'Wat wil je gaan doen?' Fluister ik tegen Harry. 'Hij is waarschijnlijk zo dronken dat hij ons niet meer herkent, iemand van ons moet hem indirect vertellen dat hij zich niet klem moet zuipen en dat hij perrie nog een keer onder ogen moet komen,' zegt Harry ernstig. Louis kijkt hoofdschuddend naar Zayn die nog iets bestelt bij een iets te sexy bardame. 'En wie had je in gedachten?' Vraag ik, Harry grijnst schaapachtig naar me en Louis doet mee. 'Waarom ik?' Vraag ik achterdochtig, 'de kans is groot dat hij ons wel herkent, jou zal hij vast niet zo snel herkennen.' Legt Harry uit, 'waarom mij niet en jullie wel?' Vraag ik verbaasd. 'Omdat wij hem langer kennen dan jij.' Is Louis's korte antwoord. Ik zucht diep, 'goed dan,' mok ik, ik ga bijna over mijn nek als ik Zayn zie die het meisje verlekkert aankijkt. 'Gebaar maar als we je moeten helpen.' Zegt Harry geruststellend, 'hoe wist je eigenlijk dat hij hier zat?' Vraag ik nieuwsgierig, 'doet er niet toe.' Zegt Harry maar hij ontwijkt mijn blik. 'Ga maar, straks gaat hij out en dat kunnen we er niet bij hebben.' Zegt Louis dwingend, ik haal diep adem en loop dan richting de bar.
'De hoeveelste is dat?' Vraag ik stoer terwijl ik wijs naar het flesje bier. Zayn kijkt me glazig aan, 'de tel kwijt geraakt.' Mompelt hij somber. Stevie loopt naar ons toe en kijkt me vragend aan, 'wat kan ik voor deze mooie dame inschenken?' Vraagt Stevie, 'doe maar een bacardi-cola, op mijn kosten.' Zegt Zayn met een knipoog. Are you serious? Ik word versierd door Zayn?! Ik draai me om naar Harry en Louis, ik werp ze wanhopige blikken toe, Harry gebaart dat ik verder moet praten. 'Wat bracht jou naar dit café?' Ga ik op de meest nonchalante toon die ik kan verzinnen door. 'Uitgemaakt met mijn verloofde.' Zucht hij, hij neemt een grote slok bier. 'Dus dan ga je je maar klem zuipen?' Vraag ik verontwaardig terwijl ik met mijn vinger op het flesje bier tik. 'Wie ben jij, van de politie?' Lalt hij verontwaardigd, ik rol met mijn ogen. 'Kun je het niet beter goedmaken in plaats van weg te lopen?' Vraag ik hoopvol, 'ze wil me toch niet meer.' Zegt hij schouderophalend, 'hoe weet je dat? Misschien wil ze je dolgraag!' Ga ik door, dit is niet te doen! 'Shatira, houd eens op met zeuren!' Kreunt hij geïrriteerd, hij herkent me dus wel? 'LAAT MAAR! ZUIP JE MAAR LEKKER KLEM.' Roep ik geïrriteerd, mensen draaien zich geschrokken om, Harry komt op ons afgelopen, 'niets aan de hand.' Verontschuldigt hij zich tegenover de geschrokken mensen. Harry gebaart dat ik stil moet zijn. 'En is dit je nieuwe vriendje?' Vraagt Zayn spottend, Harry slaat zijn arm om me heen en grijnst trots. 'Edward, Edward styllison.' Harry steekt zijn hand uit maar Zayn vertikt het om hem te schudden. 'Nou ik ga maar weer eens denk ik!' Zeg ik snel, Harry knipoogt en neemt naast Zayn plaats.
