Min fjäderpenna skrapar mot pergamentpapperet och lämnar svarta bokstäver bakom sig.
"Kära Cora & Joshua,
Jag hoppas att ni har det fantastiskt och att även ni
fått en hel del snö. Jag och Severus har det väldigt bra
här hemma och allt flyter på med arbete för oss båda.
Severus fick nyligen en otrolig julgåva från några av
hans kunder och jag har fått en julbonus från jobbet.
Jag har lite nyheter att dela med mig utav men vill
helst göra detta i egen person. Så jag tänkte fråga er
om ni vill fira lite jul med oss i år?
Jag och Severus tänkte antingen 23/12 eller 26/12,
vilket som än passar er bäst.
Hör av er så fort ni vet,
Kramar Penelope!" Jag läser igenom brevet innan jag viker det och lägger ner det i ett blått kuvert med mina vänners namn inskrivna.
Jag knackar på dörren till Severus kontor,
"Kom in Penelope." Jag öppnar dörren som knarrar lite, Severus sitter borta vid sitt skrivbord och antecknar. Jag går inte fram utan stannar kvar i dörröppningen.
"Kan jag låna Roux lite? Jag ska bara skicka ett brev till Cora och Joshua." mumlar jag och drar tröjan lite tightare om min kropp. Severus ser upp och nickar.
"Klart du kan. Jag kommer in om en timme ungefär, jag vet att det blir sent men jag måste göra färdigt detta hjärtat." säger Severus och blicken han ger mig får mitt hjärta att smälta.
"Självklart... Jag ska börja med maten så är den klar när du kommer in Sev." Min röst är mjuk och ett leende sprider sig över mina läppar. Jag räcker ut armen och Roux flyger från sin pinne till mig. Dörren knarrar igen bakom mig och jag ger Roux brevet. Han sätter av direkt och flyger mot fjärran för att leverera det.
Jag flyttar den puttrande grytan från spisen till köksbordet där jag dukat upp med djupa tallrikar, hembakade baguetter och tillbehör. Jag stoppar in en form med äpplepaj i ugnen så att den ska vara klar lagom till efterrätt. Som en klocka öppnas köksdörren och Severus kliver in exakt en timme efter att han sa han skulle komma. Han hänger av sig kappan på den enda kroken bredvid dörren och ställer de snöiga skorna vid dörren och kommer fram till mig. Jag ler mot honom och möter honom med en mjuk kram.
"Du kom precis lagom, middagen blev precis klar." Severus drar ett djupt andetag,
"Det doftar ljuvligt Duvan... Alldeles underbart. Vad blir det?" Jag fnittrar lite mot Severus och vi delar en mjuk kyss innan jag svarar på hans fråga.
"Grönsakssoppa med frikadeller, hembakade baguetter och lite annat gott. Tänkte att soppa passar bra idag nu när det blåser upp till oväder där ute." mumlar jag och Severus nickar.
Vi tar plats runt vårt köksbord och med jämna mellanrum kan jag höra hur Severus hummar och m:ar med jämna mellanrum.
"Du slutar aldrig förvåna mig hjärtat..." säger Severus när han ätit upp två portioner, jag fnittrar lite.
"Men vad är det som luktar så gott?" frågar han och vädrar i luften. Jag reser mig upp från bordet och börjar duka av. Medan jag placerar disken i diskhon svarar jag på hans fråga.
YOU ARE READING
~Förbjuden Romans - 3 - Något Nytt Blir Slutet~ [HP FF - Snape]
Fanfiction~Förbjuden Romans - Något Nytt Blir Slutet~ är tredje delen i trilogin Förbjuden Romans med huvudkaraktären Penelope Lovegood som är min egna skapelse. ______________________________________________ Penelope får uppleva glädje men också sorg i den...