trettionio

2.3K 79 53
                                    

Melissa's perspektiv:

Efter en sömnlös natt full med tårar bestämmer jag mig för att stanna hemma från skolan. Hela natten har jag bara legat och tänkt. På Jacob, Maya, mina föräldrar, Luke, Emmy, Gabbe. Huvudet dunkar så in i Hälsingland också...

Gabbe är verkligen snäll. Han bryr sig om mig och gör allt för att jag ska vara glad. Jacob var också sån... Jag fattar inte att han spelade allting. Det kändes så... Äkta. Fast jag trodde aldrig att Luke skulle svika mig heller för den delen. Killar suger!

Farmor och farfar försöker fjäska och lagar min favoritmat, tacos, till lunch för att jag ska vara glad.

Runt klockan tre knackar det på dörren. Farfar reser sig upp från soffan och går för att öppna.

"Melissa!" ropar han.

Jag reser mig upp och går ut till hallen. Där står Gabbe med några papper i handen.

"Hej! Hur mår du?" frågar han.
"Jag har extremt ont i huvudet men annars mår jag nog bra", svarar jag och ler svagt.
"Okej. Jag tog med mig dina läxor."
"Åh, tack! Vill du komma in en stund?"
"Okej."

Han tar av sig skorna och jackan och sedan går vi in på mitt rum.

"Så, varför har du så ont i huvudet?" frågar han.
"Öh.. Jag sov knappt något inatt så jag är bara sjukt trött."
"Jaha, vad jobbigt..."
"Mm..."
"Jag saknade dig i skolan idag."

Han har knappt någon annan än mig så han måste ha varit ganska ensam.

Jag ler mot honom.

"Kommer du imorgon?"
"Ja", svarar jag.
"Bra!"

Vi sitter tysta en stund och kollar på varandra. Några sekunder senare har jag hans läppar pressade mot mina. Allt faller sig naturligt och det känns hyfsat bra. Jag försöker tränga bort att jag gör det här lite för att inte tänka på Jacob.

"Det var... Bra", säger Gabbe chockat efter att vi har haft en liten make-out session.

Jag kollar generat ner i min madrass.

"Så, tänker du berätta det här för Jacob..?" frågar han.
"Öh... Nej, vi... Gjorde slut", säger jag och tar ett djupt andetag.

Han kollar på mig och ler snett.

"Så nu har jag dig för mig själv?" frågar han och jag höjer på ögonbrynen. "Nej, jag skojar bara men min äldre kusin bjöd in mig till invigningen av någon klädaffär typ. Kommer inte riktigt ihåg vad det var men hon sa att jag fick ta med mig någon dit. Så jag tänkte fråga om du ville gå med mig, som min dejt? Den är på fredag kväll."
"Gärna", ler jag.

Jacob's perspektiv:

Hon är inte i skolan nästa dag. Vi brukar äta tillsammans på onsdagar. Jag och Max sitter under tystnad och äter när Theo, Ryan och Aaron kommer.

De sätter sig och stirrar på mig men jag kollar ner i tallriken och fortsätter äta.

"Jacob. Vad fan?" säger Aaron och jag kollar upp.
"Vad tänkte du med?" frågar Ryan och ger mig en lite sur blick.
"Vänta va?" frågar Max.
"Han och Mel gjorde slut..."
"Va?"
"Hur kunde du göra så? Vet du hur ledsen hon är?" frågar Aaron.
"Vad gjorde du?" frågar Max men jag säger inget.
"Han slog vad med någon kompis om vem som kunde skaffa en flickvän först så han utnyttjade bara Mel."
"Va?" säger Max för tredje gången.

Jag känner hur jag bara vill skrika. De förstår inte! Jag vill säga sanningen men det går inte för då kommer de kanske... .

_________________

Hej! Förlåt att jag inte har uppdaterat på några dagar men har haft fullt upp med släkt och vänner... Hoppas ni gillar det här kapitlet. Vad tror ni kommer hända sen? Rösta och kommentera så mycket ni orkar! Love yooou

Miss PerfectWhere stories live. Discover now