Min farmor och farfar står och välkomnar mig glatt vid träffpunkten inne på Landvetter. De är jättesnälla och omtänksamma egentligen men det känns väldigt stelt när jag inte har träffat dem på nästan tre år... Och anledningen till att vi träffas nu är för att deras son och min pappa är död.
"Gumman, du har blivit så stor", säger farmor och kramar mig en gång till.
Jag skrattar lite generat.
"Ja, det händer en del på tre år", svarar jag.
Vi går till deras silvriga lilla bil och åker mot deras lägenhet som ligger någonstans inne i Göteborg vad jag vet.
~
Det är en hyfsat stor lägenhet med fyra rum och kök. Allt ser ut som jag minns det. Förutom vardagsrummet. De har en ny soffa och tv samt tv-bänk. Väldigt fint faktiskt.
De har gjort iordning ett av sovrummen till mig så jag ska känna mig lite mer som hemma. Det här är ju mitt nya hem...
Jag börjar packa upp mina kläder och saker i garderoben och lådorna som finns där inne.
Det knackar på dörren.
"Hej", säger farmor och sätter sig på sängen.
Jag ger henne ett svagt leende.
"Hur mår du?" frågar hon.
"Bra", svarar jag snabbt.Den lögnen jag använt mest de senaste veckorna.
"Du ska få välja andra tapeter och möbler när du vill också så du inte behöver ha det här fula", säger hon och nickar mot den blåa tapeten som nu finns där.
"Åh, tack", ler jag.
"Melissa..."
"Ja?"
"Vi finns här för dig hela tiden när du vill prata eller fråga oss något, bara så att du vet det", säger hon allvarligt.
"Jag vet..." svarar jag och känner ögonen fyllas med tårar igen."Gråt inte vännen", säger farmor och stryker mig sakta över ryggen.
Vi sitter så en stund och jag lyckas hindra tårarna från att rinna.
"Jag har inte sovit på över ett dygn... Det är redan första dagen i skolan imorgon så jag borde sova", säger jag.
"Ja det borde du nog."Farmor reser sig upp och går ut från mitt rum.
Jag byter om till en pyjamas och går sedan till toaletten för att tvätta bort sminket och borsta tänderna.
"Godnatt!" ropar jag in i vardagsrummet.
Farmor och farfar vänder sina huvuden mot mig samtidigt.
"Godnatt!"
_______________
Tråkigaste delen någonsin men kom inte på hur jag skulle formulera mig efter det här och ville inte vänta längre med att lägga ut det...
xx Emilia
YOU ARE READING
Miss Perfect
Teen FictionMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...