Kul med fest!

54 13 8
                                    

Samma dag, några timmar senare (16:20)

Alex kör äntligen in på den sista lilla vägen mot stugområdet. De har turats om att köra ganska bra men var inte stannat så länge på platserna. Båda börjar bli rätt trötta på att åka bil så de har bara gjort sitt bästa för att hålla humöret uppe och komma fram så snabbt som möjligt.
"Ska vi köra mot Ica först så behöver vi inte göra det senare? Jag tänker så köper vi frukost och tandkräm och allt som vi inte tog med?" Föreslår Alex och Josef nickar.
"Absolut." Svarar han lugnt. Hon ler smått för sig själv, hon trodde aldrig att hon skulle bli så här. Livet har verkligen blivit helt annorlunda sedan hon började träffa Josef på det här sättet. I början när de träffades var det väl inte riktigt lika romantiskt, deras lilla lek och alla "engångsligg". Men trots det så känns det verkligen bra nu.

Alex svänger in på parkeringen till matvarubutiken och de kliver ur bilen. Snön ligger tät på marken och Alex halkar nästan när hon går runt mot Josef. Hon skrattar och drar tag i hans arm, han håller i henne.
"Det är inte Stockholm direkt." Mumlar hon och han skrattar instämmande.
"Nej, gå försiktigt." Varnar han och drar med henne åt sidan när hon är påväg rakt mot en ispöl. Hon håller honom armkrok och ser in i hans ögon. De glittrar verkligen när solen speglar sig i snön och reflekterar mot honom. Det får henne att le, hur kallt det än är ute blir hon varm inombords.

Två timmar senare (18:30)

Josef och Alex har anlänt till sin stuga. De har bara hunnit hälsa på de andra men passar på att packa upp allt nu. Alex bäddar sängen under tiden som Josef packar upp det de handlat. Men så känner Alex ett tryck över bröstet. Det kan inte vara sant. Hon håller kudden i händerna och ser hur den börjar skaka smått. Hon sväljer hårt och sätter på örngottet så gott det går. Hon tänker inte vika sig.
"Går det bra?" Frågar Josef glatt från dörröppningen och hon vrider huvudet snabbt mot honom.
"Ja, jag är snart klar." Svarar hon snabbt och pressar fram ett litet leende.

Josef kan ana något påklistrat i hennes uppsyn.
"Är du okej eller?" Frågar han och lutar sig mot dörrkarmen. Hon nickar snabbt och slår ihop händerna när hon bäddat klart, de skakar.
"Ja, det är lugnt. Du då?" Svarar hon mjukt och går fram mot honom. Han sätter händerna på hennes axlar med ett leende.
"Absolut! Kul med fest ikväll!" Säger han och blinkar med ena ögon. Hon himlar skämtsamt med ögonen.
"Ja, du kan nog räkna med fest varje dag. De är inte direkt lugna." Säger hon med ett skratt och han skrattar med henne.

Alex slappnar av, Josef lyckades lugna henne direkt. Hon måste sluta stressa upp sig, allt är okej. Visst har hon tagit sin medicin på sistone? Hon blir orolig för att hon är glömt det. Med det kan hon väl inte ha gjort? Hon tar ju alltid sina p-piller också.
"Vad tänker du på?" Frågar Josef och hon vaknar till.
"Inget." Säger hon snabbt och ler.
"Som vanligt alltså. Gud, det måste vara riktigt tråkigt att vara Alex Beijer!" Säger han ironiskt. Hon skrattar och sträcker sig upp mot hans läppar, kysser honom mjukt.
"Ja, det är inte så kul faktiskt." Svarar hon mot hans läppar med ett leende och han skrattar till och kysser henne igen.