Pov: Harry
Ik keek shatira na terwijl zij naast Zayn plaats nam aan de bar. 'Denk jij dat hij haar herkent?' Vraagt Louis nieuwsgierig, ik haal mijn schouders op, 'denk het niet, zo te zien is hij niet nuchter meer.' Zucht ik. 'Ironisch dat jij wist dat hij hier was.' Snuift Louis, ik kijk hem achterdochtig aan. 'Wat bedoel je daar nou weer mee?' Vraag ik verontwaardigd. 'Hoe wist je dat hij hier was?' Vraagt Louis, 'waar zou jij naartoe gaan als je de wereld om je heen even wil vergeten?' Vraag ik eigenwijs, op dat moment draait shatira zich om, ze kijkt wanhopig naar ons. Ik gebaar dat ze door moet praten. 'LAAT MAAR ZUIP JE MAAR LEKKER KLEM!' Hoor ik opeens iemand roepen, ik draai me met een ruk om en zie shatira verhit naar Zayn kijken. 'Ga jij maar, ik stel shatira wel gerust en zorg ervoor dat ze haar mond even houdt.' Zegt Louis lachend, ik haal mijn schouders op en sta op, ik verontschuldig me voor shatira's uitbarsting en kom naast shatira staan. 'En jij bent haar vriendje?' Vraagt Zayn minachtend, ik zie shatira verstijven, ik sla mijn arm om shatira heen en steek met mijn vrije arm mijn hand uit. 'Edward styllison.' Stel ik me voor, Zayn kijkt vies naar mijn hand en neemt nog een slok bier. Shatira wurmt zich onder mijn greep uit en loopt recht op Louis af, te opvallend weet ik uit ervaring maar dat is maar beter dat ze die ervaring niet heeft. Ik ga op een barkruk zitten naast Zayn en bestel ook een biertje. 'Dus jij bent haar vader?' Vraag ik quasi geïnteresseerd, 'nou biologisch gezien niet maar je snapt wat ik bedoel.' Zucht hij. 'Vind je het niet heel raar dat je nu zorg over iemand hebt?' Ga ik door, ik moet ervoor zorgen dat Zayn het gevoel krijgt dat hij voor shatira moet zorgen in plaats van dat wij voor hem moeten zorgen. 'Dat wel maar ze valt op zich wel mee.' Zegt hij droog, shatira valt mee?! Zeg dat nog eens alsjeblieft?! 'En haar anorexia?' Ik blijf vragen stellen want Zayn realiseert zich blijkbaar niet dat zijn dochter hem nu dronken ziet, oké dat realiseerde ik me op de bruiloft ook niet maar dat is een verhaal apart. 'In het begin was ze erg zwak maar het lijkt nu beter te gaan, maar ze doet zich soms stoerder voor dan ze is.' Zegt Zayn, hij vloekt als hij ziet dat het flesje leeg is. 'Heeft ze jullie nog nodig denk je?' Ik begin me te ergeren aan zayn's gedrag. 'Neuh denk het niet.' Mompelt hij. 'wordt eens wakker Zayn Malik! Ik ben het Harry! Zie je niet dat shatira je fucking hard nodig heeft nu haar soort van moeders verdwijnen en jij klem zit te zuipen?' Roep ik verontwaardigd, ik sla het flesje van de bar en het valt met een klap op de grond waardoor het glas alle kanten op vliegt. Het werkt wel want Zayn lijkt eindelijk te ontwaken uit zijn roes. 'Gast, doe normaal.' Zegt hij geschrokken, 'jij bent degene die normaal moet doen! Maar ik ga hier geen tijd meer aan besteden, maar doe het niet voor mij maar voor shatira.' Zeg ik zacht maar waarschuwend, zonder op antwoord te wachten wenk ik Louis en shatira, Louis zegt iets verhit tegen een vieze oude man die in shatira's kont knijpt, de man kijkt Louis verontwaardigd aan en Louis steekt zijn middelvinger op. 'Doe normaal, de mensen kennen ons hier!' Sis ik kwaad, soms lijk de enige onvolwassene maar op dit moment lijk ik de enige volwassene.'Wat zei Zayn?' Vraagt Louis als we staan te wachten op een taxi, 'niets, hij zoekt het ook maar zelf uit.' Zeg ik geïrriteerd, 'we weten in ieder geval dat hij niet het eerste beste vliegtuig terug heeft gepakt.' Zucht shatira, ik grinnik en Louis grijnst. 'Het is toch zo?' Mokt ze, ik sla mijn arm om shatira heen en Louis ook, achter me hoor ik het geluid van fototoestellen, shatira wil zich omdraaien maar Louis houdt haar tegen. Ik draai me wel om, tot mijn verbazing maken ze geen foto's van ons maar van iemand anders. De gestalte komt dichterbij en ik herken hem, Zayn Malik. 'Wacht!' Roept hij tegen ons, we staan toch al stil dus ik snap het punt niet helemaal. 'Je hebt gelijk Harry.' Zegt hij zacht zodat ik alleen het kan horen, 'zoals altijd,' grijns ik. We lopen door want aan de overkant stopt een taxi, Zayn loopt een beetje mank en ik ondersteun hem. Achter ons het geluid van fototoestellen en Zayn en ik kijken elkaar aan en grijnzen dan tegelijk.
De volgende dag staat die foto in een bekende roddelkrant, onder de kop: echt vrienden heb je voor altijd.
JE LEEST
Life with 5 daddies
FanfictionShatira is 2 jaar gelden als 11 jarig meisje geadopteerd door one direction lees in dit verhaal hoe de leden van one direction omgaan met de (vervelende) puber: Shatira:) Dit is mijn eerste fanfictie verhaal so don't Judge me ;) Plz vote and commen...