Efter skolan följer jag med Gabbe hem. Det är ganska ostädat i hans lägenhet så jag bestämmer, mot hans vilja, att vi ska städa.
När vi är klara sätter vi oss och kollar på tv en stund. Jag är helt uppslukad av den romantiska filmen som går men avbryts av att Gabbe börjar kyssa mig.
Vi sitter bara så en stund tills han börjar mumla mellan våra läppar.
"Jag måste snart gå."
"Var?" frågar jag och avbryter kyssen.
"Jag ska träffa några kompisar."
"Jag följer med", säger jag.
"Nej..."
"Varför inte? Skäms du över mig?"
"Nej, verkligen inte! Men vi ska vara underklädesmodeller till ett speciellt märke..." säger han och rodnar.
"Va?" fnissar jag.
"Jag vet att det är töntigt men jag behöver pengar..."
"Okej då. Men jag vill träffa dina kompisar någon gång."
"En av dem ska ha fest ikväll. Jag tänkte inte gå men vi kan gå dit om du vill?"
"Okej men varför en onsdag?"
"Jag vet inte men ska jag hämta dig vid halv sju då..?" frågar han osäkert och reser sig upp.
"Ja!"Vi tar på oss våra ytterkläder och går ut.
~
Halv sju plingar det på dörren. Jag går ut från mitt rum för att öppna men det har redan farfar gjort.
"Hej", säger jag.
"Hej", ler han.Jag tar på mig ett par skor. Gabbe skrev att man inte behövde väja på sig speciellt fina kläder.
"När kommer du tillbaka?" frågar farfar.
"Jag vet inte..."
"Jag tar hand om henne. Hon är hemma senast tolv", säger Gabbe.
"Bra!"
"Hejdå!"Vi går ner och tar bussen en bit tills vi kommer till andra sidan av stan. Då hoppar vi av och går ett par hundra meter.
"Här bor han", säger Gabbe.
Han har inte riktigt varit lika avslappnad på vägen som han brukar vara. Jag märker att han är lite spänd.
"De kan vara lite... Speciella ibland", säger han innan vi öppnar dörren och går in.
Vi möts av hög musik och massa folk. En mörkhårig kille, inte jätteolik Gabbe, kommer fram till oss.
"Hej! Jag trodde inte du skulle komma?" säger han och kramar Gabbe. "Och vem är det du har med dig?" flinar han och kollar på mig.
"Melissa", säger jag och sträcker fram handen men han stöter bort den och kramar mig istället. Lite för hårt.
"Melissa är min flickvän, som jag har pratat om", säger Gabbe och lägger sin arm runt min midja.Vi går in till köket och tar varsin drink. Sedan kommer det fram tre muskulösa killar. Alla har armarna täckta av tatueringar.
"Se på fan. Gabbe har med sin nya tjej!" säger en av dem och flinar äckligt men jag försöker hålla leendet uppe.
"Hon är snyggare än du beskrev," säger en annan och granskar mig från topp till tå.
Jag känner hur generad jag blir och kollar mig omkring.
Vi går in till ett stort vardagsrum och jag granskar människorna. De flesta är piercade, tatuerade och många tjejer har färgat hår.
Jag trodde inte att Gabbe hängde med sådana människor, inte för att det är något fel på dem, jag är bara inte van vid så "tuffa" personer.
Gabbe börjar dansa med sina kompisar och jag sätter mig i soffan. En kille som verkar lite mer naturlig sätter sig bredvid mig. Han har blont hår och blåa ögon, som Jacob fast mörkare.
"Hej", säger han högt för att överrösta musiken.
"Hej", ler jag.
"Vad heter du?"
"Melissa!"
"Okej, jag heter Linus. Du brukar inte vara här va?"
"Nej... Jag är här med min pojkvän."
"Jaha... Tänkte bara att jag aldrig har sett dig förut."Vi pratar en stund och jag sneglar på Gabbe ibland. Han dricker mer och mer och verkar inte tänka på mig alls.
"Vill du följa med ut och ta lite luft?" frågar Linus.
"Okej."Där ute står många och röker så det känns nästan värre att andas in den luften än den kvava luften där inne.
~
Klockan börjar bli mycket, kvart i tolv. Jag har försökt prata med Gabbe flera gånger men han sluddrar bara bort sig i meningarna och ber om att stanna lite till. Han är utom kontroll.
"Gabbe", säger jag och vänder honom mot mig.
Han börjar kyssa mig hårt men jag puttar bort honom.
"Jag åker hem nu!" säger jag lite irriterat.
"Jag kommer om tio minuter", säger han.Jag suckar och bestämmer mig för att åka hem själv.
När jag är påväg mot bussen tutar en bil bredvid mig. Jag kollar dig och ser Linus.
"Behöver du skjuts?" frågar han.
"Gärna..."Jag hoppar in i bilen och säger var jag bor.
_____________________
Hej! Hoppas ni mår bra, läsarna ökar hela tiden och det gör mig otroligt glad, tack! Glöm inte rösta och kommentera vad ni tyckte om kapitlet. Puss😘
YOU ARE READING
Miss Perfect
Teen FictionMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...