Nästa dag när jag slutar står Sarah, Isa och Maya vid mitt skåp och väntar. Jag tar mina saker fort och sedan går vi ut.
Jacob och dem börjar spela vid 18.30 på en restaurang så vi ska äta där och lyssna samtidigt.
Vi går ner till stan och börjar med Gina Tricot. Det är knappt någon rea, isåfall bara på sommarkläder eftersom sommaren är slut nu.
Alla har några plagg att prova så vi går in i varsin provhytt och jag tar på mig en grå polotröja. Jag kollar på mig själv i spegeln och tycker att jag ser helt okej ut i den.
"Okej, jag vill se er!" säger Isa och jag öppnar draperiet.
"Åh vad fin!" utbrister Sarah och kommer fram till mig.
"Ja, verkligen!" instämmer Isa.
"Du passar inte riktigt i polo..." säger Maya med sin irriterande röst.Vi alla tre kollar på henne men ingen säger något.
Jag går tillbaka in och provar resten.
Klockan sex börjar vi gå mot restaurangen för att vi ska hinna få ett bord och beställa mat innan.
"Så, vad tycker du om Jacob då? Du gillar väl ändå honom väldigt mycket?" frågar Isa mig och jag ser hur Maya kollar upp på mig med en konstig min.
"Öh... Asså jag vet inte..." säger jag nervöst.
"Såklart hon gillar honom det ser man på långa vägar!" skrattar Sarah.Jag ler men kommenterar det inte mer för vi är framme.
Vi går in och möts av en servitör.
"Välkomna!" säger han och ler charmigt.
"Tack! Vi skulle gärna vilja äta", säger Sarah.
"Okej, ett bord för fyra personer?"
"Ja", säger jag och ler.
"Kom!"Han går iväg och vi följer efter till ett av borden ganska nära scenen vilket är bra för då ser vi killarna.
När klockan är 18.00 kommer de ut på scenen. Jag smälter av att se Jacob i sin svarta skjorta och ganska tajta jeans.
~
Alla applåderar jätteläge efter killarna har spelat och de tackar tillsammans sedan går de av scenen.
Vår mat var jättegod och vi har ganska trevligt. Maya har inte sagt så mycket som tur är så jag behöver inte bry mig om henne i onödan.
Efter tio minuter kommer killarna fram till oss.
"Hej! Ni var så himla duktiga!" utbrister Maya samtidigt som hon reser sig upp och kramar Jacob länge.
Jag blir extremt irriterad igen men försöker att inte bry mig.
"Mel", avbryter Aaron mina tankar.
"Ja? Ni var jättebra", ler jag och ger honom en kram.
"Tack!"Jag kramar om de andra killarna också och försöker verkligen att inte lyssna vad Maya säger eftersom hon fortfarande står vid Jacob.
"Du är jättesnygg i den skjortan", hör jag henne säga när jag kramar Ryan.
Jag suckar tyst så Ryan avslutar kramen och kollar på mig.
"Du har inget att oroa dig för, han gillar bara dig", viskar han.
Jag kollar snabbt på Jacob och Maya och ser att han skrattar smått åt något.
"Var inte så säker på det..." säger jag surt.
____________
Heeeej! Mår ni bra? Det gör jag i alla fall! Har så sjukt mycket julkänslor nu och längtar till allt som händer nu i December med lucia och allt. Vill bara tacka er jättemycket för att ni läser, röstar och kommenterar, det gör mig väldigt glad! Ha det bra så kommer nästa kapitel ut snart! Puss
YOU ARE READING
Miss Perfect
Teen FictionMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...