Första lektionen är Historia. Jag hittar klassrummet ganska snabbt och sätter mig på en bänk utanför.
Efter en stund kommer en kille gåendes mot mig. Det är Aaron.
Han kollar på mig men men kollar bort igen och verkar inte veta vem jag är.
"Ursäkta", säger jag och harklar mig.
Han kollar ner på mig igen.
"Är du Aaron?" frågar jag blygt.
"Ja, vem är du?"
"Melissa..."
"Melissa? Melissa! Det är ju du!" säger han och spricker upp i ett léende.Jag ler tillbaka.
Han böjer sig ner och ger mig en kram vilket gör mig väldigt förvånad först men sedan kramar jag tillbaka. Vi har ju trots allt inte träffats sedan vi var typ fem.
Han sätter sig ner bredvid mig och ser genast allvarligare ut.
"Jag är verkligen ledsen. Hur är det med dig?" frågar han och jag vet vad han syftar på.
"Jo det är bra..."
"Nej det är det inte. Det ser jag. Du har all rätt att vara ledsen för det som har hänt är verkligen fruktansvärt. Du måste veta att jag alltid kommer finnas för dig. Och vi går i samma klass så jag ska vara med dig så länge du står ut med mig!" skrattar han.Han får mig att skratta lite också.
"Tack"
Läraren är tidig så vi går in föra de andra i klassen kommer.
Jag får böcker av läraren som är en man i fyrtioårsåldern. Även vår klassföreståndare. Han verkar ganska chill.
~
De första lektionerna går snabbt. Jag fick presentera mig och de andra gjorde det med så jag vet ungefär vad alla heter nu.
Tjejerna verkar helt okej. Dock vet jag inte om någon av dem vill bli kompis med mig. Killarna vekar också helt okej, några nördiga och de andra har jag ingen uppfattning om.
Men jag har pratar mest med Aaron och en kille som heter Theo. Han verkar vara en av Aarons närmaste vänner.
När det är dags för lunch går jag till mitt skåp. Jag har inte på samma plats som de andra i min klass så jag måste gå själv till matsalen.
När jag kommer in kollar jag mig runt men ser ingen jag känner igen. Inte jättekonstigt eftersom jag inte är härifrån om man säger så...
Jag tar mat och sätter mig vid ett tomt bord.
"Kan vi joina?" hör jag Aarons röst och jag kollar upp.
Där står Aaron, Theo, han som ropade på Jacob innan och en annan kille.
"Öh, ja!" säger jag fort.
"Killar, det här är min kusin Melissa. Melissa det här är Ryan och Max."
"Trevligt att träffa dig", säger Max och ler.
"Detsamma", ler jag."Var är Jacob?" frågar Theo och kollar på de andra killarna.
"Han kommer snart, han skulle skriva ut något", svarar Ryan.Kommer han hit? Den Jacob?
Mitt hjärta slår lite snabbare när han kommer in i matsalen och hämtar sin mat. Sedan kollar han sig omkring och möter min blick.
Han går mot vårt bort och sätter sig mitt emot mig.
"Hej", säger han till alla men han kollar på mig.
"Detta är Melissa, min kusin. Melissa, det är Jacob", säger Aaron och jag småler åt hur gullig han är när han presenterar mig.
"Jag vet, vi träffades imorse vid skåpen", säger jag.
Jacob kollar på mig och ler gulligt.
Ååååh!!
YOU ARE READING
Miss Perfect
Teen FictionMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...