Jolex!

35 13 7
                                    

Några timmar senare (19:40)

Hela dagen har varit helt fantastisk, iallafall enligt Alex. Hon och Josef har gått en lång promenad snön, de åt våfflor till lunch tillsammans med resten av gruppen och sedan kollade de på när några av de andra åkte skidor. Varken Josef eller Alex är speciellt bra på det så de stod över. De har bara umgåtts och haft det trevligt, inte släppt varandra för en minut. Nu är alla samlade i en stuga och har ätit middag, de sitter ändå kvar vid bordet och kör ett musik-quiz. Alla paren mot varandra helt enkelt, och de två singel-vännerna då.

En ny låt spelas i högtalaren och Josef känner direkt igen den. Han räcker upp handen smått.
"Josef och Alex!" Säger han snabbt och alla skrattar.
"Ni måste ju ha ett parnamn! Som vi, Anders och Pernilla blir Andilla!" Förklarar Pernilla leendes. Josef ser på Alex som rycker på axlarna.
"Alesef?" Föreslår hon och rynkar pannan.
"Josex?" Försöker han och alla skrattar.
"Jolex!" Ropar Marcus exalterat över att han kom på något så bra. Josef ser på Alex som nickar nöjt.
"Okej, då har Jolex ett svar!" Säger han skrattandes.
"Johnny Cash, ring of fire." Säger han då.
"Rätt!" Svarar Emilia imponerat som håller i själva tävlingen. Hon räcker över ett kort som symboliserar ett poäng.

Alex sätter en hand på Josef lår och skrattar lite. Det är sjukt hur mycket roligare det är när Josef är här än när hon var ensam. Nu känner hon sig så sedd. Nästa låt börjar spelas och hon vet direkt vilken.
"Jolex!" Ropar hon trots att det känns töntigt.
"Markus Krunegård, jag är en vampyr!" Säger hon snabbt och får direkt ett kort av Emilia. Josef lägger armen över hennes rygg med handen på midjan.
"Bra!" Säger han glatt och ger henne en snabb puss på kinden. Hon skrattar och nickar nöjt.
"Ja, vi var ju riktigt bra på det här." Mumlar hon och de andra skrattar.

En timme senare

Musik-quizet pågår fortfarande och Josef och Alex eller 'Jolex' leder rätt överlägset. Alex tar en sipp av sitt vin när nästa låt börjar spelas. Hon känner inte igen den men Josef är snabb med sin hand uppe.
"Jolex!" Ropar han snabbt.
"Eldkvarn, kärlekens tunga?" Chansar han frågande. Alex ser på honom och rynkar pannan.
"Tror du?" Frågar hon förvånat. Musiken pausas för att de inte ska få höra när sången börjar.
"Okej, vi gissar på det då." Säger hon tillslut och ser på Emilia. Hon skrattar och sätter på musiken igen. Josef ler nöjt och drar Alex närmare.
"Jag sa ju det!" Säger han glatt och hon skrattar.
"Bra jobbat." Medger hon lugnt.
"Låt mig höra..." Börjar han sjunga med och alla vid bordet hänger snabbt på.
"Kärlekens tunga, säg att du älskar mig
Kärlekens tunga, kärlekens tunga" Sjunger de i kör men avslutar snabbt med skratt.

Alex ser på Josef och kan bara le brett. Hon älskar honom så oändligt mycket. Läskigt mycket.
"Okej, då ser det ut som att Jolex har vunnit då!" Säger Marcus högt och alla gratulerar dem. De ser nöjt på varandra med breda leenden.
"Vinst-kyss då!" Ropar Sanna och de blir lite tveksamma. Det är lite väl utanför deras comfort-zone, men vad fan? Alex sätter sina händer på Josefs kinder och kysser honom snabbt.
"Wow!" Ropar alla glatt och hon släpper honom.

Josef blev faktiskt chockad, han trodde aldrig att hon skulle göra det. Han skrattar kort och lägger handen på hennes lår.

