Hoofdstuk 42

97 6 5
                                    

Met een knal vloog de deur van het huisje open. Met een ruk zat ik recht overeind klaar om mezelf te verdedigen. Twee gemaskerde mannen kwamen binnen en verwilderd stond ik op. Ik liep naar achter en verwachtte Ashton achter me te voelen maar mijn blote benen voelde alleen de koude muur. Een snelle blik om me heen maakte me duidelijk dat Ashton niet in het huisje was. Shit shit shit, was het enige dat door mijn hoofd spookte. Hardhandig werd er iemand naar binnen geduwd. De persoon was geblinddoekt en met een pijnlijke smak werd hij voor mijn voeten gesmeten. Ashton kwam binnen en trok de blinddoek van het hoopje mens voor mijn voeten. Nu ik besefte dat de gemaskerde mannen niet voor mij kwamen kon ik alleen maar toekijken naar wat er gebeurde. Als versteend bewoog ik mijn ogen om naar de persoon voor mijn voeten te kijken. Met een schok drong het tot me door dat de bebloede persoon Luke was. Zijn lip was dik en er sijpelde bloed uit een wond boven zijn oog. Hij leek nauwelijks bij bewustzijn. ''Wakker worden vent, we zijn nog niet klaar met je'' spuwde Ashton in zijn gezicht. Agressiefpakte hij een stoel uit de hoek en trok Luke hard handig omhoog. Luke kreundehet uit van de pijn. Nu zag ik dat er een diepe snee in zijn bovenbeen zat.Zijn broekspijp was doordrenkt met bloed. Ik trok wit weg. Ashton bond Lukeslordig vast aan de stoel. ''Nu gaat het pas echt leuk worden'' lachte hij.Nadat hij Luke had vastgebonden richtte hij zijn aandacht op mij. ''Whatsupprinses, hebben wij je schoonheidsslaapje verstoord?'' zei hij lachend. ''Wat,nee.. ik ehm.. '' hakkelde ik. ''Gelukkig ben je nog steeds mooi'' zei hij meteen knipoog. Ik fronste mijn wenkbrauwen ''Wat heeft dit te betekenen?'' zei ikterwijl ik naar Luke gebaarde. ''Deel twee van je inwijding natuurlijk'' zeiAshton alsof het vanzelfsprekend was. Mijn ogen flitsten van Ashton naar degemaskerde mannen die opgesteld stonden in de deuropening. ''Hoe loyaal ben jeAvril?'' Ik hield mijn handen voor me ''Dit slaat nergens op, ik heb me genoegbewezen bij het tankstation.'' Ashton lachte alsof ik iets heel grappigs hadgezegd. ''Dat was inderdaad fun, maar dit is het echte werk Prinses. Bewijs jeloyaliteit.'' Uit debinnenzak van zijn jas haalde hij een grijs pistool vandaan. ''De ultiemetest'' zei hij terwijl hij naar het pistool keek. De werkelijkheid sijpeldemijn bevroren brein eindelijk binnen. Ik moest Luke vermoorden. Het leek of dewereld even stilstond. Ik had dingen gedaan die echt niet oké waren maar iemandvermoorden? Het pistool werd geladen en ik was weer bij de les. Afwachtend keekAshton me aan ''Dus?'' vroeg hij. Aarzelend deed ik een stap naar voren. Ikbedacht me ineens dat ik geen broek aan had. ''Wacht even'' zei ik. Snel gingik op zoek naar mijn broek en trok deze aan. ''Schiet op Jones, we hebben nietde hele nacht de tijd'' bromde Ashton. Terwijl ik mijn laarzen dicht deed keekik hem aan. Ik haalde diep adem en gingvoor hem staan. ''Nee'' zei ik resoluut. Een schaduw trok over Ashtons gezicht.''Weiger en het eindigt hier ook voor jou'' zei hij met lage stem, hij hieldhet pistool wat steviger vast. Ik kneep mijn ogen samen ''Wie had het hier overweigeren.'' Ashton keek me niet begrijpend aan. ''De opdracht is dat hij doodmoet toch?'' Ashton beet op zijn kiezen en knikte kort. ''Nou goed dan, kan iknet zo goed een beetje lol beleven.'' Ik pakte het pistool van Ashton over enontlaadde het weer. Rustig stopte ik het ding in mijn broeksband. Ik voelde hoegeïrriteerd hij raakte maar ik negeerde het. Mijn aandacht ging naar Luke, hijbegon bij te komen. De wond in zijn been was minder diep dan ik had verwacht.  