BAB 11

43 3 1
                                    

Usai menunaikan solat subuh dirumah,aku terus merebahkan diri di atas katil kerana keletihan yang masih belum reda.Selepas sahaja aku dirawat di Pangkalan Udara Labuan,aku terus bergerak balik ke Pahang manakala pasukan aku bergerak selepas subuh.

Dalam beberapa minit sahaja,mata aku rasa berat dan aku terlelap.

Tit ! Tit !

Aku tersedar akibat bunyi handphone aku yang berdering menandakan ada orang membuat panggilan.Tangan aku meraba meja yang berada disebelah katil aku

"Bang buka pintu ni!Aku dah tunggu dari pukul 7:30 tau!"jerit Mukhriz

Aku duduk lalu melihat jam pada dinding bilikku.Jarum pendek jam dinding sudah berada pada nombor 8

"Allahuakhbar dah pukul 8 !"aku bingkas bangun dan membuka pintu untuk Mukhriz masuk

"Dah mandi ke belum ni?"tanya Mukhriz.Aku hanya membalas pertanyaan dia dengan anggukan lalu aku merampas baju melayu putih yang berada di tangan Mukhriz.

"Muka kau pucat.Kau sampai rumah pukul berapa?"tanya Mukhriz.Elhan memaklumkan pada Mukhriz untuk jaga Daniea dengan baik semasa dia tiada.

"Pukul 6 pagi,Aku cuma tak cukup rehat aje."Balas Elhan lalu pergi menukar baju dan memakai baju akad nikah.

"Kau makan ubat ni dulu sebelum pergi majlis.Ni Hafeez bagi aku dia dah cerita apa jadi kat kau semalam"Mukhriz menghulurkan satu plastik ubat.

Doktor bukan setakat memberitahu yang Elhan terhidu asap
kelabu yang banyak,dia juga pergi menjalankan misi dalam keadaan dirinya yang tidak sihat dan memaksa badannya untuk pergi

Elhan hanya mengambilnya dan membawa pergi dapur untuk dimakan.Ni sebab kembar dia nak kahwin je lah dia bersabar dengan perangai dingin Elhan.Lepasni takde dah nak layan.

Elhan menelan ubat yang diberikan lalu meneguk secawan air.

"Dah jom pergi."Elhan mengikuti Mukhriz masuk ke dalam perut kereta dan bergerak ke destinasi yang dituju.








Aku melihat Elhan yang sedang gemuruh kerana majlis akad nikah baru sahaja bermula.Tapi muka dia nampak pucat.Dia tak sihat ke?

"Elhan Mateen bin Fath Zayyan , Aku nikahkan dikau dengan Daniea Ellysha binti Muhammad Al Fateh dengan mas kahwinnya lapan ribu ringgit tunai ."

"Aku terima nikahnya Daniea Ellysha binti Muhammad Al Fateh dengan mas kahwinnya lapan ribu ringgit tunai."

"Sah"

"Sah!"

"Alhamdulillah"air mata umi dah jatuh menitis dahulu tak sangka anak bongsunya sudah digelar sebagai isteri

Aku tersenyum lebar apabila lafaz akad nikah berakhir dengan sekejap.Tak sia-sia abah suruh dia tenang jangan gemuruh

Akhirnya dengan sekali lafaz sahaja aku kini digelar sebagai isteri kepada Elhan Mateen atau lebih dikenali di dalam dunianya sebagai Black.Sekarang waktunya untuk sesi yang dikenali sebagai 'batal wudhu'

"Assalamualaikum isteri abang"tutur Elhan lembut sambil menghulurkan tangannya lalu aku cium.

Aku dapat merasakan bahawa tangannya panas tapi aku berfikiran positif yang dia sedang kepanasan kerana tempat yang agak panas ini.

Selesai sesi bergambar untuk akad nikah,Elhan meminta izin kepadaku untuk berehat sebentar di bilik manakala aku masih melayan tetamu yang baru sampai.

"Niea,kamu pergilah bersiap dulu biar umi yang uruskan tetamu."aku hanya mengangguk dan naik ke bilik.

Di Langit Yang BiruWhere stories live. Discover now