Hoofdstuk 10

196 9 2
                                    

We stapten beide achterin de auto want blijkbaar had Ashton een chauffeur. Een donkere man met zonnenbril en zwarte pet. Hij paste bij de chiqueheid van de auto. Na een rit van ongeveer twintig minuten waarin ik zoveel mogelijk van de omgeving in me op probeerde op te nemen kwamen we aan bij een school. De school heette Olympus en zag er groot, saai en vervallen uit. De chauffeur parkeerde en Ashton keek me aan. 

''Ik heb je opgegeven als uitwisselstudent. Dat verklaart meteen waarom je zo kort blijft. Je hebt de meeste lessen met mij alleen geschiedenis niet. Ik ben je buddy op deze school en moet je rondleiden en zo. Zorg dat je niet opvalt en geen herrie schopt.'' ''En anders?'' vroeg ik bijdehand. Hij keek me met een berekende blik aan. ''Dat wil je niet weten'' zei hij kort. ''Oké wat jij wil, prettyboy'' zei ik sarcastisch.

We liepen samen naar de eerste les. We hadden blijkbaar bio want Ashton trok me mee naar een lokaal met lab tafels en potjes met dieren erin. Hij ging naast me zitten ''heb je eerder bio gehad?'' vroeg hij. ''Ja, ben er wel goed in. Vooral het menselijk lichaam is érg interessant'' antwoordde ik. Net toen hij daarop wilde reageren ging de bel en stroomde de klas vol. ''Hee! Ashton!''. Een lange jongen met blond haar liep naar ons toe. ''Hee ouwe!'' reageerde Ashton even enthousiast terug. ''Zo, jij verdwijnt voor drie dagen en kom je ook nog eens terug met een leuke chick'' zei hij terwijl hij verlekkerd naar me keek. Gadver. Ik wilde een gevatte opvatting maken maar Ashton was me voor, ''Uitwisselstudente uit Slovenië'' zei hij met een grijns. ''Nice'' zei de blonde jongen weer. Nu keek hij naar mij en stak zijn hand uit. ''Max'' deelde hij mee. ''Avril'' zei ik met tegenzin. Toen kwam de leraar binnen en liep Max weg.

In de pauze nam Ashton me mee naar de aula en we gingen zitten aan een tafeltje aan de zijkant. Max kwam ook bij ons zitten nadat hij een blikje cola had gescoord. Er kwam een nog een meisje met blauw haar naar ons toegelopen en plofte neer. Ze keek me aan. ''Wie ben je?'' commandeerde ze. ''Aan die blik in je ogen te zien ben ik niemand'' zei ik terug. Ze haalde haar wenkbrauwen op en lachte naar me. ''Ik mag je wel'' zei ze daarna. ''Taylor'' zei het meisje met het blauwe haar. ''Avril'' lachte ik terug naar haar. Ze leek wel een beetje op mij in haar manier van doen maar ik moest me gedeisd houden van Ashton. ''Nieuw hier?'' vroeg ze. ''Jup'' antwoordde ik. ''Uitwisselingsstudent'' mengde Ashton zich in het gesprek. ''Aha en deze sukkel hier moet op je passen?'' zei ze terwijl ze naar Ashton wees. Ik grijnsde duivels naar haar. ''Ja! enorm vermoeiend''. Daarna at ik mijn energiereep op en keek om me heen.

uit het niets verscheen er een meisje naast Ashton. ''Hee, Ashton'' zei ze terwijl ze heftig met haar ogen knipperde.''Oh hoi Megan'' zei hij. Hij draaide zich naar haar om. ''Ik vroeg me af of je me misschien kunt helpen?'' zei ze terwijl ze een bruine lok met haar om haar vinger draaide. ''Met wat kan ik je helpen?'' vroeg Ashton. Megan lachte aanstellerig en boog zich toen naar hem toe en fluisterde wat in zijn oor. Hij werd lichtelijk rood en keek haar aan. ''Ik heb eigenlijk Avril al beloofd haar de stad te laten zien'' zei hij verontschuldigend. Megans blik verplaatste zich naar mij en keek me dreigend aan. Ik zuchtte verveeld naar haar en at verder. ''Oh. Is ze nieuw hier? Mag ik haar dan even lenen voor je weet wel meidenpraat'' zei ze ineens lief tegen Ashton. ''Oké'' zei hij terwijl hij me een waarschuwende blik toewierp.

Megan pakte mijn hand en keek me vrolijk aan. ''Kom op lieverd! We hebben nog zoveel te bespreken.'' Ze sleurde me de aula uit. Het moment dat Ashton ons niet meer kon zien verstevigde ze haar grip om mijn pols. ''Mijn pols hoeft niet doodgeknepen te worden hoor!'' bracht ik verontwaardigd uit. ''Zwijg'' gilde ze. Ze sleurde me mee de meisjes wc in. ''Hij is van mij!'' gilde ze boos. ''Hmmm o echt? Ik zag jouw naam nergens op dat heerlijke lichaam staan hoor'' zei ik terwijl ik haar nonchalant aankeek. Haar ogen verwijdde zich en ze begon te trillen op haar torenhoge hakken. ''NEE!'' schreeuwde ze boos. ''Blijf bij hem uit de buurt!'' er begonnen zich tranen te vormen in haar ogen. ''Tsja sorry schat maar blijkbaar blijft hij gewoon liever bij mij in de buurt.'' ''Jij bent hier toch maar voor een paar weken! Hij is en blijft van mij! dat weet iedereen!'' zei ze ineens ijzig kalm. ''We zullen zien Myra'' zei ik lachend. ''Ik heet Megan'' zei ze terwijl ze me aanstaarde. ''Wat jij wil Mirthe'' . Daarna liep ik vrolijk de wc's weer uit, waar Ashton me een eindje verderop opwachtte.





Badass rulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu