*en vecka senare*
"Vi ska vara här idag i alla fall!" säger Jacob som svar på Tonys fråga var de tre olika grupperna till deras konsert ska vara och spela idag. Det finns tre olika salar att vara i så man får turas om.
De andra två grupperna går iväg men jag stannar här med Jacobs grupp.
De börjar spela och jag sitter och nynnar med. Det är två tjejer som sjunger ett Whitney Houston-medley som de har fått till riktigt bra!
"Så men den kan vi ju nu", säger en av dem när de spelat färdigt.
"Ja, ska vi börja med en ny? One Direction låten, vilken var det?" frågar Theo och ställer ner basen.
"Det var if I could fly! Jag tycker det borde vara en duett", säger den andra av tjejerna som sjöng, Clara tror jag hon heter.
"Jag vill sjunga!" säger den tredje tjejen i gruppen som sitter vid pianot.
"Okej men du och Jacob kan sjunga eller vill du det?" frågar Clara honom.
"Aa visst men jag kan inte den..." skrattar han.
"Såklart du inte kan!" flinar Theo. "Vi lyssnar på den!"De sätter på den på datorn och kollar lyrics. Min inre fangirl kommer tillbaka, jag var Directioner länge fast sedan tröttnade jag lite på dem men deras nya album är faktiskt väldig bra.
"Okej jag får öva på den", säger Jacob och möter min blick.
"Bra, ska jag sjunga hela idag eller?"
"Ja, gör det."Jacob sätter sig ner bredvid mig medans de andra bestämmer vad de ska spela.
"Whitney-medleyt är jättebra!" säger jag till honom.
"Ja, det blev riktigt bra idag!"Vi lyssnar när de andra börjar spela och jag önskar att det var jag som stod där och sjöng istället. Att dessutom få sjunga tillsammans med Jacob på scen vore en dröm!
"Jag måste gå på toa", viskar jag.
"Okej."Jag reser mig upp och går ut genom dörren. Alla har lektioner nu så det är helt tyst i korridoren. Jag går mot toaletten.
När jag är färdig går jag tillbaka mot musikrummet men då kommer Gabbe ut från ett annat klassrum.
"Hej", säger han och ger mig en kram.
"Hej", ler jag.
"Vad gör du?"
"Jag har musik men de övar till en konsert som jag ändå inte ska vara med på."
"Jaha. Själv har jag matte som elevens val..."
"Gud vad tråkigt!"
"Ja men det var det enda som var ledigt."
"Okej", säger jag.Vi går tillsammans en bit och sedan stannar han.
"Melissa jag måste bara säga det här, jag tycker du är så jävla vacker. Jag vet att du har en pojkvän men jag vet också att du tycker jag är jättesnygg och att du har känslor för mig. En tredje sak jag råkar veta är att din kille stod och snackade med hon Maya innan som går i... Ja jag vet inte vilken klass med de hade det ganska trevligt verkade det som..."
Jag vet inte vad jag ska säga. Varför säger han det här till mig?
Han går närmre och får mig att backa in i väggen och sätter sina armar på varsin sida av min kropp.
"Gabbe, vad gör du?"
"Snälla, jag vill ha dig. Jag kommer ta hand om dig och vara en bra kille, jag lovar!"
"Nej..."
"Låt mig bara få dig att erkänna för dig själv att du har känslor för mig."
"Försök det då", säger jag kort.Han lutar sig fram och innan jag hinner tänka så är hans läppar pressade mot mina. Jag känner hans mintiga andedräkt och hur han försiktigt pressar sin kropp närmre min.
Kyssen är inte i närheten av så bra som mina och Jacobs men han är ingen dålig kryssare heller.
Jag kan inte röra mig på grund av hans grepp. I mitt huvud dyker bilder av Maya och Jacob upp. Undrar om det var sant det där om att Maya och Jacob hade pratat idag.
Helt plötsligt hörs en harkling från vänster. Då kopplar min hjärna till att Gabbe fortfarande kysser mig.
Jag tar upp mina armar och knuffar honom på bröstet så han backar bak sedan ser jag vem som står där.
Fan...
___________
Go'kväll! Vem tror ni det var som såg Mel och Gabbe? Kommentera gärna om ni har några idéer eller något som ni undrar över... Ha en fortsatt trevlig kväll också, puss!
YOU ARE READING
Miss Perfect
Teen FictionMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...