Tre timmar senare

Josef och Alex har mest varit i stugan och ätit middag med nu gör de sig iordning inför kvällen. De ska gå ut till den lokala puben med resten av gruppen för att starta igång semestern.
"Är du klar Josef?" Ropar Alex och går in mot sovrummet. Han står därinne och ska ta på sig sin skjorta. Hon kan inte låta bli att se på hans vältränade bröst. Det pirrar i henne när han knäpper sin skjorta långsamt, knapp för knapp.
"Yes, jag måste ta parfym bara." Svarar han tillslut och nickar mot byrån där hans parfym står. Hon tar upp den och tar bort korken. Hon sätter den mot näsan och drar in doften, den är lugnande. Han går fram mot henne med ett leende och hon ser på honom med ett retsamt leende.
"Jaså? Vem vill du lukta gott för då?" Frågar hon och ställer sig nära honom.

Josef höjer ena mungipan och flämtar till. Hon vänder flaskan mot honom och sprutar ett sprut på varje sida av hans nacke.
"Alltid för dig." Svarar han skämtsamt och hon skrattar till och ställer ner flaskan igen. Sedan tar hon ett steg fram och lägger huvudet mot hans axel. Hon drar in hans doft och pussar hans hals.
"Det funkar." Viskar hon med ett litet fniss och han lutar huvudet ner och pussar henne på huvudet.
"Det vet jag väl." Svarar han smått retsamt och kramar om hennes midja snabbt innan han kittlar till henne.

En stund senare (23:05)

Allt är i full gång och Josef har verkligen hunnit lära känna dem andra. Alla är väldigt trevliga och lättsamma, det lugnade honom verkligen. Musiken är hög och stämningen är liksom på topp. Han och Alex har faktiskt varit separerade ganska mycket, det händer ju inte direkt ofta numera. Han saknar henne redan, han söker med blicken runt sig och trots att det är mörkt ser han henne snabbt. Hennes utstrålning kan han inte missa. Han går fram mot henne vid bardisken och sätter en hand på hennes rygg. Hon vänder sig mot honom och han ser direkt att hon har druckit mycket.
"Hej Josef!" Säger hon med ett brett leende.
"Hej Alex!" Svarar han och skrattar till.

Alex känner att hon druckit för mycket, men hon var ju tvungen. Hon orkar inte känna mer, hon vill ha roligt nu. Hon lutar sig mot Josef som håller i henne.
"Vi tar en shot!" Säger hon högt och han skrattar.
"Det är inte din första antar jag?" Säger han frågande med ett skratt.
"Nej..." Mumlar hon och lutar sig över bardisken.
"Två shots! Vilka som helst!" Ropar hon till bartendern som nickar bekräftande. Hon hör Josef skratta och känner att han håller i hennes midja.

Josef blir lite fundersam över hennes alkoholintag men bestämmer sig för att låta henne ha kul. Han har ju ingen lust att vara glädjedödare efter hur hon har haft det den senaste tiden. Han tar emot shoten som hon räcker över till honom.
"Skål!" Sluddrar hon och han skålar innan de sveper. Innan han hinner säga något mer tar en av männen som är med, Marcus, tag i Josef.
"Josef! Jag har hittat den där ölen vi snackade om! Kom så får du en!" Säger han högt. Josef ser frågande på Alex som nickar snabbt.
"Gör det!" Uppmanar hon honom. Han ler snett och försvinner bort med Marcus.

En halvtimme senare

Josef står vid ett högt bord tillsammans med de andra männen och dricker ölen som tydligen är någon form av tradition, han känner sig verkligen glad över att de är så inbjudande.
"Josef!" Hör han plötsligt bakom sig. Han vänder sig snabbt och möter en av kvinnorna, Pernilla.
"Alex har ramlat tror jag..." Sluddrar hon långsamt, tydligt påverkad. Han själv, som bara druckit en shot och två öl, känner sig inte alls påverkad. Men han förstår ändå inte riktigt vad Pernilla menar, ramlat? Vadå ramlat?
"Hon blöder..." Fortsätter hon och skrattar nästan.

Känslor- Jolex💓Where stories live. Discover now