De volgende ochtend besloot ik dat ik weer geen zin had in school. Ze konden me toch niet dwingen. Dus ik bakte een eitje terwijl ik bedacht wat ik die middag ging doen. Nadat het eitje op was bedacht ik me dat ik Ginny en Jazz lang niet had gezien. Dus ik vond het een goed plan om naar De Loft te gaan. Daar zouden we ze wel rondhangen.
De Loft was een soort van ontmoetingsplek voor alle weglopers, drugs mensjes en andere rebellen. Je kwam alleen binnen als je ooit was meegekomen met iemand anders en toen ik veertien was had Ginny me meegenomen. Ik voelde me daar gelijk thuis en geaccepteerd. Iedereen respecteerde elkaar daar volledig.
Toen ik binnenkwam zag ik Ginny meteen. Haar felrode geverfde haar stak af bij haar bleke huid. ''Hey girl, lang niet gezien'' ze greep mijn hand en trok me in een jongensachtige knuffel. ''Hey Ginny, how's life, ben je nog steeds met Ricardo?'' Ze haalde een gepiercette wenkbrauw naar me op '' Geen idee, wie was die loser ook alweer?'' Ze rolde met haar ogen en ik lachte met haar mee. Ginny had altijd wel een nieuw vriendje. ''Waar is Jazz?'' vroeg ik haar. '' geen idee ik heb haar nu al een paar dagen niet gezien.'' ''Vreemd normaal laat ze wel altijd iets van zich horen.'' Ginny keek me aan, ''Soft aan het worden Jones?'' ik wierp haar een sarcastische blik toe.
''Voor ik het vergeet, je moet even kennis maken met twee mensen''. ''Avan! Wobbler! kom eens.'' schreeuwde Ginny richting de keuken. Daar kwamen twee jongens uitgelopen. De ene zag er nogal suf uit en was aan de skeletachtige kant en de ander was eigenlijk best wel knap (als hij zijn haar zou knippen). Het Skelet schudde mijn hand '' Wobbler'' melde hij kort. '' Avril'' zei ik terug. De andere jongen keek me aan en pakte mijn hand. ''Avan'' zei hij. Hij bracht tegelijkertijd mijn hand naar zijn lippen en drukte er snel een kusje op. '' Leuk je te ontmoeten Avril'' Ik trok mijn wenkbrauw naar hem op en lachte goedkeurend met lichtte spot naar hem '' smooth'' bracht ik uit. Hij grijnsde licht arrogant naar me.
We gingen met zijn vieren zitten op twee versleten leren banken. Het was niet gewoonlijk om je neus in andermans zaken te steken maar ik was redelijk nieuwsgierig naar dit vreemde duo. ''Dus wat is jullie business?'' vroeg ik het duo terwijl ik ze aankeek. Wobbler bekeek me helemaal van top tot teen en leek me te keuren. Goh, hij vertrouwde me niet. Verstandige beslissing. Hij keek kort naar Avan en zei daarna snel ''Bezorgen''. Ik knikte, meer hoefde ik ook niet te weten. Aan de kleren die ze droegen zag ik dat wat ze ook bezorgde ze daar rijk van werden.
Ginny schonk een lichtblauwe troebele vloeistof in langwerpige glazen voor ons. '' Gin, wat is dit?'' vroeg ik haar. ''een van mijn nieuwe probeersels, leuk he''. Wantrouwend keek ik naar de vloeistof. Ik legde mijn mobiel neer op de bank zodat ik het spul beter kon bekijken waarna ik er van proefde. Ik voelde het door mijn keel heen glijden en tot mijn verbazing smaakte het niet zo erg als ik had verwacht. "En?'' wachtte ze mijn antwoord af. ''Best te doen'' zei ik. Avan keek weer zo duivels naar me. ''Zeg, Avan, bevalt het uitzicht je?'' Hij moest lachen en antwoordde droogjes ''Vlij jezelf maar niet ik keek naar het raam.'' ''Oeh them flirt moves!'' Riep Ginny er tussendoor. Daardoor moest iedereen lachen en werd de sfeer minder dreigend.
