where stories live. Discover now