Jacob's perspektiv:
Jag står kvar och kollar på henne när hon går upp till dörren och låser upp den. Sedan går jag med arga steg hemåt. Jag är inte arg på henne, utan på mig själv. Hon har rätt, jag borde ha sagt ifrån när Maya höll på men jag visste inte hur jag skulle göra det. Hon var så himla jobbig men det skulle bli så dålig stämning om jag sa att hon skulle sluta hålla på när alla de andra var där.
När jag kommer hem stänger jag in mig på mitt rum och tar ner gitarren från väggen. Den brukar få mig på andra tankar och göra mig lugn när jag är arg.
Min mobil plingar till och det är Max som har smsat.
"Vad höll du på med innan? Stackars Mel... Hoppas att det inte blev jättejobbigt efter jag hade gått och att du pratade själv med Melissa?"
Jag suckar men orkar inte svara, jag får berätta imorgon istället.
~
Nästa morgon bestämmer jag mig för att komma tidigt till skolan så jag hinner prata med Mel innan vi börjar men hon kommer inte tidigt som hon brukar. Jag väntar och väntar och klockan tickar. En minut i åtta och hon har fortfarande inte kommit. Tänk om hon stannade hemma bara för mig?
Jag väntar tills klockan är åtta, då tar jag min mattemapp och springer upp för trappan. Alla har redan gått in och satt sig och dörren är stängd.
Max möter min blick när jag sätter mig ner bredvid honom men han säger ingenting.
När det äntligen är dags för mat sätter jag mig vid ett litet bord med Max och Ryan och jag börjar äta under tystnad.
Efter en stund kommer Aaron och Theo och joinar.
"Jacob..." börjar Aaron.
"Ja..."
"Igår. Vad fan gjorde du? Varför var du sån mot Melissa?" frågar han irriterat.
"Men det var ju inte meningen! Maya höll på och klängde som en känguru och jag visste inte vad jag skulle säga till henne. Ni vet att jag gillar Mel..." säger jag och känner hur röd jag blir.
"Ja och vi vet att du inte är van vid att dejta tjejer så vi ska lära dig lite. Först och främst, man haffar inte genom att vara med andra tjejer!" flinar Theo.
"Men jag vet! Förlåt!"
"Säg det till Mel istället", säger Max.
"Jag gjorde ju det igår men hon förlät mig inte..."
"Jag snackade med henne igår kväll och hon var väldigt ledsen. Jag försökte få henne att inte vara arg på dig men det gick inte..." säger Aaron.
"Är det därför hon inte är här idag?"
"Jag vet inte, kanske..."_______________
Godkväll! Ni får ett kapitel idag med för att fira att vi har övar 2000 läsare och snart 200 röster, TACK SÅ SJUKT MYCKET!! Ni är bäst! Är jättejättejätteförkyld så har bara legat i sängen hela dagen och hunnit skriva en del. Ha det bra, puss!
YOU ARE READING
Miss Perfect
Teen FictionMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...