~Kapitel 21~

164 7 2
                                    

Julen passerar snabbt men ännu är den inte riktigt över...

26/12, 14:38 springer Penelope runt i det mysiga lilla huset för att förbereda det sista inför deras sista julfirandet...

Jag springer mellan köket och vardagsrummet med olika kakfat, stearinljus jag köpte i en liten mugglarbutik för någon månad sedan och glas, assietter, tekoppar och en utav mina klassiska tesamlingsboxar fylld med de vanliga tesorterna.

"Duvan, ta det lugnt." mumlar Severus när han fångar upp mig i köket då jag kommer tillbaka i hög fart. Jag landar pladask i hans famn, han håller upp mig. Som han alltid gör.

"Raring, jag måste få detta färdigt, de skulle komma runt tre och det är mindre än en kvart kvar." säger jag med stressad röst och suckar lite. Severus ger mig en kyss,

"Vad är kvar att göra?" frågar han och ser mjukt på mig. Jag ser mig omkring i köket.

"Umh... Vet du," säger jag och ser mig förvirrat omkring, "jag tycks vara färdig. Jag måste bara byta om och sätta upp håret..." svarar jag och ler mot honom, min kropp pressad mot hans med hans händer vilandes mot min svank.

"Byt bara om... Ha ditt hår nedsläppt..." mumlar Severus och kysser min panna.

"Okej Sev. Nedsläppt. Ska du byta om eller är du färdig?" frågar jag sedan utan att riktigt se efter vad min fästman har på sig.

"Jag ska... Umh, tydligen byta om eftersom jag har fått kaksmulor över hela västen..." mumlar Severus och ser ner på sin mage. Den har vuxit lite sedan vi flyttade ihop, det syns inte när han har kläder på sig men oj vad det är mysigt när vi delar säng.

Jag blir rosenröd om kinderna och fnittrar lite då mina tankar tar ett lite skutt mot gårdagens kväll och dess nattliga äventyr.

"Vad är det hjärtat?" frågar Severus med den där bestämda rösten jag avgudar, som skickar värme ner för min ryggrad.

"Inget..." mumlar jag och lägger mina armar om Severus nacke medan jag sträcker mig upp på tå.

"Hmm... Kan det vara så att min älskade tänker på en svart slips och omkullkastade sängkläder... Kanske från gårdagens nattliga bravader..?" mumlar Severus med ett litet hånfullt leende som är fyllt utav kärlek. Jag fnittrar lite och nickar. Severus ger mig en kyss och tar min hand. Tillsammans vandrar vi upp till sovrummet för att byta om.

Severus har på sig ett par mattsvarta skor, långa svarta bomullsbyxor, vit skjorta och en svart väst. Han toppar det hela med en utsökt kappa i svart med silvriga nästan osynligt sydda kanter i ett vackert loop mönster och å så många knappar...Jag skulle vilja knäppa upp dem, en efter en...

"Hjärtat?" Jag vänder upp mitt huvud och ser på hans ansikte med ett generat uttryck.

"Med eller utan slips?" frågar han och håller upp en mörkgrå slips framför sin hals, otroligt nog verkar han omedveten om mina trånande ögon.

"Ta den svarta plastrongen och den grå slipsnålen istället..." mumlar jag lite lätt och ler mot mannen i mitt liv som jag finner vara den absolut vackraste. Han nickar nöjt över svaret och går bort till sin garderob.

Jag själv bär en mörkgrön klänning utav siden med silverkristaller längs med toppkanten som är ärmlös och ett vackert mönster över min byst. Jag har tagit på mig en kortarmad midjelång tröja utav genomskinligt siden med samma kristalldetaljer runt armarnas öppningar. Jag valde att ha mitt hår halvt uppe och halvt nere med ett vackert diadem dekorerat med samma sorts kristaller som mina kläder. Jag sätter i örhängen i mina öron och lägger sedan den sista detaljerade delen utav mitt smink innan jag reser mig upp och ser på Severus som studerar mig ideligt.

Jag snurrar ett varv för honom,

"Penelope... Det är otroligt hur mycket du har förändrats under så kort tid min älskade... Den unga flickan som fångade mitt hjärta har vackert utvecklats till en ung och ståtlig kvinna. Jag är en lycklig man." säger han och jag kan känna hur mina ben blir lite svaga. Men jag vet att vi inte har tid till att följa våra djuriska instinkter. Så jag vandrar fram till honom och rättar försiktigt till hans plastrong så att den ligger helt rätt. Dess sidentyg mjukt mot mina känsliga fingertoppar. Jag kysser mjukt hans läppar men avbryts då jag hör ljudet av knarrande snö utanför och jamandet från Ezralié.

"De är här!" utbrister jag och kränger hastigt på mig mina lågklackade skor innan jag skyndar mig ner till vardagsrummet. Severus, som gick ner då jag krängde på mig skorna, hinner före mig ut i hallen och jag kan höra honom öppna dörren.

"Coraline, Joshua, välkomna in." säger han med en nästintill omöjligt stram röst, men jag vet att det är för att han känner ett visst obehag och lite nervositet över att ha mina vänner här. Sina före detta elever.

"Tack så mycket." hör jag Coralines glada röst säga. Jag skyndar mig fram och möts utav min strama och rakryggade fästman med ett ganska hårt ansiktsuttryck och mina två påpälsade vänner.

"Cora, Joshua! Hej!" utbrister jag glatt medan de hänger av sig kappor, vantar, halsdukar och byter uteskorna mot inneskor.

"Jag kan ta den Joshua. Vi har gjort i ordning i ett utav rummen på övervåningen åt er." säger Severus och tar väskan från Joshuas hand.

"Tack." säger Joshua med ett försiktigt leende.

Jag ler mot Severus när han går förbi mig och han ger mig en snabb kyss på pannan innan han försvinner mot köket för att ta sig upp till det rum som annars står tomt men nu innehåller en dubbelsäng och ett nattduksbord. Innan jag vet ordet av det så har jag Coraline lindad om halsen.

"Penelope, guu va jag har saknat dig!" utbrister hon glatt och vi omfamnar varandra ordentligt.

"Jag har saknat dig också!" svarar jag innan vi fnittrande släpper varandra.

"Och dig med Joshua!" säger jag och ger mina andra bästa vän en varm kram där vi står i hallen. Känslan av att ha mina två bästa vänner hos mig för att fira jul är alldeles fantastisk.

~Förbjuden Romans - 3 - Något Nytt Blir Slutet~ [HP FF - Snape]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora