fyrtioett

2.3K 74 25
                                    

"Jag är väldigt ledsen.. Du måste veta att jag verkligen inte menade att såra dig men-"
"Här är du!" avbryter Gabbe och lägger armen runt mig samtidigt som han blänger på Jacob.
"Ja, jag behövde luft..." svarar jag.
"Vi ses", säger Jacob och nickar innan han går.
"Varför pratade du med honom? Vad sa han?"
"Han bara dök upp och frågade om du och jag var tillsammans nu."
"Och vad svarade du?"
"Att han inte behövde bry sig."
"Okej. Du vet redan att jag gillar dig väldigt mycket och att jag vill ha dig som flickvän men jag förstår om du vill vänta med sånt ett tag..." säger han.

Jag kollar upp på honom och ler. Sedan ger jag honom en snabb puss.

"Kom så går vi in. Jag vill inte missa modeshowen", säger jag.

Längre in i affären har de byggt upp en catwalkscen. Vi ställer oss på ena sidan och väntar på att den ska börja.

Jacob's perspektiv:

Efter en stund bestämmer jag mig för att gå därifrån. Det var det tråkigaste jag har varit med om och det blev inte bättre av att Melissa var där, med Gabbe...

Han är helt sjuk i huvudet! Vilken idiot. Jag fattar inte att Mel inte märker det. 

Min mobil börjar ringa när jag är påväg hem.

"Hallå?"
"Hej, det är Aaron. Kan vi träffas?"
"Aa visst. Är påväg hem."
"Jag kommer!"

Han lägger på och jag skyndar mig hem.

Bara några minuter efter jag har kommit in öppnas dörren igen.

"Hej", ropar Aaron.
"Tja."

Han kommer upp till mitt rum och sätter sig i min fåtölj.

"Jag behöver en förklaring. Jag fattar att det är något skumt som pågår för du skulle aldrig göra det du gjorde mot Mel."

Jag kollar ner i golvet och biter mig i insidan av kinden.

"Jacob..."
"Jag kan inte berätta."
"Varför?"
"För att Gabbe..."
"Gabbe vadå?"
"Han hotade med att... Döda någon av er. Eller mig."
"Va?"
"Du måste lova att absolut inte berätta det här för någon eller visa att du vet, okej?"
"Jag lovar!" säger han allvarligt.

~flashback~

Jag går ut sist från klassrummet och känner hur någon drar undan mig. Jag kollar ner för att se Maya.

"Vad vill du?" frågar jag bittert.
"Du vet att jag gillar dig. Vi skulle vara ett bra par."
"Du vet att jag hatar dig. Sluta prata med mig hela tiden. Jag är tillsammans med Melissa och jag tänker inte ändra på det."

Hon skrattar. Inte elakt utan som om det jag sa verkligen var roligt. Gud vad jobbig hon är!!

Hon kollar sig runt lite.

"Okej men vi ses", säger hon och går iväg.

Vad vill hon?

Jag går till nästa lektion och efter den blir jag undandragen av någon annan, Gabbe.

"Du lyssnar på mig nu, okej?" viskar han med irriterad röst.
"Vad?"
"Jag vill ha Melissa."
"Hon är min", säger jag kaxigt.
"Inte länge till. Vi kysstes."

Va? Nej.

"Aja, i alla fall ska du göra slut med henne innan den här dagen är slut."
"Aldrig i livet."
"Om du inte gör det kommer jag få dig att lida så mycket. Och du vågar inte tjalla om det här för någon för då dör du. Eller kanske dödar jag dina bästa vänner."
"Är du helt sjuk?"
"Nej. Är du?"
"Nej!"
"Okej då bestämmer vi såhär: du ska säga till Melissa att du slog vad med en kompis om vem som kunde skaffa en flickvän först och att du vann så du inte behöver henne mer. Säg att hon aldrig betydde något för dig också."

Jag vet inte vad jag ska säga. Det finns inget annat jag kan göra. Jag kan inte riskera att förlora mina bästa kompisar.

~slut på flashback~

Jag slutar prata och kollar på Aaron som stirrar på mig med öppna ögon.

"Jag visste att det var något med den killen men på riktigt? Sa han att han skulle döda oss?"
"Han hotade med det..."
"Han är ju sjuk. Vi måste berätta för de andra killarna."
"Nej! Någon kommer råka försäga sig och avslöja att jag berättade."
"Men vad ska vi göra då? Melissa kan inte vara med honom. Han är ju farlig!"
"Jag vet... Men hon kommer inte lyssna på mig så du måste göra något."
"Jag vet men han kommer ju ändå få reda på att du har berättat så tänk om han gör något mot henne..."
"Nej... Det får han absolut inte!"

__________________

Hola babez it's 2016!!! Ett lite längre kapitel än vanligt får ni idag, hoppas ni gillar det! Puss!

Miss PerfectWhere stories live. Discover now