25

206 16 2
                                    

p.o.v. Sky

Het is half 6 en papa heeft pizza besteld. Vanavond zou ik met de jongens de stad in gaan om het zogenaamde straatjagen uit te proberen. Toen ik vanmorgen wakker werd liep het storm in de nieuwe WhatsApp groep. Ik, papa en Damen hebben gisteren tot half 2 's nachts call of duty gespeeld. Ik werd dus vanochtend om half 12 wakker met 528 berichten in de WhatsApp groep met de jongens.

"Ik ga wel!" Roept Damen vanuit de gang. Ik hoor de deur open gaan en haal meteen de pizzasnijder uit de keuken, zodat ik als eerst mijn pizza in stukken kan snijden. Als Damen met 3 pizza's de kamer in komt deelt hij ze meteen uit. "Ik eet snel, ik weet het maar om 7 uur staan alle jongens hier voor de deur en ik weet dat papa het niet op drukte heeft dus ik wil het liefst zo snel mogelijk weg, de jongens kennende zijn ze een kwartier eerder en ik wil me ook nog omkleden." Grinnik ik als ik pap en Damen zie kijken naar mijn pizza die al half op is na 10 minuten. Zij hebben net 2 stukken op en beginnen te lachen. "Dat is waar ook, wat gaan jullie doen?" "De stad in even lekker gek doen en bijpraten." "hm, klinkt gezellig." "Word het ook." Zeg ik vol overtuiging. Ik prop weer een hap in mijn mond en pak mijn telefoon. Een aantal berichten. 

J: We komen er zo aan x

B: Yo ey niet vergeten mij op te halen hé? :')

J: Nee nee, omw

S: GUYS!!! rustig ik zit nog te eten!!

J: Owkee dan hangen we eerst nog even bij Tris. Moet hem toch nog oppikken dus doe maar rustig aan x

Ik zucht en als mijn telefoon aan de kant om mijn laatste punt snel naar binnen te werken. Als ik die ook op heb sta ik op. "Ik ga me even omkleden want James is nu al onderweg iedereen op te halen." Lach ik. "Is goed schat, tot zo." Antwoord papa. Ik pak mijn telefoon en loop naar boven. Ik pak een grijs high waisted skinny ripped jeans en een Nirvana  shirtje. Ik loop naar de badkamer en borstel mijn haar. Ik haal mijn hand er een paar keer door en hang het dan over mijn schouders. Ik app James dat hij wel alvast mag komen, ik ben bijna klaar en hij is hier binnen 5 minuten. 

S: Yo, ben bijna klaar, kom deze kant zo maar op x

J: Allright, snellerd, ben onderweg.

Ik werk mijn laagje make-up bij en in de kast pak ik mijn Chuck Taylor All-Stars en trek deze aan. Ik kijk in de spiegel en knik tevreden. Dan ruim ik mijn kamer nog een beetje netjes aan kant en neem dan weer een kijkje in de woonkamer. "Wauw, netjes hoor."Lacht Damen oprecht. "Thanks." Ik ruim de tafel af en hoor de deurbel gaan. Ik geef Damen en Papa een kus op de wang. "Tot vanavond laat!!" Roep ik. Ik pak mijn leren jasje van de kapstok en trek deze aan. Ik open de deur en zucht tevreden. "Klaar?" Lacht Tristan. "Klaar." Grinnik ik. "Wel goed op dr passen hé?" Roept Damen. "YOO!!" Roept Brad. Ik zucht en gooi de deur achter me dicht. 

*Alle gesprekken in de stad van Londen zijn natuurlijk Engels, maar ik schrijf ze in het Nederlands zodat ik niet de hele tijd in de war raak :)* 

"Dus, we gaan gewoon dom de slappe lach hebben en mensen irriteren?" Lach ik. "Jup." Lacht James. "Zeg... Connor, gaat het wel? Ik heb je al een tijdje niks horen zeggen..." Vraag ik dan voorzichtig. "Ja hoor, ja echt gaat prima." "Ja nee oké dan is het goed." Glimlach ik. Zie je wel? Hij heeft een hekel aan me gekregen afgelopen weken. Geen wonder ook, ik heb hem genegeerd, wanhopig laten zijn al die weken. Ik vind het ook achteraf best lullig... Helaas bestaat er niet zoiets als de tijd terugdraaien en zorgen dat dit alles niet gebeurd... 

