Runt om mig finns familj, vänner, bekanta och även människor jag aldrig tidigare mött. Med Severus vid min sida gör vi alla andra sällskap i det stora tältet på bakgården. Jag ser med förundran på det vackra arbetet som Coraline gjort. Jag sveps för en sekund tillbaka två veckor i tiden...
"Men, Penelope, lila är en sådan mörk färg... Bröllop ska ju vara ljusa och glada. Eller?" säger Coraline med en suck och ser på mig. Jag ler mot henne och tar med mig två koppar te från diskbänken.
"Men Coraline. Jag vill ha ett bröllop som passar mig och Severus." Jag sätter mig vid bordet, på stolen bredvid Coraline. "Det betyder svart, lila, isblått och vitt..." Coraline tar en sipp utav sitt te.
"Okej, okej... Vilka sorts blommor vill du ha?"
"Äsch, det är inte så viktigt vilka sorter det är, bara färgerna passar och att de är fina. Du är så mycket bättre på allt sådant där. Men snälla försök hålla dig till vad som passar mig och Sev, inte dig och Joshua." fnittrar jag fram samtidigt som Coraline himlar med ögonen och skrattar lite lätt medan hon antecknar i ett litet block...
"Penelope... Du ser ljuvlig ut..." viskar Severus i mitt öra och kysser min tinning.
"Sev, du är väldigt stilig, som alltid..." viskar jag tillbaka och stjäl en kyss innan han hunnit vända sitt ansikte mot gästerna.
"Jag har längtat så efter denna dag... Efter att-"
"Penelope!" Min mening avbryts utav Coralines ljusa röst.
Hon har bytt från sin brudtärneklänning till en vacker knälång klänning utav korall blått siden med ett vackert bälte runt midjan.
"Coraline, du har gjort ett fantastiskt jobb." Hon ler genant och ser sig omkring,
"Jag antar det." Hennes ögon landar på mig och min man. "Jag ville bara gratulera. Ni är verkligen rätt för varandra." Jag kan känna Severus hand runt min midja och jag lutar mig in i hans omfamning.
"Tack Cora..." säger jag med ett mjukt leende. Joshua vandrar upp bakom henne och lägger sin arm om Coralines axel. De är så fina ihop...
Joshua ler mot sin sambo och jag kan inte annat än le emot paret som består utav mina äldsta vänner.
"Ni är så fina tillsammans.." Joshua ser mot mig, hans axlar rycker upp och ned.
"Tack, men, det är er vi ska prata om idag Penelope." säger Joshua med sin vanliga humor och blinkar mot mig på samma sätt som han brukade göra i skolan. Severus kramar om mig ytterligare lite och för ett par sekunder står vi bara tysta, alla fyra, och ser på varandra.
Resten utav kvällen spenderar jag med att hälsa på alla våra gäster, föra oväsentliga samtal, tacka för gratulationer och för att gästerna kommit. Vi dansar, firar med tårta, bakverk och en fantastisk buffémiddag. Det hela var en magisk dag och en magisk kväll. Så fantastisk att jag omöjligen kunde önska mig ett bättre bröllop. De sista gästerna som lämnar vårt hem är Coraline, Joshua och Drogo. Drogo har de senaste månaderna blivit en nära vän till Severus ännu en gång och jag ser honom nu som en nära vän till oss båda.
Jag drar mig tillbaka till vårt sovrum, månens ljus fångar min blick och jag vandrar fram till fönstret. Att en måne kan vara så stor... Det är fantastiskt... Jag känner Severus händer, han snöra upp ytterkorsetten av min klänning med mjuka fingrar.
"Den är nästan lika vacker som du, nästan..." mumlar han med den där grovt hesa rösten som jag först föll för.
"Åh Sev... Vad jag har längtat efter denna dagen... Du är min..."
"Och du är min." När orden lämnar Severus mun faller min stora klänning till marken...
YOU ARE READING
~Förbjuden Romans - 3 - Något Nytt Blir Slutet~ [HP FF - Snape]
Fanfiction~Förbjuden Romans - Något Nytt Blir Slutet~ är tredje delen i trilogin Förbjuden Romans med huvudkaraktären Penelope Lovegood som är min egna skapelse. ______________________________________________ Penelope får uppleva glädje men också sorg i den...