De volgende ochtend toen ik wakker werd lag Ashton niet meer naast mij. Ik trok de jeans van gisteren aan en pakte een andere trui van hem uit de kast en trok hem aan. De trui was een beetje te groot maar hij zat lekker. Ik liep de kamer uit en de geur van pannenkoeken dreef mijn neusgaten binnen. Meteen begon mijn maag te rommelen. ''Goedemorgen'' zei Ashton vrolijk, nadat hij de laatste pannenkoek op een bord had gelegd. Hij duwde een bord in mijn handen en ik liep ermee naar de tafel. ''Oh dus je kunt koken?'' zei ik grappend. ''Eet nou maar op we moeten zo naar school.'' '' Heb je haast keukenprinses'' zei ik met een ernstig gezicht terug. Hij lachte loom naar me en liep toen weg om een shirt aan te trekken.
De eerste les van die dag was scheikunde. Iets wat ik nog nooit gedaan had en we hadden gelijk een practicum. Ashton nam me mee naar een lab tafel achterin en gaf me een lab jas. Ik zette een bril op om mijn ogen te beschermen en ging zitten op een hoge kruk. ''Wat is het plan eigenlijk?'' vroeg ik. Ik keek ondertussen bewonderend naar de chemische tuinen die eerder waren gemaakt. ''We gaan een mengsel van suiker en kaliumchloraat maken en kijken hoe je dat moet scheiden'' zei hij. Ik keek hem verveeld aan. Hij haalde zijn schouders op en begon het te mengen. ''Kun je gedestilleerd water pakken en een pipet en er twee druppels bij doen?'' Ik liep naar de kast achteraan het lokaal en pakte een potje met deksel en water en een pipet.
Ashton stond bij Max dus ik deed het potje alvast open. et water rook raar en nogal pertinent. Ik wilde het net gaan vragen toen ik me bedacht dat het gedestilleerd was en er dus iets mee was. De geur zal vast daardoor komen. Ik deed de druppels erbij en vrijwel begon het mengsel te roken. Ik slaakte een gil en Ashton kwam terug gerend. ''Wat doe je'' riep hij gestrest. ''Het brand omg! Ik deed er water bij.'' het mengsel begon nu te branden en braakte een vlam uit. ''Sukkel dit is geen water! Dat is zwavelzuur idioot.'' De lerares was ook aangekomen en keek ons beide boos aan. ''Naar buiten'' schreeuwde ze kwaad naar ons. Lachend maakte ik me uit de voeten.
Buiten het lokaal keek Ashton me zogenaamd boos aan. ''Waar was je mee bezig! wil je dood of zo?'' Ik lachte naar hem en keek een beetje schuldig. ''Ik zweer dat ik dacht dat het water was'' zei ik. Ik beet op mijn lip en Ashton barstte in lachen uit. ''Zag je die blik van mevrouw Hertha! Om te gillen'' hij keek me vrolijk aan. ''Zullen we naar de kantine?'' Ik knikte naar hem en hij pakte mijn hand. De kantine was helemaal leeg. Gelijk kreeg ik zin om te zingen. ''Heyyy mister policeman, i don't want no troubleee i just wanna get my jiggalin dooooooown to the floor'' zong ik met een gek stemmetje terwijl ik een danspasje deed. Ashton keek me geamuseerd aan. ''Hey mister policeman why you wanna holla at me i just wanna drop my jiggalin downnnn to the floor'' zong hij het volgende zin terwijl hij me rond draaide. Daarna plofte we lachend neer op een van de stoelen.
''Je bent hardstikke gek weet je dat?'' zei hij lief. Ik stak mijn tong naar hem uit en zei dat hij muziek aan moest zetten. Hij zette de muziek wat zachter zodat we konden praten. ''Dit weekend is er een feestje bij Megan'' zei hij. ''Megan? Wat een ontzettend leuk kind is dat zeg'' zei ik met een scheut sarcasme in mijn stem. Hij hield zijn lach in '' Ik ga naar dat feest en jij gaat mee'' zei hij terwijl me uitdagend aankeek. ''Gezellig!'' zei ik dit keer zonder sarcasme. Hij keek me verbaasd aan. Net vond je haar nog irritant. ''Ja klopt. maar feestjes zijn niet slecht.'' ''We moeten voor die tijd wel even kleren voor je regelen.'' ''Oh dus je gaat mee shoppen?'' Hij keek me gepijnigd aan. ''Het moet wel.'' grijnzend keek ik hem aan.
De bel ging en de kantine stroomde vol met mensen. Taylor en Max kwamen weer bij ons zitten en Megan ging ook weer aan haar vaste tafeltje met haar squad aan losers. Ze keek mij ontzettend kwaad aan. Ik had nog niet eens wat gedaan. Raar kind was dat. ze stond op en liep naar ons toe en legde een hand op Ashtons schouder. Ze knipperde overdreven met haar ogen en likte over haar onderlip. ''Hee, jij komt zaterdag toch ook?'' ''Ja natuurlijk, ik zou het niet willen missen'' zei hij vrolijk terug. ''Gelukkig'' zei ze flirterig. Ze gleed met haar hand naar beneden over zijn arm. Ik werd er lichtelijk misselijk van dus besloot ik me ermee te bemoeien. ''Nou dan zien we je zaterdag he.'' Ze keek me geschokt aan. ''Ehm..blijkbaar'' zei ze. Ik knipoogde naar haar en lachte zogenaamd lief.
Ik liet mijn pen vallen en hij rolde naar Ashton toe. Ik stond op van mijn stoel en leunde op zijn schoot om de pen te pakken. Daarbij had hij vol uitzicht op mijn achterste. Toen ik omhoog kwam, stond Megan me boos aan te kijken. Ze was rood aangelopen en er zaten vlekken in haar nek. Ashton hield me bij mijn middel vast. Ik keek haar niet begrijpend aan ''Megan? Is er soms iets? Je kijkt een beetje.. ehm boos'' mompelde ik naar haar. Ik had Ashton een stukje opzij geduwd en zat nu een stukje op zijn stoel. Hij blies in mijn oor. Ik lachte meisjesachtig en duwde hem weg. Hij speelde het spelletje dus mee. Interessant. ''Ik ehm..moet ehm... maar weer eens gaan'' zei Megan hakkelend. Ik keek haar even kort aan'' Tot zaterdag'' zei ik zangerig.
Ashton trok me dichterbij, ''Jij bent zó gemeen'' fluisterde hij in mijn oor. Ik keek hem geamuseerd aan. ''Ik heb geen idee waar je het over hebt zei ik onschuldig terug.''
*****************************************************************************************************
heyheyhey
bovenin het liedje wat ze zongen, verder niet echt toegevoegde waarde maar ik vond het wel gezellig. Nog steeds heel druk met school, volgende week toetsweek :( wish me luck
JE LEEST
Badass rules
Randomstoud, gemeen, dat is voor pussies. Voor mij geld dit niet. Ik ben alround badass Chick. Ik maak mijn eigen regels en breek ze ook weer. (mijn allereerste boek, verre van perfect, vol met typfouten! :') maarja hee uitproberen totdat het goed is) er...