Na een halfuurtje gepraat te hebben, hoorden we gebons op de deur. Ginny keek naar een monitor en zag Geebo staan en zoemde hem naar binnen. Maar toen Geebo boven was bleek het dat hij werd vastgehouden door twee jongens. Ze duwden hem aan de kant en liepen door naar ons. Ik zag dat Wobbler en Avan beide bleek waren geworden en ze waren opgestaan. De twee onbekende jongens hadden beide het embleem van GrowNext aan een ketting hangen. Shit, dit zou nog wel eens gevaarlijk kunnen worden. GrowNext was nogal berucht door hun handel en de manier waarop ze soms handelde.
De twee jongens waren allebei groot en gespierd. De ene was blond en had een tatoeage in de lengte van zijn arm en de andere jongen had bruin haar en keek donker uit zijn ogen. Binnen twee stappen stond hij voor Wobbler en sloeg hem neer. Het bloed gutste uit zijn neus. ''Wegwezen'' gromde de blonde naar mij en Ginny. Snel liepen we naar de hal. Net toen ik naar buiten wilde stappen besefte ik dat ik mijn telefoon had laten liggen en ik hem nodig had. ''Fuck, Gin, ik heb mijn mobiel laten liggen''. Voor ze kon tegensputteren was ik alweer terug naar binnen gelopen maar net inde deuropening bleef ik staan.
ze hadden Wobbler op een stoel neergezet en Avan vastgebonden aan de stoelpoot. ''Waar is het geld!'' schreeuwde de blonde tegen Avan. Hij kromp ineen ''Weet ik niet man.'' dat leverde hem een klap in zijn gezicht op van de donkerharige. ''Ik heb geen tijd voor je gezeik! Waar is het geld verdomme''schreeuwde de blonde weer. Toen hij geen reactie kreeg, trok hij een mes uit zijn schoen en zette dat tegen Wobbler's nek aan. ''We krijgen nog ruim drieduizend euro van jullie, waar is het geld gebleven'' zei de blonde ineens ernstig kalm. Ik stond helemaal verstijfd te luisteren.
Wobbler trilde. Het mes drukt nu tegen zijn slagader aan waar al een klein straaltje bloed uit kwam. ''Laatste kans mooiboy waar de fuck is het geld''. ''Ik weet het niet man, echt niet. Ik heb je verdomde geld niet. Ik zweer het je.'' ratelde Avan aan een stuk. Het mes sneed in een vloeiende beweging in Wobbler's slagader. Ik zag dat hij nog leefde maar dat het niet lang meer zou duren. Ik raakte uit mijn shock. Dit had ik niet moeten zie en dit waren mijn zaken niet maar zonder mobiel was ik nergens. Ik bukte en kroop naar de bank. Beide jongens stonden met de rug naar me toe. Ik loerde over de bankleuning en griste mijn telefoon mee. Nu moest ik maken dat ik ongezien wegkwam.
ik bukte weer en kroop weer door de deur. Thank god, ze hadden me niet gezien. En toen ineens ging mijn telefoon loeihard af. ''Shit'' bracht ik zacht maar boos uit. Ik rende zo snel ik kon naar de voordeur maar daar zat vertraging op. Voor ik het wist werd ik bij mijn shirt gegrepen en de kamer weer in gesleurd. Oké nu was ik wel redelijk bang. De blonde jongen keek me boos aan. ''Ze moet dood'' zei hij kort tegen de donkerharige jongen. ''dude, dat kan nu niet, geen tijd voor waarschijnlijk heeft die rooie de politie al gebeld'' zei hij haastig terug. Net toen hij dat zei hoorde we inderdaad sirenes in de verte. ''Meekomen!'' schreeuwde hij tegen me. Ik bleef zitten en keek hem boos aan. hij liep naar me toe en trok ruw aan mijn arm. Ik begon te spartelen om los te komen. ''Sta stil!'' schreeuwde iemand. Ik hoorde allemaal geschreeuw voelde een pijnlijke klap tegen mijn slaap en het laatste wat ik zag was dat Avan in paniek naar me keek. Daarna werd alles zwart.
JE LEEST
Badass rules
Randomstoud, gemeen, dat is voor pussies. Voor mij geld dit niet. Ik ben alround badass Chick. Ik maak mijn eigen regels en breek ze ook weer. (mijn allereerste boek, verre van perfect, vol met typfouten! :') maarja hee uitproberen totdat het goed is) er...