trettioåtta

2.3K 84 14
                                    

Jag rycker till av att jag plötsligt ser någon stå i rummet. Det är farmor. Jag drar ut mina hörlurar.

"Men älskling, vad har hänt? Dina ögon är helt röda", säger hon och kommer fram och tar min hand.
"Jacob", säger jag och så börjar tårarna rinna igen. "Vi gjorde slut..."
"Va? Varför då?"
"För att han är en idiot!" säger jag. "Kan du gå ut?"
"Okej..." säger hon chockat och går mot dörren. "De kommer om en timme."

Va? Just det... Aaron.

Jag reser mig upp och går in i badrummet. När jag kollar på mig själv i spegeln blir jag nästan rädd. Mina ögon är illröda och glansiga. Om någon hade sagt till mig för ett halvår sedan att jag skulle stå här idag i Sverige och ha förlorat båda mina föräldrar, min bästa kompis och två pojkvänner skulle jag bara skrattat åt dem. Men jag har verkligen förändrats sedan jag kom hit. Jag bryr mig inte längre om mitt rykte. Jag behöver inte fejka mig själv. Men tydligen har jag gjort något fel för allt går emot mig.

Jag klär av mig mina kläder och tar en varm dusch. Efter det tar jag på mig nya kläder och sminkar mig mycket under ögonen för att dölja de mörka ringarna. Ögonen är inte lika röda längre i alla fall.

Det plingar på dörren så jag reser mig upp och går ut i hallen med ett påklistrat leende.

Jag kramar min farbror Ola, hans fru Louise och Aarons lillasyster Nova. Sedan kramar jag Aaron.

Vi går och sätter oss vid matbordet.

"Varsågoda", säger farmor och Aaron börjar lassa upp mat på sin tallrik.

De vuxna pratar på om allt möjligt men jag kollar mest ner i min mat och är tyst.

"Aaron, var det på lördag ni skulle spela på stora hotellet?" frågar Louise.
"Ja", svarar han.
"Då kommer vi och lyssnar", säger farfar.
"Okej", ler han.
"Ska ni köra egna låtar också?"
"Jag vet inte, Jacob har sagt att han skulle skriva lite nytt men någon har visst gjort så han inte har hunnit med det..." säger han och flinar mot mig när han säger någon.

Det hugger till i mitt hjärta och jag vill börja gråta igen men det kan jag inte göra här. Jag reser mig upp och går iväg till mig rum.

Aaron's perspektiv:

Efter jag har nämnt att Jacob skulle ha skrivit lite nya låtar reser sig Melissa upp och går iväg. Jag kollar konstigt efter henne och hoppar till när hon smäller igen dörren till sitt rum.

"Har jag missat något?" frågar jag.
"De gjorde slut..." säger farmor.
"Va?" utbrister jag och reser mig upp jag med.

Jag styr mina steg mot hennes rum och öppnar dörren.

Hon har lagt sig i sängen med kudden mot ansiktet.

"Melissa..." säger jag och sätter mig ner på sängen. "Vad har hänt med Jacob?" frågar jag.
"Gå", säger hon.
"Nej..."

Hon säger inget på en stund utan snyftar bara lite ibland.

"Ge mig en kram", säger jag och tar bort kudden från hennes ansikte.

Hennes smink har runnit. Hon sätter sig upp och kramar mig. Min axel blir blöt av hennes tårar.

"Kan du berätta vad som hände?" frågar jag försiktigt.
"Jag har sett honom prata med Maya några gånger nu och så frågade jag honom varför för han gillade ju inte direkt henne innan. Då sa han att Maya är schysst och att jag bara är avundsjuk. Sedan frågade han om jag inte fattade att han inte  brydde sig om mig. Han hade bara slagit vad med hans kompis om vem som kunde skaffa en flickvän först och nu hade han vunnit så han behövde inte mig mer..." berättar hon.
"Men va?" utbrister jag. "Vad fan menar han med det? Han är ingen sån person!"
"Det trodde inte jag heller att han var..." suckar hon.
"Men han skulle aldrig göra något sånt."
"Kanske inte den Jacob du känner men det är sant... Alla lämnar mig... Jag har förlorat allt! Varför ska jag fortsätta leva?"
"Mel, sluta! Du har ett långt liv framför dig. Ge inte upp så lätt. Du har blivit utsatt för mycket hemska saker och det är du inte värd!"

Jag är helt chockad, jag vet inte vad jag ska säga. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att Jacob var sån... Det här måste redas ut!

_________________

Hej! Hoppas ni hade en bra julafton. Jag är såååå glad just nu för ni har hjälpt mig till 20K läsningar, något jag ALDRIG kunde tänkt mig när jag började på denna. TACK!!! Glöm inte rösta och kommentera så är ni bäst. PUSS

Miss Perfectحيث تعيش القصص. اكتشف الآن