En stund senare (21:05)

Josef ser att Alex tittar på sin klocka innan hon tittar upp mot honom.
"Ska vi börja röra oss kanske?" Frågar han för att hon ska slippa, han ser en lättnad i hennes blick.
"Ja, det är väl dags?" Svarar hon och sträcker på sig.
"Redan?" Frågar Love besviket. Alex skrattar kort.
"Ja, tyvärr. Vi börjar väl bli lite trötta." Svarar hon och så reser de sig.
"Tack för ikväll!" Säger Josef artigt när de går mot hallen.
"Tack själva! Ses imorgon!" Svarar resten som i kör.

När Josef och Alex har lyckats tacka och säga hejdå till alla kan de äntligen gå tillbaka mot sin stuga. Alex drar på sig sin kappa på vägen ut och stänger dörren efter sig innan hon tar tag i Josef. Ingen av dem säger något. De bara går längst den upplysta, korta vägen till sin stuga. Det är max femtio meter. De ser den redan, men den är ändå lite avsides från de andra stugorna. Det är väl i och för sig mest skönt. De slipper oroa sig för att de andra ska se in eller höra dem.

Snön faller ner när de kliver in i den upplysta, mysiga, röda trästugan. Allt känns så drömlikt.
"Ska vi försöka få igång brasan?" Föreslår Josef.
"Absolut." Svarar Alex snabbt och tar av sina ytterkläder innan hon går in mot det lilla vardagsrummet där Josef försöker få igång en eld i braskaminen i hörnet. Hela stugan är inredd precis som man tänker sig. En brun, bred skinnsoffa med flera olika pälsar och filtar. Pälsar på golvet och nästan bara trämöbler. Tillslut ser Alex ett ljussken i ögonvrån, brasan är tänd.
"Bra jobbat!" Säger hon imponerat till Josef som reser sig och går mot henne.
"Tackar." Svarar han nöjt och drar in henne till en mjukt kyss. Hon ler mot hans läppar.

Josef drar långsamt med sig Alex mot soffan samtidigt som han fortsätter kyssa henne. Hon följer lydigt med och kramar om honom. Han älskar varje minut av hennes närhet. Försiktigt lägger han ner henne på soffan och ställer sig på alla fyra över. De kyssar varandra sakta och djupt, känslosamt.
"Jag älskar dig så mycket." Viskar Alex mot hans läppar. Han drar sig ifrån lite och ser in i hennes ögon, djupt. Han älskar dem.
"Jag älskar dig." Säger han med ett leende. Hon skrattar och han skrattar först med.
"Vad är så roligt?" Frågar han. Hon biter sig i läppen och rycker på axlarna.
"Du har aldrig sett in i mina ögon och sagt det på det här sättet förut. Vi brukar inte..." Börjar hon med ett växande leende.

Alex förstår inte hur Josef alltid kan göra henne så glad. Hon kan vara med honom hur länge som helst.
"Är det jobbigt eller?" Frågar han och kittlar hennes midja. Hon höjer ögonbrynen med ett flin.
"Nej, inte alls." Säger hon med ett fniss.
"Kan du säga det när du ser på mig en gång då?" Ber han henne. Hon skrattar kort biter sig i läppen igen.
"Mm..." Börjar hon och drar ner honom till ännu en kyss. Han kysser henne mjukt innan hon återigen drar sig ifrån några centimeter.
"Jag älskar dig." Säger hon svagt och kysser honom igen.

Rummet börjar bli varmt, brasan brinner och snön faller sakta ner utanför fönstret. Månljuset lyser starkt i mörkret och brasan sprakar. Utöver det hörs bara Josefs och Alex små kärleksfulla viskningar i kombination med låga, djupa stön.
Det blir inte bättre än så här.

—————————————————————————

TUSEN TACK!!!! Ni har varit helt fantastiska som läst, röstat, skickat meddelanden och kommenterat. Det har verkligen betytt allt för mig och jag har blivit så otroligt glad varje gång❤️❤️❤️

Nu kan jag också äntligen(!!!) berätta att jag lääääänge har skrivit på en julkalender som kommer i december!! Mer om den då men jag hoppas verkligen att ni kommer tycka om den🙏

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra tills dess. Antingen tar jag en liten paus eller så lägger jag ut en kortare Jolex-story som jag skrev för ett tag sen. Skriv gärna till mig vad ni tycker och har tyckt om den här!!❤️❤️❤️

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 2 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Känslor- Jolex💓Where stories live. Discover now