Het begint al donker te worden en langzaam verdwijnen de meeste mensen de woonwijken weer in. Ik en de jongens lopen over straat en zien hier en daar een stel asociale jongens staan. Allemaal een pot bier in de hand. Ik kijk naar ze. Ze kijken me arrogant aan en ik ga stilstaan. De jongens komen naast me staan. "Volgens mij moeten ze poepen ofzo. Moet je die gezichten kijken." Lach ik zachtjes. Ik lach en zwaai als we weer weglopen. De jongens houden het ook niet meer en barsten in lachen uit. "Nou, zullen we eerst wat te drinken gaan halen? Ik betaal." Lach ik. Ik ga voor ze staan en zie hoe ze allemaal niet weten hoe ze het lachen moeten stoppen. "Is goed." Lacht Tristan, de enige die het lachen nog redelijk onder controle heeft. "Nou, kom op zeg. Zo grappig was dat nou ook weer niet." Zucht ik. We lopen naar een café en eenmaal daar aangekomen lijken ze allemaal weer redelijk bijgekomen. We lopen naar de bar en meteen staat er een medewerkster voor ons klaar. "waar kan ik u mee helpen?" "Nou, ik wil wel graag een Fanta. Jongens?" "Cola." Zegt James. "Hetzelfde." Zegt Tristan. "Ook maar een cola." Zucht Connor. Ik kijk om, puur om te kijken wat er aan de hand is. Als ik hem aankijk glimlacht hij. Maar ik betwijfel of die wel oprecht is.

Ik reken af als iedereen heeft besteld en zijn drinken heeft gekregen en dan gaan we even kort aan een tafeltje zitten. Ik drink mijn glas in 1 keer leeg. "Had je dorst?" Grinnikt Tristan. "Beetje." Lach ik. 

Na een kwartiertje staan we op en lopen we weer naar buiten. Meteen klinkt er geschreeuw van een stel dronken jongeren. Jezus, is tegenwoordig iedereen in het centrum van Londen 's avonds dronken ofzo? Ik zucht en samen lopen we een behoorlijk stuk verder. Maar het geschreeuw lijkt niet te verdwijnen. "Jongens... Draai je om, alsjeblieft?" De jongens doen wat ik zeg als ik het ook doe. En ja hoor. De bende dronken lui loopt een heel stuk achter ons. Maar toch zijn ze daar. Al de hele tijd... "Volgen ze ons?" "Ik heb geen idee, maar het zit me niet lekker..." Ik draai me opnieuw om en loop verder. Gelukkig zijn de jongens hier ook en ben ik dus niet alleen...

Als we op een plein aankomen, een soort open plaats, plof ik neer op een muurtje, waarna de rest volgt. Ik zucht, wetende dat de groep jongeren ook elk moment die hoek om kunnen komen. Het geschreeuw kondigt ze al aan. "Ze moeten het niet wagen je ook maar met 1 vinger aan te raken, want ze zijn er geweest." Mompelt Brad. Connor knikt instemmend. Ook James en Tristan lijken het ermee eens te zijn. "Jongens, ik kan mezelf heus wel beschermen hoor." Lach ik. Toch lijkt mijn opmerking er niet voor te zorgen dat de sfeer minder ongemakkelijk word. Ik zucht en pak mijn telefoon. Ik druk een nummer van you me at six aan en denk meteen terug aan het moment dat ik de tickets naast Connor's tas heb gelegd. Zou hij zijn gegaan? Ik zing mee met de tekst en al snel de rest ook. Soms, is het fijn dat je vrienden kunnen zingen. De bende jongeren komt de hoek om en gaat midden op het plein staan. Hard lachend en schreeuwend. Allemaal een fles bier of een shotje aan het drinken. Ik schud mijn hoofd en rol mijn ogen. "James, doe even rustig." Zucht ik als ik zie hoe hij zijn ogen half dicht knijpt, kijkend naar de groep. Ik sta op en ga naast hem zitten. Hij kijkt me aan en zijn blik straalt bezorgdheid uit. "Beloof alsjeblieft dat je bij me blijft?" Vraagt hij zachtjes. "Tuurlijk, ik zal niet van je zijde wijken. Beloofd." Glimlach ik. Ik pak zijn hand en vouw mijn armen er omheen. Ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder en kijk nog eens goed naar de groep op het midden van het plein. "James... Waar herken ik deze jongens van?" "Geen idee. Hoezo?" "Ze komen me ergens bekend voor. Ik heb alleen geen idee waar ik ze van moet kennen..." "Van het nieuws..." Zucht Tristan. "Hoezo van het nieuws?" "Ze worden gezocht wegens mishandeling. Vanmorgen zijn er beelden van ze verschenen op het nieuws en die worden regelmatig in een waarschuwing gemeld." "Mishandeling?" Vraagt Connor. "Ja, ze hebben een jongen van rond de 16 in elkaar geslagen en een meisje van 17 misbruikt en mishandelt." "Ohw..." Antwoord Connor. Ja... Dat is el even slikken ja. "Laten we maar gaan dan..." Zegt James argwanend kijkend naar de groep. "Ze blijven ons toch wel volgen. Als we hier gewoon zo blijven zien ze vanzelf dat we lang zo interessant niet zijn en gaan ze vanzelf weg. Toch?" "Sky, zulke types zijn niet zo makkelijk weg te krijgen. Geloof me, we moeten hier nu vandaan. Zo snel mogelijk. Het liefst door de drukste straten." Zegt James, zijn kaaklijn strak gespannen.


Heart of glass - Connor ball Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu