På måndagsmorgonen när jag reser mig upp ur sängen suckar jag åt min fot. Den är fortfarande inte bättre, jag som hade hoppats på att slippa kryckorna i skolan...
Farmor och farfar skjutsar mig till skolan för att de ändå ska iväg och handla och då tycker de att det är onödigt om jag går.
"Ses i eftermiddag!" säger dem innan jag stänger bildörren och hoppar iväg mot ingången.
Som vanligt är jag tidig till skolan men det är faktiskt ganska skönt, då behöver man inte stressa eller trängas med massa andra.
Jag öppnar mitt skåp och hänger in jackan. Sedan går jag och sätter mig vid ett bord lite längre bort.
Dörren öppnas och mina ögon flyttar sig automatiskt dit för att se Isa och Sarah komma gåendes.
"Melissa!"säger Sarah och kommer fram för att krama mig. "Vad har hänt?"
"Jag ramlade och stukade foten", säger jag och besvarar hennes kram.
"Vad hände i fredags? Du bara försvann?" frågar Isa och ger mig en kram hon med.
"Jag var tvungen att gå och reda ut en sak."Som tur är kommer Jacob och Ryan gåendes mot oss.
"Hej", ler Jacob och kramar mig.
"Hej."Ryan ger Isa och Sarah varsin kram och jag blir förvånad att de känner varandra.
"Just det! Här är dina örhängen, du glömde dem hos mig", säger Jacob och tar upp dem ur jackfickan.
"Oj, tack! Det hade jag inte ens tänkt på", skrattar jag.Isa viskar något till Sarah och de fnissar sedan kollar de på mig och flinar.
"Ska vi?" frågar Ryan Jacob och nickar bort mot deras skåp.
Han nickar till svars.
"Vi ses sen eller?" frågar han mig.
"Jadå!"När de har gått stirrar tjejerna på mig som om jag ska säga något.
"Vad?" frågar jag.
"Så det var dit du gick i fredags?" frågar Isa.
"Ehm... Ja", säger jag och rodnar.
"Ni är så gulliga tillsammans!" utbrister Sarah.
"Men vänta, hade inte du en pojkvän?" frågar Isa.
"Jo, men kom vi går till era skåp så berättar jag på vägen", säger jag eftersom Jacob står bara några meter bort och jag vill inte riskera att han hör."Oj..." säger dem samtidigt när jag har berättat klart om Luke, Jacob och mannen som jagade mig i fredags.
"Okej så nu vet ni allting!" skrattar jag. "Vad gör ni imorgon efter skolan förresten?"
"Ingenting tror jag", svarar Isa.
"Inte jag heller", säger Sarah.
"För Jacob, Ryan och dem har ju ett band och de skulle spela någonstans på stan och jag lovade att komma och lyssna. Vill ni följa med?"
"Ja!" svarar dem glatt.
"Okej vad bra! Jag ska fråga Jacob vilken tid och så."
"Men vi kanske kan gå lite på stan först? Jag måste verkligen köpa kläder till hösten nu för jag har ingenting", suckar Sarah.
"Då gör vi det!""Isa! Sarah!" hör jag en höll röst ropa.
Vi vänder oss om samtidigt och där står Maya och vinkar. Hon börjar gå mot oss och ger Isa och Sarah varsin kram sedan ger hon mig en blick men besvarar inte leendet jag ger henne.
Helt plötsligt får jag en annan bild av henne, inte den roliga som jag fick på festen.
"Vet ni vad vi ska göra imorgon?" frågar hon dem.
"Nej?"
"Vi ska höstshoppa tillsammans!" säger hon glatt.Isa och Sarah kollar på mig.
"Vi har precis bestämt att vi ska göra det en stund imorgon men du kan vara med om du vill?" frågar Sarah.
"Okej, vi ses!" säger hon mindre glatt och går iväg.
YOU ARE READING
Miss Perfect
Teen FictionMelissa har alltid bott i USA med hennes föräldrar. Hennes mamma är en känd programledare där och hennes pappa, som är svensk, driver ett eget företag. De lever lyxliv och Melissa, eller Mel som hon kallas, har alltid haft de senaste väskorna, smink...