Ikbeet op mijn lip en keek naar Ashton, ik nam hem even in me op. De riem vanzijn broek bracht me op ideeën. Ik liep op hem af en liet mijn hand over zijnbuik naar beneden glijden. Hij snufte ''Ik weet dat ik onweerstaanbaar ben maarik zou focussen als ik jou was.'' Met een klein rukje trok ik het mes uit zijnhouder. Ashton verstrakte en greep de hand waarmee ik het mes vasthield ruwbeet. ''Rustig tijger ik speel geen spelletjes met jou...ik haat verliezen'' zeiik terwijl ik hem strak aankeek. Langzaam liet hij me los en ik draaide me omnaar Luke. Hij haalde moeizaam adem ''Eef'' wist hij uit te brengen. ''Stil!''zei ik abrupt. ''Door jou zit ik in deze zooi.'' Met mijn vlakke hand sloeg ikLuke in zijn gezicht. Hij dook in elkaar maar de afdruk van mijn hand begon alrood te verkleuren. ''Dacht je echt dat een meisje zoals ik iets bij jou tezoeken had?'' Luke spuugde een klodder bloed op de grond. Door mijn klap waszijn lip weer begonnen met bloeden. ''Ik had gehoopt dat je uit de weg zouworden geruimd en dat ik geen last meer van je zou hebben'' zei ik. ''Maar goedje bent inderdaad wel mijn rotzooi geworden.'' Sadistisch drukte ik het puntjevan het mes in de binnenkant van zijn arm. Langzaam trok ik een lijn van debinnenkant van zijn elle boog naar zijn pols. Het spoor dat ik trok kleurdemeteen rood van het bloed. ''Waarom?'' bracht Luke moeizaam uit. Boos ramde inhet mes tussen zijn benen in het hout van de stoel. Verschrikt probeerde hijachteruit te deinzen.  ''Waarom?!'' schreeuwde ik in zijn gezicht. ''Omdat je mijn leven verpest! Ik had gelukkig kunnen zijn met Ashton maar toen besloot jij roet in het eten te gooien.'' Ashton stond tegen de muur aangeleund en stak rustig een sigaret op. Hij inhaleerde diep '' Klaar met spelen prinses?'' ''Het is mijn feestje'' beet ik terug. Zogenaamd beledigd hield hij zijn armen omhoog. ''Maar goed mijn rotzooi, moet ik natuurlijk opruimen'' sneerde ik naar Luke. ''Eef alsjeblieft'' bracht Luke zwakjes uit. ''Hou je mond'' zei ik ijzig. Luke smeekte me met zijn ogen om op te houden. ''Ik ben zo klaar met jou'' raasde ik kwaad. ''Zodra jij uit de weg bent, is mijn pad vrij.'' In een vlaag van boosheid ramde ik op de leuning van de stoel. De stoel was niet bestand tegen mijn woede en kieperde met Luke erin achterover. Luke slaagde een kreet van afschuw. ''Shit Eef nee, niet doen, stop hiermee'' zei hij in paniek. Boos liep ik naar de haard en pakte de fles spiritus op. Voordat iemand me tegen kon houden begon ik het goedje op de vloer om Luke te gieten. ''Je bent er geweest Luke.'' Ik flikkerde de fles aan de kant en liep naar Ashton. ''Geef me je aansteker'' eiste ik. Hij overhandigde me de goedkope groene aansteker. ''Nee! Niet doen'' gilde Luke op de grond. Ik pakte Ashtons hand en liep naar de deur. Met hem achter me stak ik de aansteker aan. Luke keek me met een blik vol paniek aan ''Eef! Nee! Niet doen, haal me hier weg.'' Zijn smeekbedes hadden geen zin meer. Met een simpel gebaar van mijn vingers knipte ik de aansteker aan. Met een boogje gooide ik hem op de grond. De houten vloer vatte snel vlam en de spiritus zorgde dat de vlammen zich nog sneller verspreidde. ''laten we gaan'' zei ik kil, terwijl de vlammen richting Luke gingen. Ashton knikte en ik smeet de deur achter me dicht. 

Badass rulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu