Ik liep Ashtons appartement in. De douche stond aan en de moed zakte in mijn schoenen. Ik keek hier al tegenop en nu moest ik nog langer wachten. Nerveus keek ik om me heen. Mijn blik bleef hangen bij de bar die in de keuken was ingebouwd. Gehaast liep ik er naartoe en liet mijn vingers over de etiketten glijden. Wodka, Gin en Rum volgde elkaar op. Iets daar beneden zag ik een wit etiket achter een fles uitpiepen. Malibu. Precies wat ik zocht. Ik wilde nog helder genoeg zijn om straks met Ashton te praten maar ik wilde wel iets om mijn zenuwen te kalmeren. Snel schonk ik in en met een paar slokken was de vloeistof verdwenen. De warmte verspreidde zich door mijn lichaam en ik voelde de spanning in mijn schouders afnemen.
Het water stopte en ik hoorde Ashton uit de badkamer komen. Het was nu of nooit en hoe nerveus hij me op dit moment maakte, ik was klaar met me te verstoppen. Ik schonk nog een glas in en liep naar zijn slaapkamer. De deur stond open dus ik duwde deze verder open. Ashton stond in de deuropening van de badkamer met een handdoek om zijn middel. ''Hé '' zei ik zacht. Hij draaide zich langzaam om. Hij beende met snelle stappen naar me toe en drukte me tegen de muur aan. ''Wat doe je hier?'' vroeg hij boos. Ik ademde uit om mezelf te kalmeren. ''Ik woon hier'' zei ik met klem. ''Ik dacht dat Don ervoor zou zorgen dat je geen problemen meer zou geven'' brieste hij. Zijn natte haar drupte irritant op mijn shirt. Ik legde mijn handen op zijn schouders om afstand tussen ons te creëren. ''Luister eens mooiboy, ik ben niet alleen terug maar ook nog eens gepromoveerd.'' Hij keek me ongelovig aan. ''Gepromoveerd?'' riep Ashton hard. Ik rolde met mijn ogen. ''Je vangt vliegen'' deelde ik hem sarcastisch mee. Ineens veerschoof mijn aandacht naar zijn ogen. Ze waren een beetje rood en hij had een blauwe plek in zijn nek. ''Je ziet er trouwens echt niet uit, waarom zijn je ogen zo rood?'' vroeg ik. Hij keek me met toegeknepen ogen aan. ''Ik heb wiet gerookt, hoezo?'' zei hij twijfelachtig. ''Natuurlijk zit je aan de wiet'' zei ik zuchtend. ''Je ruikt niet naar wiet.'' Ik ging dichterbij staan en rook om het zeker te weten. ''Geen wiet'' stelde ik vast. Mijn gezicht klaarde ineens op. Nu was ik diegene die hem tegen de muur duwde. Zijn handdoek wiebelde gevaarlijk maar hield het. Ik plaatste mijn hand op zijn borstkast. ''Zeg Ash, heb je soms zitten huilen?'' vroeg ik met mijn liefste stem. Ongelovig keek hij me aan. ''Waarom zou ik huilen?'' plagerig gleed ik met mijn hand naar zijn navel. ''Omdat jij je vriendin nu kwijt bent.'' Hij sloeg geïrriteerd mijn hand weg en liep naar de kast. Lui ging ik op bed liggen. Ik wist dat ik gelijk had en ik wist ook dat hij dat niet zou toegeven.
''Nog zo'n probleem waar jij voor hebt gezorgd'' zei Ashton terwijl hij een kussen naar mijn hoofd gooide. ''Je kunt mijn vriendin inderdaad niet meer zijn, maar we moeten op zo'n manier uit elkaar zodat we nog wel met elkaar kunnen omgaan.'' Ik haalde mijn schouders nonchalant op. Met een voetbalbroekje aan kwam hij naar me toe gebeend en duwde me zijn bed uit. ''Wat is jou probleem zeg? Zei ik boos. ''Luister even naar me Avril, ik ben afgeranseld omdat jij je niet gedroeg dus ik ben van plan deze operatie met jou zo snel mogelijk af te handelen. Dan kun je niet voor problemen zorgen en heb ik nergens last van.'' Ik klom zijn bed weer in en duwde hem achterover. Ik leunde op een arm. ''Heb je last van me ja?'' ''Je bent een pain in the ass.'' ''Dat zal ik als een compliment opvatten lelijkerd.''
De lucht tussen ons voelde niet zo zwaar meer. Het was tijd om een plan van aanpak te maken. ''Dus hoe wil je het uitmaken?'' vroeg ik. ''Normaal sms ik gewoon dat ze niet meer hoeft te komen.'' Ongelovig keek ik hem aan. ''Goed, dramatisch pas wel bij deze situatie'' zei ik beslist. ''wat dacht je van de aula, waar alles begon?'' Ashton knikte goedkeurend. ''Maar we kunnen niet met ruzie uit elkaar. Het laatste wat iedereen heeft gezien is dat ik met Luke vocht en jij met Megan'' zei Ashton. ''Volgens GrowNext zal ik nu dichter staan bij Luke wat precies de bedoeling is, dus als we het nou uitmaken waar hij bij is dan kan ik in zijn armen uithuilen.'' ''Echt waar Eef? Je gaat bij dat egocentrische lulletje uithuilen?'' Verbaasd keek ik hem aan. ''Dat is de bedoeling sukkel, infiltreren in zijn kamer, blauwdrukken stelen en dan heb ik mijn leven terug.'' Hij zuchtte diep. ''Jezus ben je jaloers ofzo'' lachte ik. ''Vergeet het maar gewoon.'' Ik kleedde me om zodat ik kon gaan slapen. We bespraken in bed de detailles van onze grote uitmaakscene door, waarna ik in slaap viel.
JE LEEST
Badass rules
Casualestoud, gemeen, dat is voor pussies. Voor mij geld dit niet. Ik ben alround badass Chick. Ik maak mijn eigen regels en breek ze ook weer. (mijn allereerste boek, verre van perfect, vol met typfouten! :') maarja hee uitproberen totdat het goed is) er...