Melissa's perspektiv:
Jag sitter hemma och kollar på Gossip Girl när det plingar på dörren. Jag har varit hemma från skolan idag för att jag hade ingen lust att gå och jag har haft ont i huvudet hela dagen.
Jag går och öppnar och möts av Aaron och Max.
"Hej", ler jag svagt.
"Hej, hur mår du?" frågar Max.
"Bra, lite ont i huvudet bara", svarar jag.
"Okej, kan vi komma in?" frågar Aaron.
"Ja, såklart!"Vi går in till soffan och sätter oss.
"Vi saknade dig i skolan idag..." säger Aaron och ger mig några papper.
"Vi ska ha prov nästa vecka i historia", förklarar han.
"Fan..."
"Jag går och hämtar lite mat åt oss, har du ätit?", frågar Aaron och reser sig upp.
"Ja jag åt precis!""Varför kom ni hit?" frågar jag Max när Aaron är i köket.
"För att vi ville se hur du mådde. Jag är ledsen för det där igår. Du är en underbar tjej, inte värd att må dåligt. Jacob är också jätteledsen och han skulle gärna vilja be om förlåtelse igen."
"Då får han väl göra det om han så gärna vill det!" säger jag surt. "Förlåt", tillägger jag snabbt efter att ha fräst åt honom.Aaron kommer tillbaka med några mackor som de trycker i sig väldigt fort.
"Du kommer väl imorgon?" frågar han.
"Ja..."
"Bra!"De stannar en stund till innan de ska åka och träna. Farmor och farfar som har varit iväg med farmors syster och hennes man hela dagen kommer hem när de går.
~
Nästa dag går fort i skolan, jag har inte träffat Jacob på hela dagen men nu är det dags för träslöjd igen...
Två minuter efter vi har börjat öppnas dörren och Jacob kommer in. Han möter min blick men kollar snabbt ner i marken.
"Varför är du sen?" frågar Magnus.
"Förlåt..."
"Jag sa varför?" ryter han irriterat så alla blir tysta och kollar upp.
"Öh, för att jag inte höll koll på tiden..." säger Jacob generat.
"Som ni märker är jag inte på bra humör idag, förlåt Jacob. Reta inte upp mig, snälla!" säger Magnus ursäktande.Alla återgår till sina bilar och jag gör så gott jag kan med hjälp av Aarons order.
Ibland kollar jag på Jacob och jag märker att han kollar på mig med. Känslan inom mig är jobbig. Jag hatar att behöva vara arg på honom men om han verkligen bryr sig måste han göra något som visar det.
"Kan du borra här?" frågar Aaron och ger mig en träbit.
"Aa, visst", svarar jag och går bort till borren.Ryan står framför mig och borrar och jag kollar runt bland klassen. Aaron står och pratar med Isa om något ganska allvarligt ser det ut som.
Jag borrar och går sedan tillbaka med biten till Aaron.
Efter lektionen går jag med Isa till hennes skåp.
"Vi borde gå och fika någonstans i eftermiddag. Du, jag och Sarah ensamma. Det blev lite jobbigt förra gången när Maya var med. Hon har aldrig varit sån innan men hon var verkligen elak mot dig och nu har hon varit lite konstig mot oss med så vi är inte så bra vänner just nu. Vad säger du?"
"Aa men visst. Nu direkt eller senare?"
"Sarah är hos doktorn just nu och jag måste hem och göra klart min PowerPoint till Engelskan imorgon. Ska vi ses runt fem om Sarah kan?
"Okej, var?"
"Vet inte. Jag smsar när jag har pratat med henne."
"Okej, vi ses senare då!"
YOU ARE READING
Miss Perfect
Teen FictionMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...