"Ha det nu så roligt", säger jag och kramar om farmor och farfar.
"Ja, du får ta det lugnt här hemma så ses vi om en och en halv vecka."
"Jag tar hand om henne", säger Aaron som kommit hit för att göra mig sällskap ikväll.De går ut och vi går in till soffan.
"Hur går det med magen?" frågar han.
"Det har varit lugnt idag men det är tur att det ska bort imorgon. Ju längre tiden går desto sämre mår jag över att behöva göra det... Även om jag jättegärna vill ha barn så vill jag inte ha det nu och inte med... Honom."
"Jag förstår dig. Tänk inte så utan tänk att barnet ändå inte skulle må bra av att ha så unga föräldrar."Jag lutar huvudet mot hans axel. Det är skönt att ha en kille som man kan lita på till 110% och vet att det aldrig kommer förändras eftersom vi är kusiner och inte blir kära eller något sånt.
Hans mobil börjar vibrera på bordet och min blick dras dit. Jacob.
"Hej", säger Aaron. "Jag är hos Mel. Jag ska fråga."
Han kollar på mig.
"Kan Jacob komma?"
Jag skiner upp i ett leende.
"Jag tar det som ett ja", skrattar han och säger till Jacob att han kan göra det.
En stund senare knackar det på dörren. Jag reser mig för att öppna med Aaron hinner före.
"Tja bror", säger han och kramar Jacob.
Jag stannar en bit bakom och väntar tills han har tagit av sig jackan och skorna. Sedan går jag mot honom och ger honom en lång kram.
Vi står så länge innan Aaron harklar sig och båda kollar på honom.
"Ni är för söta men jag tror ni glömde att jag också är här."
Vi skrattar och släpper varandra. Sedan går vi in i tv-rummet igen.
Aaron går till bokhyllan och tar ut en pärm.
"Här finns bilder från när vi var små", säger han och ger den till mig.
De sätter sig på varsin sida om mig och jag öppnar den. Den första bilden är på farmor och farfar med en bebis i handen.
"Det är jag", skrattar Aaron.
Jag bläddrar några sidor sedan kommer en bild på min mamma och pappa. Pappa står och håller sina händer runt mammas mage och hon är höggravid.
Det börjar hugga i hjärtat. Jag saknar dem otroligt mycket plus att den där gravida magen får mig att tänka på mig själv igen...
Aaron verkar märka att något är fel så han bläddrar vidare.
Vi hittar bilder på mig och Aaron när vi är typ fyra år och leker med ett doktor-set.
"Fan va söt", säger Jacob och pekar på mig i en prinsessklänning.
Jag ler mot honom och hör hur någons mage kurrar.
"Ska vi äta snart?" frågar Aaron och får mig att fnissa.
"Ja men jag vet inte vad vi ska äta."
"Pizza?" frågar han.
"Bra idé." säger Jacob.
"Den som nuddar bordet sist får gå och hämta dem", säger jag och tar på bordet.Jacob är snabb efter mig och Aaron suckar.
"Så kan man inte göra..."
"Du har inget val. Jag kommer inte gå i alla fall men jag kan ringa och beställa."Aaron klär på sig sina ytterkläder och går iväg. Det känns nästan nervöst att vara ensam hemma med Jacob nu.
"Vi måste komma på något att göra..." säger jag.
"Åt vadå?"
"Gabbe... Jag kan göra slut med honom men om jag är med dig igen kommer han troligtvis bli ganska sur och jag vill inte att han ska skada någon..."
"Inte jag heller. Jag vet faktiskt inte om det finns någon annan lösning på det. Jag blir galen snart om jag måste se hur han håller på med dig hela tiden..."Jag ler åt hur gullig han är när han är avundsjuk.
"Jag älskar dig", säger jag.
"Jag älskar dig", svarar han.
"Jag kan inte vänta mer. Jag vill bara vara med dig."
"Vänta inte då."
"Imorgon", säger jag. "Men tycker du att jag bara ska säga att jag inte vill vara ihop med honom mer eller ska jag säga att jag vet vad han gjorde?"
"Jag vet inte..."
"Men skit i honom nu", flinar jag och kollar in i hans fina ögon.Han kollar ner på mina läppar, lutar sig fram och kysser mig.
"Gud vad jag har saknat det..." ler jag och attackerar hans läppar igen.
~
"Det tog lite långt tid för- Oj..."
Aaron står i rummet och stirrar på oss. Jag sätter mig upp från Jacob och rättar till håret och kläderna.
"Ni har knappt märkt att jag var borta eller?"
Jag kollar på Jacob och skrattar.
"Förlåt..."
"Då äter vi!" säger Aaron. "Har ni inte ens tagit fram bestick och sånt?" suckar han.
"Vi var upptagna", flinar Jacob.
"Jo, jag såg det..."________________
God kväll!! Glömde nästan bort att jag skulle lägga ut ett nytt kapitel idag men här är det. Hoppas ni gillade det? Rösta och kommentera dom ni alltid gör, loveu❤️😘
ESTÁS LEYENDO
Miss Perfect
Novela JuvenilMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...