Stoppa mig

82 13 8
                                    

Nästan en vecka senare, fredag (20:58)

Allt har varit bra mellan Josef och Alex den senaste tiden. Dom har skrattat med varandra och verkligen lärt känna varandra bättre. Jobbet har flutit på också. Och för en gångs skull har dom lyckats hålla sig borta från varandras närhet. Nu sitter Alex i soffan med ett glas vin i handen när hennes mobil plötsligt vibrerar mot soffbordet. Hon sträcker sig fram och ställer ner vinglaset när hon tar upp den. Det är Josef.
"Hej." Svarar hon skämtsamt långdraget.
"Kom ut." Säger han bara glatt. Hon ler för sig själv.
"Va?" Frågar hon förvirrat.
"Jag är på väg till dig. Kom ut om fem." Säger han bara kort. Hon blir lite stressad.
"Vad ska vi göra?" Frågar hon.
"Jag vet inte, men jag har tråkigt. Vi ses!" Säger han bara och så blir det tyst. Han la på.

Josef var ute och åt med en gammal kompis som precis har flyttat tillbaka Stockholm. När dom var klara kände han inte riktigt för att åka hem så nu är han istället utanför Alex lägenhet. Han har ingen aning om vad dom kan göra men han har tråkigt så det blir nog roligare än att sitta hemma själv. Efter några minuter ser han henne komma mot bilen, så hoppar hon in och sätter sig. Hennes parfymdoft sprider sig, han älskar den.
"Vad gör du här?" Skrattar hon och stänger bildörren. Han rycker på axlarna.
"Jag hade bara så tråkigt och så tänkte jag att du nog också har tråkigt..." Börjar han förklara. Hon skrattar och knäpper bältet.
"Vi kan väl bara åka runt lite? Kanske ta ett glas någonstans?" Föreslår han. Hon nickar.
"Okej."

En halvtimme senare

Josef parkerar bilen och dom kliver ut. Han har stannat till vid en uteservering som ligger vid vattnet. Eftersom att det är rätt så sent och snart höst så är det ganska kallt ute men det är uppvärmt med små eldar och det finns filtar så det går nog bra.
"Men hur ska du köra hem då?" Frågar Alex när dom ställer sig vid baren.
"Jag kan ta alkoholfritt." Svarar han och börjar beställa. Hon nickar och går mot ett litet bord med två stolar. Hon plockar med sig två filtar och lägger den ena där han ska sitta. Den andra drar hon över sina ben.

Josef är snabbt hos henne med en skål med nötter, ett glas vin och en alkoholfri öl.
"Tack." Säger hon och ser in i hans ögon.
"Ja, det här var ju spontant." Lägger hon till och lutar sig lite tillbaka i stolen. Han sätter sig mitt emot henne och ser in i hennes ögon.
"Blir det jobbigt i hjärnan eller?" Svarar han skämtsamt och skrattar lite.
"Sånt kontrollbehov har jag inte." Försöker hon. Han ser på henne och rynkar ögonbrynen.
"Nej visst." Svarar han. Hon skakar på huvudet.

"Vad har du gjort då?" Frågar Josef för att få igång ett samtal.
"Inte mycket, själv?" Frågar hon tillbaka och tar en sipp av sitt vin.
"Träffa en gammal polare och käkade bara." Svarar han och tar en jordnöt. Hon nickar förvånat.
"Kul?" Svarar hon frågande.
"Inte tillräckligt kul för att jag inte skulle smita iväg till dig istället." Svarar han och dom skrattar.
"Har du ätit förresten?" Frågar han sedan.
"Jadå." Svarar hon och nickar. Hon tycker ändå att det är gulligt att han bryr sig om sånt. Eller nej, inte gulligt. Snällt. Hon rättar sig själv i tankarna för att inte virra bort sig.

En timme senare

Josef sträcker lite på sig.
"Dags att runda av?" Frågar Alex skämtsamt. Han flinar mot henne.
"Kanske det." Svarar han och kollar snabbt på klockan på sin handled.
"Vi skulle ju kunna åka till mig en stund, då kan du ju dricka vin?" Föreslår hon.
"Du ser ju inte överlycklig ut med den där ölen direkt." Lägger hon skämtsamt till. Han skrattar.
"Hur ska jag komma hem då?" Frågar han.
"Du kanske inte behöver åka hem?" Frågar hon lite flörtigt tillbaka.
"Är du lättpåverkad eller?" Skrattar han bara och tittar ner på hennes tomma vinglas. Hon suckar och himlar lite med ögonen.
"Nej! Jag försöker bara vara trevlig nu." Svarar hon.

En halvtimme senare

Efter en stunds övertalande fick Alex med Josef hem till sig. Dom kliver in och sätter sig i soffan. Men så reser sig Alex snabbt upp igen.
"Vin var det, ja." Mumlar hon och tar fram två glas.
"Tackar." Säger Josef när hon kommer tillbaka med dom och vinflaskan. Hon häller upp lite i varje.
"Den här kvällen blev ju bra iallafall." Säger Josef och tar en liten klunk av vinet. Hon skrattar till instämmande och ser så de djupt in i hans ögon när han ställer ner glaset igen. Så sjukt attraktivt.
"Vi är väl vänner?" Frågar hon svagt. Han nickar och sväljer för att inte försvinna i fantasin.
"Ja?" Svarar han frågande. Hon ser ut att fundera.

Alex tvekar lite, men hon vill verkligen att han ska röra vid henne igen. På riktigt. Det är fel och det är dumt. Men hon har gjort mycket värre saker förut, hur farligt kan det vara? Hon flyttar sig diskret lite närmare. Han ser chockad ut över vändningen. Dom hamnar närmare varandra än hon hade tänkt.
"Så om jag försökte kyssa dig nu så skulle du alltså stoppa mig?" Viskar hon mot hans öra. Hon ser hur han rodnar lite, det pirrar i henne.
"Du får väl testa." Svarar han flörtigt. Hon fnissar smått och sätter en hand på hans bröst som hon långsamt drar upp mot hans nacke. Då lägger han sin ena arm över hennes axlar. Hon sluter sina ögon och för långsamt läpparna mot hans. Hon tvekar lite men känner snart hans läppar mot sina.

Josef fångar upp Alex läppar och kysser henne mjukt men intensivt. Hennes kyssar är varma och han sätter en hand på hennes lår. Han älskar det verkligen, det var ju det som var problemet. När han väl är vid henne kan han verkligen inte lämna, hur mycket han än skulle vilja kunna slita sig. Han tycker om henne alldeles för mycket. Han drar sig motvilligt ifrån lite och ser in i hennes ögon. Dom är så himla gröna. Fina. Han håller fortfarande om henne nära sig. Så nära att han känner hennes andetag mot sin hud. Det pirrar bara ännu mer i honom. Han blir tvungen att svälja igen.
"Vi skulle ju inte." Påminner han svagt.
"Varför stoppade du mig inte då?" Frågar hon flörtigt tillbaka och lyfter ena mungipan lite till ett flin. Då skakar han bara kort på huvudet och kysser henne igen.

Känslor- Jolex💓Where stories live. Discover now