Lui lag ik de volgende dag in bed. Vandaag had ik nog minder zin om naar school te gaan dus dat deed ik dan ook lekker niet. In alleen een shirt stond ik op en liep naar het keukenblok om iets eetbaars te vinden. Ik trok de koelkast open waar niet veel inzat. Twee beschimmelde tomaten, een pak melk, een komkommer en lippenstift. Ik pakte de komkommer eruit en sneed hem in schijfjes. Daarna vond ik in het keukenkastje een pot met pindakaas. ik pakte wat oude crackers die in een kerstpakket hadden gezeten en maakte daar een sandwich mee. Nou het smaakte niet geweldig maar het was iets.
Wat zou ik vandaag eens gaan doen dacht ik bij mezelf. Ik had geen zin om naar de skatebaan te gaan of om oude vrienden te bezoeken. Toen ik langs de spiegel liep zag ik een gaatje in mijn broek en dat was ook meteen het moment dat ik een vond dat ik een nieuwe broek nodig had. Als ik er zo overna dacht, kon ik sowieso wel wat nieuwe kleren gebruiken. Dus ik pakte mijn tas, kleedde me netjes aan en haalde mijn zwarte oogpotlood eraf. Daardoor zag ik er gelijk een stuk liever uit. Maar ja ik zou het misschien ook nog wel nodig hebben.
Ik liep naar de gang en gleed via de trapleuning naar de begane grond. Zwaaide naar het oude Chinese vrouwtje wat altijd op de hoek stond en me soms eten gaf en liep met grote passen naar de metro. Met een zwaaitje sprong ik over het hekje dat toegang gaf tot de tunnels. Snel keek ik om me heen of iemand me gezien had. Dat was niet het geval dus ik liep relaxed door de tunnels naar de goede metro. Ik stapte in de bomvolle metro en wurmde me tussen een man en een vrouw.
Bij het centrum aangekomen sprong ik weer over het hekje. En keek weer of iemand het had gezien. Het moment dat ik mijn hoofd naar links draaide, maakte ik oogcontact met twee controleurs. Shit. behoorlijk shit. Meteen begon ik te sprinten maar ook zij startte de achtervolging. De mannen kwamen al snel dichterbij. Snel rende ik de trap op naar boven met de twee controleurs in mijn kielzog. Ik schoot razendsnel een drukke zijstraat in, zette mijn caposhon op en liep rustig verder. Een paar seconde daarna kwamen de controleurs naar boven en keken zoekend om zich heen. De sukkels waren me kwijt.
Ik ging even zitten om op adem te komen en liep daarna door naar de Slash. Daar hadden ze opzich wel kleren naar mijn smaak. Helemaal achterin vond ik kleren die ik wel leuk vond. Een zwarte gatenbroek en een legergroene jas. Die groene jas zou wel moeilijk worden. Ik liep naar de pashokjes en paste nog even snel de broek die me geweldig stond. Ik wipte de beveiliging uit de jas en deed hem maar gewoon aan. Niemand verwachtte dat een dief (al zou ik mezelf nooit zo noemen) zo met een jas naar buiten zou lopen. De broek propte ik in mijn tas. Ik liep tegelijkertijd met een meisje naar buiten voor het geval het alarm zou afgaan, wat niet gebeurde gelukkig.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heel saai stukje i know volgende stukje wordt hopelijk beter. Meningen over dit boek?
stay awesome xxx
JE LEEST
Badass rules
Randomstoud, gemeen, dat is voor pussies. Voor mij geld dit niet. Ik ben alround badass Chick. Ik maak mijn eigen regels en breek ze ook weer. (mijn allereerste boek, verre van perfect, vol met typfouten! :') maarja hee uitproberen totdat het goed is) er...