"Godmorgon", säger farmor och farfar samtidigt när kommer ut till köket nästa morgon.
"Godmorgon," säger jag trött.
"Vill du ha ägg?"
"Nej tack!"Jag sätter mig och brer en macka. Jag har aldrig haft lätt att äta på morgonen.
"Ikväll kommer Aaron och dem på kvällsmat."
"Okej, trevligt!"
"Ja det var ett tag sen vi träffades nu ju. Har du bara träffat dem en gång sen du flyttade hit?"
"Nej jag har varit hos dem några gånger."
"Jaha. Men ska vi äta pannbiff eller fläskytterfilé?"
"Fläskytterfilé", svarar jag snabbt. "Tack för maten", säger jag och reser mig upp.Jag går in på toaletten och gör mig färdig för skolan.
~
Jag går och pratar med Isa och Sarah när jag hör någon ropa på mig. Jag vänder mig om och ser Gabbe lite längre bort. Han kommer med snabba steg mot mig.
"Kan vi prata? Ensamma.." frågar han och kollar på Sarah och Isa.
"Vi ses sen", säger Isa och så går dem ner för trappan."Vad vill du prata om?" frågar jag.
"Först vill jag tacka för igår, det var kul trots att du vann..." flinar han. "Men sen undrar jag om du har tänkt mer på det där jag sa om... Oss."
"Gabbe.. Du kan inte göra såhär. Jag är redan tillsammans med Jacob!"
"Jag vet men jag gillar dig mer än honom..."
"Hur kan du veta det?"
"För att om han nu brydde sig så mycket skulle han inte stå där och prata med den du ogillar mest istället för att spendera tid med dig..." säger han och nickar bortåt.Jag följer hans blick och ser Jacob stå med ryggen mot oss och prata med Maya.
"Eller hur?" säger Gabbe.
Jag muttrar och går iväg.
Efter skolan kommer Jacob när jag står vid mitt skåp.
"Hej..." säger jag.
Han sväljer och kollar på mig.
"Varför pratar du med Maya hela tiden? Jag trodde inte du gillade henne?" frågar jag.
Han tar ett djupt andetag.
"Melissa. Maya är schysst, du är bara avundsjuk. Fattar du inte att du inte betyder något för mig? Jag slog vad med en kompis om vem som kunde skaffa en flickvän först och jag vann. Trodde du verkligen att det var på riktigt?"
Tårar tränger fram ur mina ögon och jag skakar på huvudet.
"Hur fan kunde du göra såhär?" säger jag.
Han ger mig en snabb blick och går iväg. Jag springer in på toan och sätter mig där en stund. Sedan torkar jag bort tårarna och går hemåt.
Vem är han och hur kunde han göra så mot mig? Jag trodde verkligen han var the one... Fy vilken idiot!
Jag snyftar till och ökar tempot mer.
När jag kommer hem är inte farmor och farfar där. Jag går in på mitt rum och sätter på min depp-lista för att gråta ännu mer.
__________________
Bara för att ni är bäst så vill jag ge er detta kapitlet som en julklapp. Tack för att ni är dem bästa läsarna! God jul på er! Puss
YOU ARE READING
Miss Perfect
Teen FictionMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...