fyrtiotre

2.3K 77 44
                                    

Melissa's perspektiv

Gabbe står ute och väntar på mig nästa morgon.

Jag har tänkt en del och kommit fram till att jag ska ge honom en chans att vara min kille.

"Hej", säger han och kramar mig.
"Hej", ler jag och kollar upp på honom innan jag kraschar mina läppar mot hans.

Först efter några sekunder reagerar han och kysser mig tillbaka. Vi bara står så i några minuter.

"Vill du fortfarande du vet... Vara med mig?" frågar jag.
"Självklart!"
"Då är vi ett officiellt par från och med nu", ler jag och kysser honom igen.

Han ler förvånat.

När vi nästan är framme i skolan ser jag Maya och hennes kompisar gå lite längre fram. Jag vill bara kräkas varje gång jag ser henne.

"Vet du vad?" säger jag.

Han stannar och kollar nyfiket på mig.

"Nej?"
"Vi borde göra något annat idag..."
"Som vadå?"
"Typ åka iväg och ha kul."
"Nu?"
"Ja, vi har ändå inga roliga lektioner idag..."
"Är du säker?" undrar han.
"Japp!"
"Okej", skrattar han och tar min hand.

Vi börjar gå mot busshållplatsen för att åka någonstans.

"Vilka bra beslut du tar idag", ler han.
"Vadå?"
"Först vill du bli min flickvän och sedan vill du åka iväg och skolka. Det kanske inte är lika bra men det är kul!"
"Ja!" skrattar jag.

Vi hoppar på den första bussen som kommer och bestämmer oss för att hoppa av på någon plats vi aldrig har varit på vilket är typ överallt eftersom ingen av oss har bott här speciellt länge.

"Här kan vi gå av eller?" frågar jag när vi är mitt ute i skogen någonstans.
"Öh, okej..." flinar han.

Vi trycker på knappen och kliver av.

"Här är en stig", säger jag och går rakt in i skogen med Gabbe tätt bakom mig.
"Jag kommer absolut inte hitta tillbaka senare."
"Nej men jag har bra lokalsinne!"
"Jag litar på dig!"

Vi kommer till en jätteliten sjö. Där finns det en liten grillplats och några små stugor också som verkar tomma. Säkert sommarstugor.

"Kolla!" säger han och pekar på en roddbåt som ligger fastbunden i ett träd.

Vi går dit och ser att ett par åror ligger i.

"Ska vi?" frågar han.
"Tänk om någon kommer..?"
"Den ser inte ut att ha varit ute på ett tag. Vi ligger ändå risigt till så vi kan lika väl passa på att göra ännu mer saker."
"Det har du rätt i..."

Jag knyter upp repet och hämtar våra saker. Sedan sätter jag mig i båten. Gabbe sparkar iväg så vi får lite fart sedan börjar han ro.

När vi är mitt ute på sjöng stannar han och ror i cirklar.

"Det är ganska fint här faktiskt..." säger jag.

Solen lyser och det är rätt varmt trots att det är slutet av oktober.

"Ja."

Efter en stund ror han tillbaka och vi knyter fast båten igen.

Vi sätter oss vid grillplatsen och pratar i några timmar om allt möjligt sedan blir jag hungrig.

"Jag har faktiskt alltid mackor med mig till skolan." säger han stolt och tar upp två från sin väska. "Här!"
"Tack!"

Miss PerfectWhere stories live. Discover now